Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grensovergang Mongolie - China - Forum Wereldfietser

grensovergang Mongolie - China

Ik ben een route aan het uitstippelen voor een nieuwe tocht, en wil graag vanuit Ulaan Bataar westwaarts rijden een heel eind door Mongolie om uiteindelijk (ongeveer via Urumqi) naar Kashi in China te rijden. Op de kaart (veeeeel te grote schaal) zie ik echter geen doorgaande wegen die China inlopen zover in het westen. En moesten die wegen er toch zijn, kan je ze dan nemen als toerist (wettelijke overgang ?) Op internet vind ik wel iets over de plaats Bulgan wat schijnbaar ergens midden in de Gobi ligt. Alle info zeer welkom.

Info over een eventueel alternatief via (Rusland ?) / klein stukje Kazakhstan ook moest ie.mand daar ervaring hebben
Hoi Koenie,
onderstaande info ben ik tegengekomen op
http://www.2wheels.org.uk/ride/2005upda ... sp#borders

NB all this information is based, unless otherwise stated, on my experiences in 2004. Things may have changed since.

Mongolia to China border crossing.

Only one road route open to foreign travellers, at Zamyn Uud/Erlian (aka Eren, Erlianhaote). They don't want you to ride across, you have to put your bike in a jeep/truck across the approx. 10km no-man's land between Mongolian and Chinese border posts. The foreign ministry in Ulaan Baator can be persuaded to issue a document authorising you to ride through the Mongolian side. But at the Chinese side, they won't back down and you have to load your bike onto a truck for the 150 metres or so between the first and second gates. You can go through the immigration formalities on foot, but your bike goes in a vehicle. I negotiated with them for over an hour on this point, but they wouldn't let me ride. A Norwegian cyclist claimed to have persuaded them to let him through in the saddle, after a multi-hour discussion.

Hoop dat je er wat aan hebt.