Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Ontbrekende Schakel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De Ontbrekende Schakel

Met Gregory in gedachten heb ik dit stukje geschreven: http://carlaeneric.nl/201411/lief-en-koppig/

Afbeelding
Leuke verhalen Eric. Mooi om te lezen over de mensen en de gebruiken en niet alleen de fiets ervaringen.
Weer met plezier gelezen Eric.
Ha die Carla en Eric,

Komt er een lezing van jullie tocht?
Blanche, sorry voor de late reactie. Die twee jongens waren inderdaad Nicholas en Ray. Wij hebben een tijd samen gefietst. Zij gingen later naar Bagan en wij naar de nieuwste hoofdstad ter wereld.
Inmiddels fietsen wij weer samen en hebben de grootste lol. Het is een leuk ontwikkeld duo.

Op Koningsdag (5 december) gaan we gezamenlijk de grens over van Myanmar naar Thailand. Na 11 maanden zijn zij dan weer terug in Thailand en worden bij de grens opgewacht door weet ik veel wie allemaal. Het is erg spannend voor ze.

Zij slaan dan rechtsaf naar Bangkok, wij slaan linksaf naar Chiang Mai. Want pas als ik daar ben dan is De Ontbrekende Schakel een Gesloten Schakel geworden.
(zie ons eerste boek De wind door je haar, de zon op je huid)

Bert, wij geven in januari ieder geval in de winkel twee keer een lezing voor De-Vrienden-en-Vriendinnen-van-Eric. Meestal destilleren wij daaruit de lezing voor de Fiets- en Wandelbeurs. Of wij daar een lezing geven, dat is aan Harry om dat te beslissen.

Oh ja, zoals het er nu uitziet, zul jij ook in de lezing voorkomen :lol:
Eric Schuijt schreef:Blanche, sorry voor de late reactie. Die twee jongens waren inderdaad Nicholas en Ray. Wij hebben een tijd samen gefietst. Zij gingen later naar Bagan en wij naar de nieuwste hoofdstad ter wereld.
Hee, mag je inmiddels naar Naypyidaw? Voor mij lag het sowieso niet op de route, dus ik heb het verder niet uitgezocht maar ik was ervan uitgegaan dat het nog verboden terrein was.

Veel plezier, geniet er nog even met volle teugen van, het is zó 5 december (hier voor veel mensen ook een bijzondere dag :wink: )! En daarna veel plezier in Thailand natuurlijk.

Groetjes,

Carl
Ha die Eric,

Pas op voor spookrijders in Thailand! IJsblokjes zijn inmiddels overal betrouwbaar. Ze slepen geen blokken ijs meer over straat. Wat dat betreft is de wind door je haar behoorlijk verouderd. Als je zonder hondenoverlast wenst te fietsen, kies dan voor islamitische streken, maar die heb je in het noorden niet.

Koei tie jou is nog steeds prima fietsvoer. De flessen Singha bier zijn nu kleiner, maar gelukkig voor jou worden de flessen coca cola steeds groter. Probeer ook eens Oshi Green Tea uit de koelkast.
@ Carla en Eric,

Zijn jullie al in Mea Sot aangekomen?

Groetjes,

Bert
Mooi dat het gelukt is en complimenten voor de verslagen. Ik begrijp dat het vreselijk jammer is dat je zo moeilijk het land in komt, aan de andere kant is het misschien ook de enige manier om een land authentiek te houden en niet te laten overspoelen door losgeslagen dronken toeristen.
Er staan weer wat nieuwe stukjes op onze site http://www.carlaeneric.nl

We zijn net de grens tussen Myanmar en Thailand overgestoken (sorry, hier stond eerst India. Stom van mij, reisvermoeidheid denk ik.
Na de grens tussen Myawaddy en Mae Sot stond een hoge piet van de Thaise Immigratie-politie die meer strepen op zijn mouw had dan ik rimpels op mijn voorhoofd. Een half uur later stonden onze fietsen in een pick-up van de politie en werden we afgevoerd. (binnenkort te lezen op onze site)

Afbeelding
Oeioei,

Nu zijn jullie het leven van de gewone mens in Myanmar wel van heel dichtbij gaan beleven! Misschien hadden jullie die ziekenhuizen ook wel zonder wond mogen bekijken als jullie het netjes gevraagd hadden... Carla, heel veel beterschap gewenst!
Eric Schuijt schreef:Een half uur later stonden onze fietsen in een pick-up van de politie en werden we afgevoerd. (binnenkort te lezen op onze site)
En dat belooft ook al niet veel goeds... Gezien het feit dat je er achteraf verslag over kan uitbrengen op Internet, zijn jullie op vrije voeten. Ben heel benieuwd naar het verhaal!

Veel goeds gewenst,

Carl
Carla beterschap, hoop dat de wond inmiddels goed geneest.
Maar dat is bálen, nu nog de schakel niet afgemaakt.
Ben erg benieuwd naar het vervolg van jullie verhaal, en de reden dat jullie Thailand niet in mochten. Geen visum? geen uitreisticket? of beide niet?
José
Hoi Jose (en Cor),

leuk om jullie vanavond in Sukothai ontmoet te hebben!

Het komt niet zo vaak voor dat wij Nederlandse fietsers ontmoeten. En dan ook nog eens jullie!

Groet

Eric en Carla
Er staan enkel nieuwe stukjes op onze site: http://www.carlaeneric.nl

Een paar stukjes staan overigens voor het een-na-laatste stukje, anders klopte de chronologie niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je kan nu lezen waarom wij bij de Myanmarees-Thaise grens werden opgewacht door een hoge pief van de Thaise immigratiedienst en waarom wij de fietsen in de politieauto moesten zetten.

Het was een mooi moment!

Afbeelding
We hebben een ruwe edit van de grensovergang tussen India en Myanmar op ons Vimeokanaal staan; http://vimeo.com/vakantiefietser/bordercrossing

Afbeelding

Afbeelding
Nice!