Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Japan in april - Forum Wereldfietser

Japan in april

Wie heeft er ervaring met fietsen in Japan?
Is het de moeite om in april te gaan of is het dan nog wat fris?
Wie heeft er routes voor een tweetal weken? (met Brompton, dagafstanden 50-150 km en liefst niet té steil..)
Andere tips ook welkom

Bedankt!
Hoi,

Wij fietsten een maand in Japan tijdens onze wereldreis en genoten van het land ondanks de enorm drukkende hitte ,in Julie. Dus ik zou volgende keer veel vroeger gaan. Wij vonden het een perfect wildkampeerland, er is meer ruimte dan we in Nederland denken. Het land is ook minder duur dan je leest. De vele veerponten zijn een uitkomst voor fietsers. Tunnels , wij hadden er 50 in 1200 km, zijn minder leuk ,soms erg smal en druk ; dus goede verlichting mee !! Hotels vergen geduld als je de fiets binnen wilt, vaak een extra kamer betalen en liften waar je fiets niet in past. Probeer de Shimanaro Kaido te fietsen ;echt een belevenis van 80 km die alleen al de reis er naar toe waard is.
Veel plezier, Pier.
Hoi,

Heb je het nieuwste boek van Gijs van Middelkoop al gelezen?
"Japanners komen nooit te laat".
Echt een aanrader en volgens mij fietste hij ook in die periode.

groetjes Linda
Nee dat boek ken ik niet, maar ik zoek het eens op.

Ik heb mijn vlucht geboekt en zoek nog een fijne route.
Ik land en vertrek in Tokyo en heb maar 14 dagen.

Bedankt ook voor de tip i.v.m. verlichting, op een Brompton staat die laag dus ik voorzie extra licht voor mijn stuur.
Hoi hoi,

Het Biwa meer is een heel mooie omgeving en naar 't schijnt is een rondje 2-3 dagen. Het Biwa meer ligt net boven Kyoto, maar om er te geraken zul je wel wat bergop en -af moeten rijden (of een trein nemen, maar dat is lastig in Japan: wielen eraf en fiets volledig omwikkeld in een zak). Het Kii Peninsula (ten oosten van Osaka) is ook zeker de moeite, maar aangezien het vooral wandelroutes zijn, controleer je best even de begaanbaarheid voor fietsers.

Wat meer routes en informatie kan je altijd vinden op http://www.japancycling.org/v2/ of via Facebookgroepen zoals "Bicycle touring, hiking and friends in Japan".

Veel plezier en hou ons zeker op de hoogte!

Groetjes,
Kelly