Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen Laos, vietnam -> honddolheid intenting noodzakeli - Forum Wereldfietser

fietsen Laos, vietnam -> honddolheid intenting noodzakeli

Hallo,

Ik ga in october voor 2,5 maand fietsen in Laos en vietnam!
Tropeninstituur opperde om me te laten inenten tegen hondsdolheid. Echter, kosten zijn 225 euro en vraag me af of dit nou echt noodzakelijk is!
Ben benieuwd wat andere fietser doen?????
Een stok achterop om een corrigerend tikje uit te kunnen delen.
Ik ga ook fietsen in Laos, van half november tot half december, misschien zie ik je, groetjes

Wij gaan fietsen in Midden Amerika en laten ons inenten tegen rabiës. De huisarts wees er echter op dat, zodra het idee bestaat dat je besmet kunt zijn (en dat kan bijv. ook door de beet van een schorpioen o.i.d.), een bezoek aan een arts alsnog noodzakelijk is. De waarde van een injectie vooraf is dus discutabel.
Overigens: vorig jaar kregen wij de serie van drie en met één injectie nú zouden we er voor vijf jaar tegen moeten kunnen....

Beste Bas,

Een prik tegen hondsdolheid geeft je meer tijd om de prik te halen die je na elke beet met kans op hondsdolheid nodig hebt. Met inenting loop je nog steeds kans om hondsdolheid te krijgen.
Of je het wel of niet nodig vindt is alleen aan jou om te bepalen.

Alle stokken, fietspompen, dazers en andere honden-afweer-methodes ten spijt......de enige methode die werkt is: zorgen dat de honden bang zijn voor jou inplaats van andersom! Dit is de enige methode die werkt.
En hoe je dat doet? Realistisch zijn. Wie is groter/sterker? Jij of de hond?

Succes,
Marco

Kortom: wie heeft de grootste bek?

albert ducrot schreef:Kortom: wie heeft de grootste bek?
Komt het eigenlijk wel op neer.......(niet bij alle dieren van toepassing!)

Je moet je altijd afvragen waarom een dier bijt. En als je dat weet, weet je ook hoe dit te vermijden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen......

Om terug te komen op de inentingen...als ik mij niet vergis win je 1,5 dag na de beet om bij een arts te komen (controleer dit of dit klopt bij de GGD of havenziekenhuis). Dat is soms absoluut niet nodig wanneer je door een bewoont gebied fietst maar als je ver van medische hulp af zit kan het heel redzaam zijn.

Maar nogmaals: bij dit soort gevallen geloof mij, of andere sprekers, niet op feiten, want die veranderen nogal eens, maar vraag even alles na bij een arts.

Groet,
Marco

PS: honden worden in Laos ook terug gebeten......wanneer ze als ballen in de soep terug te vinden zijn....kan je je agressie op botvieren:)....overigens wel lekkere soep!
hallo,

Wij zijn momenteel bezig met onze reis van Nederland naar China, en komen ook door ZO- Azie. Hebben er voor gekozen om ons te laten inenten tegen hondsdolheid, omdat het meer tijd geeft voor het zoeken naar het "anti-serum" wanneer je eenmaal bent gebeten. Tevens is dit "anti-serum" op bredere schaal verkrijgbaar in deze landen.

Je kunt de kosten strek omlaag brengen door je in het Academisch Leids ziekehuis te laten inenten. Zij vaccineren op een andere manier (in het huidweefsel), waradoor er een lager dosis nodig is, en de prik goedkoper is. schijnt even effectief te zijn als de "normale" vaccinatie, alleen wil niet iedere vaccinatiekliniek hieraan.
Kosten rond de 25 euro per inenting (3 maal) :!:.

Goede reis!
Rob Ruigrok
www.bike2china.nl
Hai Bas, het is inderdaad zo als Marco zegt.
Het is ook zo dat ik in midden en zuid amerika heb gefietst met die stok achterop, dat ik totaal niet bang was, graag een corrigerend tikje heb willen uitdelen en de lieve beestjes op het laatst ging roepen, zo van kom dan, kom maar op !!! Ha ha, ze durfden niet omdat ik iets uitstraalde, geen angst, en die lieve beestjes dat merk(t)en.
Als je dus alleen al je bang zijn overwint door een wapen te hebben heb je al bijna alles gewonnen. Het geeft mij in ieder geval een super veilig gevoel !
Groet, Lars

Onderweg veel hondjes ontmoet. Vaak hielp een stok of een dazzer.
In Indiase Himalaya een ontmoeting gehad met een roedel Tibetaanse herdershonden. Deze dieren zijn echt xxl en als er 15 stuks achter je aanzitten ben je mijn inziens machteloos, met heldhaftige trucjes als boos in de hondenogen kijken, dazzers of stokken.
Gelukkig bood een afdaling hulp.

Groeten John.