Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sri Lanka - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Sri Lanka

Anuradhapura - Mannar door het Wilpattu national park.
Een van de mooiste dagtochten die we tot nu toe in Sri Lanka gereden hebben. Buiten het park zijn de wegen geasfalteerd en rustig. In het park is het ca. 40 km off-road. Dat varieert van goed, zoals op de foto, tot fiets door de blubber duwen.

Afbeelding

Afbeelding

Off-road in een natuurpark is best link omdat je op de weg moet letten en op de olifanten. Op een gegeven moment stonden er 5 op het pad die het daar goed naar hun zin hadden. Ze stonden gezellig wat boompjes te slopen. Een Sri Lankees die het kennelijk te lang duurde ging rookbommetjes afsteken, waarna ze luid trompetterend weg gingen.
Dicht bij Mannar gaat de weg tientallen km door een zeer waterrijk gebied. Links de zee, rechts meertjes die gevoed worden door rivierwater. Veel groepen vogels.

Afbeelding

Hier is het Tamilgebied van Sri Lanka. 5 Jaar geleden is de burgeroorlog beëindigd. Het gebied is in opbouw. Wegen worden aangelegd en er worden veel huizen gebouwd. De bevolking is even vriendelijk als in de rest van het land.
Eergisteren hadden we een tocht van Mannar naar Puttalam in gedachten. Dat ging prima totdat we op 20 km bij het einddoel bij een ingestorte brug kwamen. We vonden het al zo rustig op de weg.

Afbeelding

We moesten 20 km terug. Daarna 50 km off road door het Wilpattu national park. Die rit misstaat niet in het off road weekend van de Wereldfietser.

Afbeelding

Als toetje nog 40 km naar een hotelletje. Die laatste 40 km was het al donker door een bos waar olifanten-waarschuwings-bordjes stonden. Gelukkig daar geen olifanten gezien.

Afbeelding

Gisteren een rustdag in Kala Oyo, daar waren we wel aan toe.
We dachten dat we de olifanten wel gehad hadden maar vannacht kwam er een bij de hut waarin we sliepen. Hij had het hek kapot gemaakt en het moestuintje leeggegeten en vertrapt. Daarna begon hij aan de Mangoboom. Toen was iedereen wel wakker.
Om de olifant weg te jagen heeft de eigenaar een bommetje gegooid. Het beest raakte er zo van in paniek dat hij met geweld, half over, half door het hek ging. Zo werd het weer rustig.

Vandaag een rustig ritje naar Puttalam.
Ziet er schitterend uit. Mooi avontuur.
Afbeelding

Weer terug in Negombo. Fietsen ingepakt in de dozen die op de heenreis al behoorlijk beschadigd waren. Het slechtste stuk heb ik van de dozen gesneden.
Verder alle uitstekende delen van de fietsen geschroefd. Bolletjesplastic eromheen, hoes erover, en dan pas in de doos.
Vanwege de slechte toestand van de dozen heb ik er veel plakband omheen gedaan. Zo zou het goed moeten komen. Vannacht vliegen we terug.
Met heel veel plezier hebben we jullie reis gevolgd.
Dank voor de leuke verslagen en foto's.
We gaan 'm ook bewaren, wie weet volgen we jullie bandensporen een keer.
Goede terugreis.

Cor en José
Ik vond het ook mooi om jullie te volgen. Veel succes met de terugreis!
lauke schreef:Afbeelding

Weer terug in Negombo. Fietsen ingepakt in de dozen die op de heenreis al behoorlijk beschadigd waren. Het slechtste stuk heb ik van de dozen gesneden.
Verder alle uitstekende delen van de fietsen geschroefd. Bolletjesplastic eromheen, hoes erover, en dan pas in de doos.
Vanwege de slechte toestand van de dozen heb ik er veel plakband omheen gedaan. Zo zou het goed moeten komen. Vannacht vliegen we terug.
Hoezo "handle with care?" Was er een olifant losgebroken, die op jullie fietsdozen heeft staan te dansen? Zou die foto's met een klacht naar de airline zenden.
Helaas komt dan toch dat olifantje met zijn lange snuit......

Afbeelding
Rare snuit :-)

Dankjewel Lauran, voor jullie verhaal in tekst en beeld van de afgelopen weken. Dat heeft mij geholpen de grijze dagen alhier door te komen.
Hetty en Lauran - welkom thuis, leuk om nu jullie eens te volgen op reis! En ja de grote snuit blies het Sri Lanka verhaaltje uit. Maar ik zie jullie alweer nieuwe verhaaltjes maken. Zittend bij het vuur met een grote zalmsnuit in de rook. Goh wat was die lekker - als dat geen inspiratie oplevert :wink:
Ook bedankt voor de mooie plaatjes en inspirerende verhalen.
Welkom thuis !


Ben & Ingrid
Lauke,

Jullie maakten ons lekker met fraaie beelden en teksten. Kun je al wat definitieve mededelingen doen over de stroomvoorziening, zadels en bidons die je hebt getest?
lauke schreef:
OmeGerrit schreef:He getsie, maar iemand moet het doen.
lauke schreef:We testen o.a. nieuwe bidon's van Camelbak. Geïsoleerd, afsluitbaar, ligt lekker in de hand, spuit goed. Daar durf ik wel een goed woordje voor te doen.
Kun je hier nog iets meer over zeggen en welk model is dit?
Afbeelding

Het gaat om de bovenste, die is echt super goed.
Naar aanleiding van het enthousiasme van Lauran had ik deze bidon ook aangeschaft. Hij is inderdaad supergoed.

Maar na ruim een half jaar gebruik stuit ik toch op een nadeel: de tuit is gevoelig voor zwarte aanslag, en lastig schoon te krijgen. Zo is dat toch gelukt: https://www.youtube.com/watch?v=Er6GIEz11ck (ik gebruikte een theelepeltje in plaats van een mes).
Vanwege de positieve verhalen had ik hem een jaartje of zo geleden ook aangeschaft. Doch vind het koud/ war blijven van ranken hierin toch echt tegenvallen.

Als bidon functioneert hij prima en is fijn qua afsluiting maar de isolatie mag van mij wel een tandje of 2 beter.