Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het verkrijgen van jetboil jetpower in Centraal Azie - Forum Wereldfietser

Het verkrijgen van jetboil jetpower in Centraal Azie

Op vrijdag 8 juli vertrek ik naar Dushanbe om daar de Pamir highway te fietsen. Uiteindelijk vlieg ik 5 augustus terug vanaf Alma-Ata.

Ik bezit een Jetboil Flash en mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het aanschaffen van een jetpower (zo'n tankje, die je niet mee mag nemen het vliegtuig in) in Centraal Azie en met name in Dushanbe.

Zelf heb ik een MSR Dragonfly gehad, maar deze is helaas overleden :(

Wat zijn jullie bevindingen? Of zijn er oplossingen waar ik nog niet aan gedacht hebt?

Alvast bedankt,
Maarten Oudakker
Ik ken het systeem niet maar past daar geen gastankje van een ander merk op?

Volgens de site (zelf even zoeken)

WHAT FUEL CAN I USE?

CAN I USE JETBOIL WITH OTHER FUEL CANISTERS?

Jetboil is compatible with valves made to the EN417 specification, a standard adopted by manufacturers throughout the world. Please note that the product has not been tested with every different type of fuel canister, and we cannot claim safe operation with any canister other than our Jetpower brand of fuel. However, if you are unable to find our fuel out on the trail, the following fuel has the same mixture and valve as ours: Brunton, Gigapower, MSR, Primus and Snowpeak.

En nee geen vertegenwoordiging van hen in Dushanbe. (volgens de site dan)
Als een idioot een benzinebrander kopen - anders is het regelmatig droge pasta eten :!:
Die pasta zal gekookt of ongekookt toch al karig zijn in de regio want enkel door slim aankopen in de steden heb je daar dan wat tomatensaus en met heel veel mazzel wat groente bij. :wink:
Je hebt een Dragonfly, die is overleden? Dat ding is echt helemaal zelf te servicen - als ik dat kan, kan jij het ook. Wat is er mis mee?
Je vliegt vanuit Kazachstan terug en dus maar een maand voor Tajikistan en Kirgizstan?
Erg weinig - jammer! Sla vooral het stuk tussen Dushanbe en Khorogh en Barthang of
Wakhan vallei niet over!
De enige tankjes die je daar in de regio kan krijgen zijn de tankjes die passen op de branders die ze in het Sovjet leger gebruikten is mijn ervaring. Toen wij in die regio waren hebben we fietser getroffen die een paar dagen op zoek zijn geweest naar een bruikbare brander omdat Campinggaz achtige gastankjes daar niet te krijgen zijn.

Je komt echt in een heel andere wereld wat dat betreft. Een winkeltje treffen waar je een paar uien kan krijgen geven je het gevoel van een enorme luxe aanschaf. Zoals Wit als schreef; in de steden moet je actief op zoek gaan naar pasta, tomatensaus enzo. Wij hebben veel noten en gedroogd fruit gegeten.

Zelf gebruikten we een Dragonfly. Benzine is wel te krijgen.

Groet,

Maarten
Bedankt voor jullie reacties!

Prachtig om te lezen dat het kopen van een ui al een enorm luxe gevoel geeft.

Wat betreft de Dragonfly, er is een vrachtwagen over gereden dus zelfservice is behoorlijk lastig :lol:

Een nieuwe dragonfly aanschaffen is dus wat ik ga doen.

Wat betreft de korte tijd, ja 4 weken is kort, maar op dit moment heb ik niet meer dus we gaan er het beste van maken.

Over de Barthang Valley hoor ik zulke goede verhalen, dus ja moeilijk niet te doen. Wakhan Valley ook fantastisch mooi! Heeft iemand recente informatie over de Wakhan Valley? Betreffende veiligheid (ik hoorde verhalen over roadblocks en dergelijke tot verhalen over fantastische gastvrijheid).

Bedankt voor jullie reacties en ik zie nieuwe reactie graag toegemoet :)

Groeten Maarten
ouddoortravel schreef:
Wat betreft de Dragonfly, er is een vrachtwagen over gereden dus zelfservice is behoorlijk lastig :lol:
Goed, er zíjn gevallen die hopeloos kunnen lijken, maar dat je het niet eens even probéért... :wink: .

Verstandige keuze.
Hoi,

Wij zijn twee jaar geleden in Tadjikistan geweest, de Waghan en de Bartang vallei doorgefietst:
http://wijzijnfietsen.weebly.com/tadjikistan1.html
Gastankjes? Nee hoor.
Soms zelfs dagenlang op zoek naar bijv. wc papier!
Als je op onze site kijkt naar de foto's van de 'eerste 160 km in de Bartangvallei', kijk dan eens bij de laatste foto in die rij. Zulke 'winkels' kwamen we af en toe tegen. Na een aantal dagen eindelijk wc papier kunnen kopen.

Veel plezier, het is er geweldig.

karin