Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord Vietnam - Forum Wereldfietser

Noord Vietnam

Hallo allen,

De keus is gemaakt: Noord Vietnam in November a.s
2 dames per fiets.
We willen 3 weken fietsen.
Wie heeft tips?
Wat te gaan zien, wat kunnen we overslaan, overnachtingen, speciale plaatsen, verrassingen enz.
Benieuwd!!
Groet: Ina en Astrid
Halong bay is een aanrader!

Maar met een bootje 1 of 2 nachten tussen al die 1000en kleine eilandjes zou ik toch wel inplannen.

Babe meer is ook mooi om te zien.

Sapa zou ik dan weer overslaan, dat vond ik te toeristisch.
SaPa is erg mooi. Helaas is het er vaak erg bewolkt.

Afbeelding
Oh, Sapa vaak bewolkt. Geldt dat voor meerdere gebieden in Noord Vietnam?
alegre schreef:Oh, Sapa vaak bewolkt. Geldt dat voor meerdere gebieden in Noord Vietnam?
Hoe hoger je in de bergen zit hoe vaker het bewolkt zal zijn :)

Eric Schuijt schreef:SaPa is erg mooi. Helaas is het er vaak erg bewolkt.

Afbeelding
Hehe, wat zijn meningen toch persoonlijk he :P
Zelf vond ik SaPa dé grote tegenvaller van de reis.
Waar zelfs de 'authentieke dagverkopers' al Engels spreken :(
Na relatief zware fietsdagen, Tet (Nieuwjaar) waardoor weinig eten, door maffe nieuwbouwsteden en in mist/regen fietsen vond ik Sapa geweldig. Het was een prachtige mooie klim er naartoe door rustig gebied en met fijn weer. In Sapa genoten van een luxe hotel, westers eten en me niet gestoord aan het toerisme en het circus wat daarbij hoort, meen ik me te herinneren.
Halong Bay: Toeristisch met een grote T maar wanneer je de pont neemt naar Cat Ba eiland is het al een stuk minder toeristisch en net zo mooi.
Cat Ba: Toeristisch met een grote C en een B maar mooie route over het eiland gefietst (geen toerist gezien) en heerlijk gegeten in het dorpje tussen de toeristen.
Karstgebergte is enorm toeristisch maar als fietser kun je kleine weggetjes nemen en kom je niemand of lokale mensen tegen.
Hoi Ann vond ik bijzonder en de omgeving met 'polders' ook. Oh ja, je loopt over de toeristen. En zij over jou ;-)
Toeristisch hoort bij Vietnam is mijn ervaring.

Kijk eens in een gids of google voor het klimaat/regenval/mist enz.
Nog geen landenwiki Vietnam gevonden op deze site? Een bron van informatie en ervaringsverhalen.
Veel plezier met de voorbereiding!
Twee jaar geleden hebben we een rondje Noord Vietnam gedaan, ook in november.
Zie voor route, foto's en wat tekst: http://wagemaw.home.xs4all.nl/ca/

Halong Bay / Cat Ba: Is wel de moeite waard, maar of het de moeite waard is om daar door alle drukte heen te fietsen als je 3 weken hebt?

Bac Ha: te toeristisch
Sa Pa: kun je doen als het op de route ligt.

Aanrader:
Het meest noordelijke stuk: Meo Vac, Dong Van, Yen Minh, Tam Son: nog niet te veel toerisme, cultuur en natuur erg mooi.

Veel plezier, Wouter
En aan welke landkaart heb je het meeste op de fiets?
GT riders of ander merk?
Benieuwd naar de ervaringen

Groeten: Astrid
SaPa kan je op 2 manieren bekijken: toeristisch (en dat is het ook), of even op adem komen met westers eten en wat luxe. Wij vonden dat laatste wel prettig, ook omdat ik nogal last had van mijn longen/rug door de plankharde bedden (oef!!), en nu in een goed bed kon slapen. Ieder zo zijn meug. (En Eric zal er vast jaaaaren geleden al zijn geweest).
Toerisme is sowieso erg opkomend, al gaan de backpackers toch nog steeds vaak direct van Hanoi naar SaPa en weer verder...

Kaart: Reise Know How. Goed als basis, maar we hadden ook GPS bij ons.
Anneke schreef:ook omdat ik nogal last had van mijn longen/rug door de plankharde bedden (oef!!)

:lol:
Goede tip idd, spring niet na een lange dag met een voldaan gevoel op bed!

Heb mijn stuitje zelfs opengehaald door het schuren over het bed :oops:

Eerste week vond ik ze wel wennen, daarna sliep ik er wel heel goed op eigenlijk!
Ik kon niet aan de bedden wennen. Ligt misschien aan mijn rondingen :oops:
Gelukkig had ik mijn expedmatje bij me. Veel gebruikt.