Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Multiple Entry visum India - Forum Wereldfietser

Multiple Entry visum India

Voor ons half jaar fietsen, willen wij begin maart starten in Myanmar. Dan naar Noord Oost India - Buthan - Sikkim - Nepal - India (Dheli) - per vliegtuig naar Almaty (Kazachstan) - Kirgizië- Tadzjikistan. Een mutiple entry visum voor India schijnt lastig te zijn. Wie heeft hier recente ervaring mee en kan ons hierover wat informatie geven.
Hoi Joost, volgens mij kan je in Nepal ook een nieuw visum voor India aanvragen. Zou dat helpen?
Hoi Joost,

In 2015 kreeg ik een double entry visum voor een duur van 3 maanden en in januari 2016 kreeg ik een multiple entry visum voor de duur van 6 maanden voor India. De prijs was gelijk aan een single entry, ik heb gekozen voor een multiple gewoon omdat het kon en misschien gemakkelijk zou kunnen zijn.
Volgende week ga ik overigens weer een visum voor India aanvragen, als er iets is veranderd laat ik het wel weten.
Voordat je afreist zou ik wel goed onderzoeken hoe de situatie rond het in- en uitreizen in Myanmar is. Ik zie verhalen op diverse fora voorbijkomen, waaruit blijkt dat je op dezelfde plaats het land moet uitreizen waar je er ook bent binnengekomen. Begin van dit jaar was dit nog niet zo. Ik had wel een permit nodig voor de crossing van Tamu naar Moreh in India.

Grtz Gerrit
Hier in Thailand de laatste week al diverse malen vernomen dat de grens Myanmar-India al enige tijd gesloten is. Geen idee waarom en voor hoelang.
Volgende week zijn we zelf in Myanmar, mochten we meer hierover horen, dan laat ik het weten.
Laatste keer (twee jaar geleden) toen ik een multiple entry visa aanvroeg, bleek dat een aantal weken te duren. Dus wees er op tijd bij!
Door aanslagen in India zijn ze erg streng geworden.

Houd er verder rekening mee dat sommige deelstaten van India (Manipur en Assam) soms worden afgesloten voor toeristen omdat er weer eens een aanslag of zo is geweest met veel doden (wat hier nooit in de publiciteit komt).
Ga zeker in India het Himalaya in (Arunachal Pradesh is veel mooier en zeker leuker om te fietsen dan Sikkim): http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... t-filmpje/
Voor al deze deelstaten heb je een speciale permit nodig die je gelijk bij jouw visumaanvraag kunt indienen. Lukt dat niet, dan kun je het ter plekke proberen.

En Bhutan vond ik ook prachtig, zij het dat wij steeds een auto met chauffeur en een gids bij ons moesten hebben :( . En het kost aardig wat geld om door Bhutan te mogen reizen!
(http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... ie/bhutan/)
Zowel voor Manipur in januari 2016 als voor Sikkim en Assam in april 2015 had ik geen permit nodig.
Ik kreeg bij het verlaten van Manipur wel een exit-stempel in mijn paspoort. Dat het er onrustig kan zijn is juist. In Manipur is het leger behoorlijk aanwezig en je passeert daar regelmatig checkpoints.

Grtz Gerrit
Hoi,
Als je de kans hebt om in de North East states te reizen: doen!
Wij hadden in 2015 geweldige ervaringen: http://wijzijnfietsen.weebly.com/india- ... tates.html
Jammer dat het er af en toe onrustig is. Ik ken de huidige situatie niet. Ik zou je zeker goed laten informeren door mensen die er nu zijn of recent zijn geweest.
Karin
Volgens deze fietser is het niet mogelijk over land van Myanmar naar India te gaan, de grens is gesloten.
https://jasperstour.wordpress.com/author/jasonkind/
GerritH schreef:Hoi Joost,

In 2015 kreeg ik een double entry visum voor een duur van 3 maanden en in januari 2016 kreeg ik een multiple entry visum voor de duur van 6 maanden voor India. De prijs was gelijk aan een single entry, ik heb gekozen voor een multiple gewoon omdat het kon en misschien gemakkelijk zou kunnen zijn.
Volgende week ga ik overigens weer een visum voor India aanvragen, als er iets is veranderd laat ik het wel weten.
Voordat je afreist zou ik wel goed onderzoeken hoe de situatie rond het in- en uitreizen in Myanmar is. Ik zie verhalen op diverse fora voorbijkomen, waaruit blijkt dat je op dezelfde plaats het land moet uitreizen waar je er ook bent binnengekomen. Begin van dit jaar was dit nog niet zo. Ik had wel een permit nodig voor de crossing van Tamu naar Moreh in India.

Grtz Gerrit
Dank je wel Gerrit, fijn dit te lezen. Ben heel benieuwd hoe je het voor elkaar kreeg. Welke lijsten en 'bewijzen' je allemaal in hebt gediend. Ging je naar het consulaat in Den Haag?
Groet Joost
Eric Schuijt schreef:Laatste keer (twee jaar geleden) toen ik een multiple entry visa aanvroeg, bleek dat een aantal weken te duren. Dus wees er op tijd bij!
Door aanslagen in India zijn ze erg streng geworden.

