Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pamir highway: kosten? - Forum Wereldfietser

Pamir highway: kosten?

Beste Wereldfietsers,

Halverwege juli 2019 willen mijn vrouw en ik de Pamir Highway gaan fietsen. We hebben ongeveer 8 weken in de planning (Van Dushanbe naar Osh). Daartoe zijn we op zoek naar een goede begroting... (niet het leukste deel van de planning op zo'n reis...)

Mijn vragen aan diegene met ervaring:
- Wat was je ongeveer kwijt aan overnachtingen (en hoe heb je die gedaan: 'hotel', tentje, anders). Misschien heb je een totaal prijs of een prijs per week ofzo. Het gaat me om een richtlijn. Ben dus niet op zoek naar de laatste 10 euro nauwkeurigheid.
- Wat was je ongeveer kwijt per dag of week aan eten en drinken?
- hoe heb je de vlucht (incl. fiets) geregeld en met welke kosten moet ik ongeveer rekening houden.


Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen!

Alvast vriendelijk dank!

Wouter
Hi Wouter,

afgelopen jaar dit traject andersom gefietst.

Kosten vielen erg mee. Slapen, avondeten en ontbijt in een homestay was meestal 10 a 15 dollar p.p. Overdag heb je nog een paar dollar nodig voor thee en wat te eten, als dat er 10 zijn is het al veel. Wild kamperen kan vaak ook, dan heb je aan 10-15 dollar per dag wel genoeg. In de steden is het leven wel wat duurder maar hostels zijn ook rond de 10 dollar voor slapen plus ontbijt.
Let op; bij homestays is het niet erg gebruikelijk om af te dingen. Sterker nog; het Pamir touristen bureau (officieel titel niet bij de hand) vraagt dat nadrukkelijk niet te doen. Onder het motto wij zijn rijk en zij zijn arm kan ik me daar helemaal in vinden.
En met een beetje geluk wordt je regelmatig uitgenodigd voor eten en of slapen en mag je niet eens betalen ;-(
Vlucht; geen idee. Ik ben wel van Samarkand naar Istanbul gevlogen, met Turkish. Dat is een rechtstreekse verbinding a 400 dollar (of zoiets...)