Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdoos versturen. - Forum Wereldfietser

Fietsdoos versturen.

We starten onze fietsvakantie in Chiangmai en eindigen in UdonThani.
Nou leek het ons handing om de fietsdoos en wat spulletjes van het beginpunt naar het eindpunt te versturen.
Heeft hier Iemand ervaring mee en hoe gaat dit in zijn werk.

Groetjes Gerry
Hallo Gerry,
Opsturen van je fietshoes is goed mogelijk.
Wij hebben dat aldaar ook al eens gedaan.
Vouw je doos goed op, ga met je doos met de tuktuk naar het postkantoor,zet op je pakketje duidelijk het adres van je hotel
Licht je hotel wel in natuurlijk en boek ook je kamer alvast.
Het kost weinig .
Wij nemen tegenwoordig geen dozen meer ,maar hoezen ,die neem je gewoon mee onderweg.
Succes Dirk
Bedankt Dirk,
We fietsen op een tandem, en die moeten we half uit elkaar schroeven voor toch mee te mogen nemen in het vliegtuig.
Dus een doos is een must.
Ook iemand nog ervaring mee om het pakket naar het postkantoor te sturen.
We zijn er namelijk niet zo van om van te voren hotels te reserveren.

Groetjes Gerry
Wij hebben de Fietsdozen van Chiang Mai postkantoor naar Udon Thani postkantoor opgestuurd tav mijzelf. Twee fietsdozen, in totaal zo'n 9 kilo voor nog geen 7 euro. Ik mocht zelf achter de balie helpen met inpakken van de dozen en adresseren. We gaan ze volgende week zaterdag ophalen, dus weet dan pas of het goed is gegaan. Je krijgt een bon/bewijs van versturing, vermoed dat ik die nodig heb voor het afhalen.

Geef wel een update als we ze hebben opgehaald (of wanneer het niet gelukt is).

Groet,
Tim
Hol Tim,

Alvast bedankt.
Geniet nog van jullie laatse week.

Groetjes Gerry
Het was even zoeken voor de postkantoor medewerkers in Udon Thani en we mochten ook weer mee het kantoor in, maar de dozen stonden al twee weken netjes te wachten op Mr. Tim :)

Heb overigens bij collega wereld fietsers in hun reisverslagen ook positieve verhalen gelezen over het versturen van de fietsdozen.

Groet,
Tim
Bedankt Tim, dan gaan wij het zo ook doen.

Groetjes Gerry
Ik vind dit eigenlijk best een heel goed plan, je fietsdoos vooruit sturen. Verbaas me dat ik dat zelf nooit bedacht heb :wink:
Hoi,
ik vind dit een intrigerend draadje, vooral omdat ik me geen beeld kan vormen bij hoe je de dozen verstuurd hebt: ze gaan toch geen lege dozen van 1 bij 1,5 meter versturen? Jullie vouwen ze op? Maar dan gaat toch ten koste van de stevigheid van de dozen? Graag uitleg!
Groet, Petra.
Petra - wij vouwen de dozen ook altijd. Omdat we ze zo makkelijker kunnen meenemen achter in de auto van fietsenhandel naar huis, daarna op de fiets naar het eerste hotel of camping en ze zo minder plek innemen bij degene die het bewaard. Dat kan je best 2-4 keer doen hoor. Daarna zijn ze inderdaad op.
Petra137 schreef:Hoi,
ik vind dit een intrigerend draadje, vooral omdat ik me geen beeld kan vormen bij hoe je de dozen verstuurd hebt: ze gaan toch geen lege dozen van 1 bij 1,5 meter versturen? Jullie vouwen ze op? Maar dan gaat toch ten koste van de stevigheid van de dozen? Graag uitleg!
Groet, Petra.
In Thailand kan veel. Overigens heb je bij veel luchtvaartmaatschappijen geen doos nodig. Je neemt een hoes mee die je gemakkelijk opvouwt tot een dun a-viertje. De vulling om je fiets te beschermen scharrel je vlak voor vertrek op.

Vraag bij de maatschappij naar hun voorwaarden. Het kan ook zijn dat de doos op de terugvlucht te groot is voor de scanner.
Zie elders op dit forum een lijst met luchthavens Met de vermelding of een gewone vakantiefiets door de scanner past. Anders zul je je fiets wat moeten demonteren voor de terugvlucht. Vanuit Thailand komen geen berichten over te kleine scanners. In Maleisie zijn wél vliegvelden met een te kleine scanner.