Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van vliegveld Hanoi naar de stad - Forum Wereldfietser

Fietsen van vliegveld Hanoi naar de stad

Heeft iemand ervaring met de wegen van vliegveld Hanoi naar stad.
We komen s ochtends vroeg aan dus hebben we de tijd om naar de stad te fietsen.
Er zijn volgens mij 2 routes. Een snelweg met vluchtstrook een een secundaire weg. Op google maps lijkt het niet zo heel ingewikkeld om te vinden.

Zijn er anderen die dit hebben geprobeerd en wat waren jullie ervaringen? Is het te doen? Het zal wel druk zijn :lol:

Groet
Joris

Joris-en-stellafietsen.webs.com
Ik zou gewoon een transfer regelen naar je hotel.
Je hebt een lange vlucht achter de rug. Je bent moe. Je hebt last van het tijdsverschil met grote kans op een jetlag.
Voordeel van een transfer is:
*Je hoeft op de luchthaven je fiets niet uit te pakken en rijklaar te maken met banden oppompen.
*Geen confrontatie met de hitte buiten.
*Geen gezoek in een chaotisch verkeer met gashappen.
*Maar snel naar een hotel, waar je kunt bijkomen bij het zwembad. Fiets uitpakken doe je later wel.
bert sitters schreef:Ik zou gewoon een transfer regelen naar je hotel.
Je hebt een lange vlucht achter de rug. Je bent moe. Je hebt last van het tijdsverschil met grote kans op een jetlag.
Voordeel van een transfer is:
*Je hoeft op de luchthaven je fiets niet uit te pakken en rijklaar te maken met banden oppompen.
*Geen confrontatie met de hitte buiten.
*Geen gezoek in een chaotisch verkeer met gashappen.
*Maar snel naar een hotel, waar je kunt bijkomen bij het zwembad. Fiets uitpakken doe je later wel.

Dat wilde ik precies zo voorstellen. Ik kan me nog herinneren dat het daar echt een enorme drukte was en dat wij erg blij waren dat we er gewoon met de auto langs konden rijden om naar ons reeds vooraf gereserveerde hotel te rijden. Dat scheelt heel veel stress en gezoek.
Zou ik ook zo doen. Je hebt waarschijnlijk je eerste hotel vooraf gereserveerd, stuur ze gewoon even een berichtje dat je een airport pickup wilt, zeg erbij dat er ingepakte fietsen mee moeten. Ze zullen er zeker wat dollars voor vragen, maar het is zoveel relaxter, en op je hele budget vind je het waarschijnlijk niet terug. Stel je gewoon even voor, je komt na zeg 20 uur reizen met een jetlag en 75kg bagage waaronder 2 ingepakte fietsen en 10 tassen door de douane en er staat iemand met een bordje "joop123" bij de uitgang.
Beste verstandige mensen,

Het zal wel ons enthousiasme zijn geweest dat we weer op reis gaan.
Eerste hotel is inmiddels geboekt en ook de pickup vanaf het vliegveld.
We zullen inderdaad wel moe aankomen. Maar ook is de route vanaf het vliegveld volgens mij niet al die moeite waard.

Dus.. Dank voor het meedenken en wijze advies.

Groet
Joris
@Joris,

vorig jaar kostte die taxirit 16 dollar. als je pech hebt, ben je 25 dollar kwijt. Te overzien. De route is geen drol aan: strak asfalt / beton, deels langs een vangraill. Lelijke omgeving. Je laten rijden is veel lekkerder (60 minuten). EN als je met een fietsdoos reist, houd je die over te herbgebruiken op de terugweg.

Zorg dat je gepast kunt betalen. Scheelt discussie over evt te weinig wisselgeld. Let op: per keer dat je pint, betaal je een bedrag. Vietin Bank is erg duur (60.000 dong), Agribank viel wel mee (20.000 dong).
Geen geld, $16 voor een truck/busje met chauffeur voor een uur, of eigenlijk 2 uur omdat hij eerst naar het vliegveld toe moet komen.

Goede tip over contant betalen, want hoewel je het waarschijnlijk via het hotel geregeld hebt wordt je vaak wel geacht bij de chauffeur af te rekenen, die is dan niet van het hotel maar van een taxibedrijf om de hoek, of zoiets.
OmeGerrit schreef:Geen geld, $16 voor een truck/busje met chauffeur voor een uur, of eigenlijk 2 uur omdat hij eerst naar het vliegveld toe moet komen.

Goede tip over contant betalen, want hoewel je het waarschijnlijk via het hotel geregeld hebt wordt je vaak wel geacht bij de chauffeur af te rekenen, die is dan niet van het hotel maar van een taxibedrijf om de hoek, of zoiets.
Stuur het hotel gewoon een mailtje aan wie je moet betalen. Ik heb in februari een rondreis gemaakt door Vietnam (niet met de fiets). En bij elke binnenlandse vlucht of treinreis heb ik contact gezocht met het hotel voor een transfer naar het hotel.
Ik moest deze kosten iedere keer bij het hotel betalen. Is natuurlijk ook logisch, want het hotel wil er ook iets aan overhouden ;-)
Inderdaad is de route van vliegveld naar de stad niet echt fietsvriendelijk of bijster interessant maar wel te doen. Ik herinner mij dat het maar een km of 20 was. Het verkeer in Hanoi is wel bijzonder druk vooral veel stinkende motorfietsjes maar met een beetje meegaan met de flow is fietsen en Hanoi geen probleem.
veel plezier in elk geval

Paul Snoeij