Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Azië - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsroute Azië

Hoi Sonali!

Ik besef heel goed dat die route nog grandioos kan veranderen, maar ik wou er eentje hebben als richtlijn. Als er dan dingen zouden veranderen zou ik die natuurlijk meteen aanpassen, maar om mezelf een richtpunt te geven voor de verdere voorbereidingen leek het mij wel handig. Ik leer nu ook om over veel zaken na te denken waar ik eerder niet aan gedacht zou hebben!

Ik besef nu dat het misschien inderdaad allemaal wat ingewikkelder ligt dan ik in eerste instantie heb gedacht. Ik ga het dan maar bij een vaag tot minder vaag idee houden van mijn route en mij zo stilaan oriënteren op de andere zaken.

Ik weet dat ik soms iets te ijverig bezig ben met zo'n zaken (zonder ze minutieus gepland te willen hebben), maar ja... Eens er iets in mijn hoofd zit gaat dat niet zomaar weg! ;)

Alleszins bedankt om me weer eventjes met de voetjes op de grond te brengen!
*********************************
Hoi Rutger!

Binnen 3 jaar kan ik misschien inderdaad zo'n apparaatje hebben! :) Ik vond het overwegen van een e-reader al een grote stap, tot ik besefte dat een tablet niet zo heel veel meer kost, maar de mogelijkheden wel veel groter zijn! Dat zwaar fototoestel is nog een debat bij mij, dat zal afhangen van de mogelijkheden binnen 3 jaar én van de overige bagage! :)

Of ik volgend jaar een reis kan doen weet ik nog niet zeker (toch niet met de fiets).
Als ik kan dan zou het waarschijnlijk Engeland of Ierland worden, in de zomervakantie. Met die planning zal ik mij gaan bezig houden als ik ontdek op hoeveel vakantiedagen ik recht heb! (in België heb je het eerste jaar als werkende mens geen recht op vakantie, dus ik weet nog niet exact op hoeveel ik recht heb. In januari kom ik dit te weten en kan ik gaan plannen)
********************************
Moesten er toch nog mensen zijn met ideetjes voor de tocht mag je het natuurlijk altijd nog laten weten he! :)

Groetjes,
Kelly
Sommige visa kan je enkel in je thuisland regelen, zoals bv. Pakistan. Ik ben holderdebolder vertrokken en ben heel slecht in plannen maken. Maar dit kost me wel een gigantische omweg en een stuk of 5 extra visa, plus een tripje door Kashmir over een hoop wazige grenzen waarvan niemand weet waar ze precies liggen. Kijk dan wel dat die visa lang genoeg geldig blijven, anders is het weggesmeten geld. Denk je dat je tijdens je reis tussendoor naar huis gaat? Hoe vind je die vrachtschepen waarmee je naar Australië enz. gaat? Lijkt me ook wel wat, want heb nog geen idee hoe ik ooit, binnen 5 jaar ofzo, thuis geraak.

Groetjes Inge
Kelly, ter inspiratie de blog van twee Vlamingen, Claire en Tim, die ik begin december in Hanoi heb ontmoet. Ze waren in 10 maanden van huis naar Hongkong gefiets en hadden 2 maanden over die ze hebben benut om richting Bangkok te gaan.

Hier kun je hun verhalen lezen:
opnaarhongkong.weebly.com
Hoi!

Bedankt! Hopelijk krijg ik binnenkort op de beurs (in België) heel veel ideetjes en gaat mijn route iets duidelijker worden voor mij! :)

Groetjes!
Kelly