Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje door Georgie - Forum Wereldfietser

Rondje door Georgie

Wij willen in augustus 3 weken gaan fietsen in Georgie. Heeft iemand ervaring en ideeën over een te volgen route?
Hoe lang ga je?

Noordelijk van Zugdidi en Kutaisi ligt Svaneti, een regio in de Hoge Kaukasus, een soort Alpen maar dan ongerepter.
Ook Tblisi > Akhalkalaki > Akhalsikhe > Batumi is schitterend, wel saaier dan Svaneti omdat je een groot stuk over de Armeense hoogvlakte rij.
Tbilisi > Ananouri > Stephantsminda gaat ook de Hoge Kaukasus in, helaas kan je hier geen rondje rijden.
De wijnregio rond Telavi en Signagi is erg mooi en lekker in de herfst, de wijnoogst.

Probeer de drukke wegen te mijden, Georgiërs houden van alcohol, ook in het verkeer.
Je zult in een prachtig land komen waar je je erg welkom voelt, heerlijk kan eten en een bijzondere cultuur kan meemaken.
Hallo,

Neem eens een kijkje op www.dromenvanreizen.be. Onze reis van 2012 ging gedeeltelijk door Georgië. Misschien heb je wel iets aan ons verslag.

Vele groeten,
Sabien
johntelleman schreef:Noordelijk van Zugdidi en Kutaisi ligt Svaneti, een regio in de Hoge Kaukasus, een soort Alpen maar dan ongerepter.
Ik heb sinds de wereldfietserbeurs ook interesse om evt in september naar Georgië te gaan. Vooral Svanetië lijkt me prachtig om hier een rondje te fietsen. Iemand suggesties voor een route door de Hoge Kaukasus/Svanetië? Ik rij het liefst op gravel wegen of offroad.
Pat schreef:
johntelleman schreef:Noordelijk van Zugdidi en Kutaisi ligt Svaneti, een regio in de Hoge Kaukasus, een soort Alpen maar dan ongerepter.
Ik heb sinds de wereldfietserbeurs ook interesse om evt in september naar Georgië te gaan. Vooral Svanetië lijkt me prachtig om hier een rondje te fietsen. Iemand suggesties voor een route door de Hoge Kaukasus/Svanetië? Ik rij het liefst op gravel wegen of offroad.

Heb je Svaneti al eens zelf op een kaart opgezocht Pat...?
Dan krijg je namelijk heel snel een beeld van de route suggestie aldaar :wink:
Dank voor alle reacties. De site van Sabiene is erg informatief. Dank voor de link. Ik raak alleen altijd wel erg bevreesd als ik lees over agressieve en bijtende honden. Als dit echt een factor is om rekening mee te houden in Georgie dan moet ik ons plan nog maar eens opnieuw overwegen.
Bijtende (of eigenlijk blaffende en je achtervolgende) honden kan je in veel landen tegenkomen, het is niet specifiek Georgië.

Vaak helpt het als je dreigt iets te gooien, bijv. je bidon (zonder het werkelijk te gooien is al voldoende) om ze op afstand te houden. En ik ben geen fan van honden - zeker niet als ik fiets - maar ik ben nog nooit door een hond gebeten en fiets veel in Georgië.

Wat betreft het fietsen in Georgië: je hebt qua wegen dat een enkele hoofdweg van asfalt is en niet van het allerhoogste niveau. Je vind er vooral veel gravelwegen. Het verkeer houd goed rekening met je is mijn ervaring, het zal mede komen doordat men zich toch niet aan de banen van de weg houd en al moet anticiperen op het verkeer.

Off-road kan ik je niet aanraden: ik ben een keer stug een pad blijven volgen zelfs toen het pad ophield. Vervolgens heb ik een flink stuk met de fiets aan de hand terug de berg mogen opduwen in het hoge gras en tussen struiken door. Als je de kleinere gravelwegen kiest heb je al genoeg uitdaging en weinig verkeer om rekening mee te houden.