Houd er verder rekening mee dat sommige deelstaten van India (Manipur en Assam) soms worden afgesloten voor toeristen omdat er weer eens een aanslag of zo is geweest met veel doden (wat hier nooit in de publiciteit komt).
Ga zeker in India het Himalaya in (Arunachal Pradesh is veel mooier en zeker leuker om te fietsen dan Sikkim): http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... t-filmpje/
Voor al deze deelstaten heb je een speciale permit nodig die je gelijk bij jouw visumaanvraag kunt indienen. Lukt dat niet, dan kun je het ter plekke proberen.

En Bhutan vond ik ook prachtig, zij het dat wij steeds een auto met chauffeur en een gids bij ons moesten hebben :( . En het kost aardig wat geld om door Bhutan te mogen reizen!
(http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... ie/bhutan/)
Super gaaf om te kijken en lezen!
Kunnen we een keer langskomen voor meer info/verhalen van jullie?
We zijn Bhutan aan het regelen (tja met gids en auto..)
Groeten Joost
Beste Joost (en andere geinteresseerden)

Deze wwek heb ik mijn multiple entry visum voor India gekregen.
Hoe gaat het in zijn werk:
Controleer de onderstaande checklist, print hem uit en onderteken hem:
http://www.vfsglobal.com/india/netherlands/Tourist.html
Je hebt nodig:
- 2 vierkante pasfoto's van 5.1 x 5.1 cm
- Een digitaal exemplaar van deze foto
- Een "declaration" form, te vinden op onderstaande website (houdt in dat je niet als journalist aan het werk bent in India).
Verder heb ik toegevoegd:
- Een recent bankafschrift en een kort reisplan.
Vervolgens ga je naar de On-line Registration:
https://indianvisaonline.gov.in/visa/Registration
Van belang is dat je een referentiepersoon hebt, kan wellicht een hotel zijn, maar ik vraag altijd een Warmshower host of ik zijn naam en adres en telefoonnummer mag gebruiken.

Aan het einde van de online registratie print je het geregistreerde formulier, plak je er een van de pasfoto's op en ga je naar VSFglobal in de Parkstraat 99 in Den Haag.
Dit is een door de Indiaanse ambassade aangewezen visumcentrum.
Het enige visumburo waar je zonder afspraak terecht kunt. In Rotterdam en Amsterdam moet je een afspraak maken.
Je moet altijd in persoon verschijnen, want er worden vingerafdrukken gemaakt van al je vingers en een foto genomen.
Je betaald €71,51 (pin) en krijgt een bon voor afgifte van je paspoort.
Ik heb dit j.l. maandag 5 december gedaan.
Vervolgens krijg je 4 emails: in aanvraag /in behandeling/ gereed / kan opgehaald worden.
Vanmiddag dus na 4 dagen heb ik mijn multiple entry visum voor India, geldig vanaf vandaag voor de duur van een halfjaar.
Volgens mij is het niet eens mogelijk om een single entry visum te krijgen.
De werkwijze was overigens gelijk aan die van begin van dit jaar en aan die van 2015.

Succes, met je aanvraag!

Grtz
Gerrit
Wat betreft de grens Myanmar/India.
Een paar dagen geleden de duitse triathlete Carmen Mickley gesproken, die al 18 maanden alleen fietst. Kreeg ook geen visum en permits. Dus is terug naar Thailand gefietst en vliegt vervolgens naar India.
Voor geïnteresseerden: www.veganworldfriendshiptour.de
Gerrit schrijft:
' Het enige visumburo (den haag) waar je zonder afspraak terecht kunt. In Rotterdam en Amsterdam moet je een afspraak maken'

Heb net gebeld met vsf global.
Voor Rotterdam hoef je ook geen afspraak te maken.

Handig om te weten.
Onze visa in Rotterdam geregeld. Je hoeft geen afspraak te maken.
Procedure van Gerrit is juist.
Je hoeft helemaal geen extra documenten aan te leveren, geen routeplan, geen bankafschrift of ticket. Alleen dat wat op het formulier staat.
Standaard is nu een visum voor 1 jaar, multiple entry. Max 90 dagen per verblijf.
En blijkbaar kun je voor 200 of 250 euro een 5 jr visum kopen, multiple entry (voor de India liefhebbers). Tegen administratiekosten ook over te zetten naar je nieuwe paspoort als je oude is verlopen maar het visum nog niet.

Tip: Omdat je geen ticket hoeft bij te voegen en het visum geldig is vanaf de datum van uitgifte, kun je al vroeg je visum aanvragen (in het aanvraagformulier moet je de verwachte datum invoeren).

Wij hadden eerlijk de datum opgegeven en werden de 1e keer teruggestuurd, omdat de datum van aanvraag te ver weg lag van de datum van binnenkomst.