Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum thailand - Forum Wereldfietser

Visum thailand

Hoi, ik heb het mezelf beetje moeilijk gemaakt. Ik ging ervan uit dat je bij het binnenkomen van thailand altijd een 30 dagen visum kreeg maar dit blijkt maar 15 dagen te zijn. Is er een manier om aan de grens je 15 dagen visum te verlengen want een 30 dagen visum kost mij hier in luang prabang 100 euro. Ik zou normaal gezien nog zo'n 21 dagen nodig hebben. Heb ook geen zin om dit zelf vanuit vientiane te regelen want daar kom ik vandaan. Groeten
Waar zit je nu?
Ik heb mijn 15-dagen visum in 2010 verlengd in Bangkok. Daar is een nieuw administratief centrum in het noorden (Lak Si) langsheen Chaeng Watthana Road (hier dus)
Het kostte wat aanschuiven maar het verliep uiteindelijk heel vlot. Ik kan me de prijs niet meer herinneren maar ik denk niet dat het absurb veel was.
2011:
De 15 dagen die je aan de grens krijgt, waren niet verlengbaar.

ik heb het nog even gezocht op de site van het ministerie van buitenelandse zaken van Thailand
Visitors who enter the Kingdom with Visa on Arrival generally cannot file an application for extension of stay except in special cases such as illness which prevents them from travelling, etc.
bron: http://www.mfa.go.th/main/en/services/1 ... rival.html

Sjirk
Tiens, dan heb ik geluk gehad.
Ik ben binnengekomen per fiets via Cambodja en kreeg 15 dagen (ik had inderdaad ook 30 dagen verwacht). In Bangkok hebben ze daarna absoluut geen probleem gemaakt ivm mijn verlenging (mijn vrouw en kinderen hadden eerder 30 dagen gekregen gezien ze waren binnen gevlogen in Thailand). Misschien was het de gezinssituatie die het zo makkelijk maakte...maar de immigration service heeft er niet over gepiept.
Bedankt voor de reacties. Met laoairlines vlieg ik voor 100 euro naar chiang mai, fiets zou gratis mee mogen zolang je onder de 20 kilo blijft. Niet mijn eerste keuze maar wel de makkelijkste lijkt me. Als je met de vlieger binnenkomt krijg je normaal 30 dagen visum. Groeten
Hai Fret, jet kunt het ook proberen bij de Thaise ambassade in Vientiane, Laos. Wie weet kun je daar, voordat je Thailand ingaat, al een langer visum krijgen.

Ik heb uit de grapevine dat, indien je te lang blijft, er een bepaalde stempel in je paspoort komt waarmee je Thailand niet nog een keer kunt bezoeken. Dan zou je eerst een spiksplinternieuw paspoort moeten nemen voordat je weer naar Thailand kunt.
Hallo,

Handige info die ik hier lees. Ik heb nog één bijkomend vraagje. Ik wil gebruik maken van het gratis overland visum voor 15 dagen. Moet je aan de grens op één of andere manier bewijzen dat je binnen de 15 dagen Thailand zult verlaten?

Ik zal namelijk binnen de week overland doorreizen naar Cambodja. Geen vliegtuigticket als bewijs van mijn vertrek dus... .

Is dit nodig of doen ze niet moeilijk?

Merci!

Dennis
Hallo Dennis,

de controle vindt plaats op het moment dat je Thailand verlaat. Als je dan dus maar binnen de 15 kalenderdagen zit, is er niks aan de hand.

Janneke
OK,

dat wordt dus geen probleem.

Bedankt!