Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route en kaart Noord Vietnam - Forum Wereldfietser

Route en kaart Noord Vietnam

Wij gaan binnenkort naar Noord-Vietnam. Voor het noorden gekozen omdat het in het zuiden als wij gaan (april/mei) te heet wordt.

Nu mijn vraag: wie heeft er goede suggesties voor de route? We vliegen op Hanoi en zitten te denken om dan de trein naar de Chinese grens te nemen en dan terug naar Hanoi en, als er nog tijd is, naar de kust.

Daarnaast zoek ik nog een goede kaart. Ik heb GPS maar de kaarten die ik tot nog toe vindt zijn niet heel gedetaileerd, waarschijnlijk is een papieren kaart voor ons beter.

Graag jullie suggesties,

Corné
In december 2011 rondje Noord Vietnam gedaan, intentie was om vanuit Hanoi west/ noordwest te gaan maar tgv slecht weer via de eilanden een ander loop gemaakt. Weinig tot geen toeristen en in kleine dorpjes waren nog vrouwen van bergstammen die bang maar nieuwsgierig waren naar die raar uitziende mensen.

gewoon met een kaart de route gereden... zie wrapties.waarbenjij.nu

veel plezier!
Corne,
Wij gebruiken National Geographic nr 3015.
Deze kaart is uit 2009 en klopt regelmatig niet.
Open streetmap gebruiken wij ook en is net als de kaart niet heel gedetailleerd.
Maar het lukt allemaal goed hoor.
Weg 6 en 4 van Hanoi, Ninh Binh, Son La, Tuan Giao, Dien Bien en zo naar Sapa gaat prima. Na sapa weten we nog niet precies wat we gaan fietsen dus vandaar.
Het is overigens nu al flink warm.
Loes
Hallo Corne,

Wij hebben in November-December 2014 een rondje Noord Vietnam gedaan.
Informatie vind je hier: http://wagemaw.home.xs4all.nl/ca/

Ik heb Openstreetmap gebruikt en soms Google maps. OSM is voor het rondje wat wij gereden hebben goed.

Groeten, Wouter
Hoi Corne'
Wij komen over een week terug uit Hanoi. We hebben hier een schitterende ronde gefietst van z'n 1150 km. Van Hanoi naar Tam Coc via Moc Chau en Muong Lay naar Sa Pa en weer terug naar Hanoi. Wij hebben veel gebruik gemaakt van de app mapsme, dit is een offline navigatie app.

Gerry
Gerry, je hebt een PB.
Groeten van Loes en Gaele
Allemaal dank voor de informatie.

Dat ik gedetaileerde kaarten wil zal wel de westerling in mij zijn. Als we eenmaal onderweg zijn wijken we meestal toch weer af van het plan 8)

Wij gaan nog even puzzelen (voorpret!) en dan genieten van onze reis.

Groeten,
Corné
Zoals beschreven op de Landeninformatie wiki:
Wij hebben (2008) in Hanoi een lokale kaart gekocht die erg goed was. Veel andere kaarten kloppen niet omdat plaatsnamen zijn gewijzigd, een bepaalde plaatsnaam ligt dan ineens heel ergens anders dan de kaart aangeeft. Benieuwd wie dat heeft bedacht....