Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flores - bali boot of vliegtuig? - Forum Wereldfietser

Flores - bali boot of vliegtuig?

Hallo medefietsers,

Deze zomer gaan wij vier weken fietsen op bali, lombok en sumbawa. Ook willen we naar Flores. Echter zagen wij dat de boot er drie dagen over doet om weer in Lombok aan te komen.
Nu zoeken we naar een optie om van Flores naar Bali terug te vliegen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is de prijs van een ticket, hoe vaak gaat het vliegtuig, kan je fiets mee, hoe lang doe je erover?
Of is het toch zinniger om met de boot te gaan, of misschien moeten we Flores maar helemaal laten liggen??
We hebben vier weken, en willen niet drie dagen op een boot zitten.

Wie heeft er tips of ervaring?

Anouk

hallo anouk,
wij fietsten vorig jaar mei van Maumere (flores) terug naar Bali. Wij vlogen van Bali naar Maumere. De fietst moesten we een dag van te voren inleveren bij de cargo afdeling. Uiteindelijk ging de fiets op dezelfde vlucht mee als wij, de fiets echter als cargo. Dat kostte niet veel, afhankelijk van gewicht van je fiets.(bij ons 2 fietsen voor 15 dollar) Het zou dus ook mogelijk moeten zijn van Maumere terug naar Bali te kunnen vliegen met je fiets als cargo. Als ik me goed herinner werd er iedere dag gevlogen.Wij vlogen Merpati.
Overigens was Flores fantastisch om te fietsen, wel flink klimmen, maar erg mooi en super rustig! Zeker doen,
Hanneke

Hallo,

Wij hebben ondertussen een vlucht geboekt.
Maar in elk geval bedankt voor de informatie.
Anouk

Op mijn site staat een heel stuk over Sumbawa. Komode en Flores. Klik op reisimpressies, Azie en dan Indonesie. Maar pas op als je dit uitprint, het is een heel pak papier. :oops:

ik heb het stuk op je site gelezen Eric.
Een erg leuk verslag. En altijd fijn om reisverslagen te lezen van mensen die er geweest zijn.

Wij kregen de tip van iemand om een klamboe mee te nemen i.v.m. kakkerlakken.
Wie is hiermee bekend, is dit nodig of niet?

Kakkerlakken kruipen niet bij mensen in bed.
Een klamboe is op zich wel nuttig tegen muggen, maar telkens wannneer we er een meenemen op reis, blijkt achteraf dat we die niet of nauwelijks gebruikt hebben.

ik vond het toch fijn er eentje bij te hebben.
Of kakkerlakken nu wel of niet bij je in bed kruipen weet ik niet, maar de gedachte dat je toch een beetje afgeschermd ligt vind ik alleszins niet slecht voor de gemoedsrust. En er loopt nog ander ongedierte rond dan kakkerlakken he :?
Voor wat het maar weegt zou ik het niet thuis laten.

peter de rijk schreef:Kakkerlakken kruipen niet bij mensen in bed.
Een klamboe is op zich wel nuttig tegen muggen, maar telkens wannneer we er een meenemen op reis, blijkt achteraf dat we die niet of nauwelijks gebruikt hebben.
heb toch een aantal jaren geleden een verhaaltje in een Australische krant gelezen over een Zweedse toerist die in Sydney naar het ziekenhuis moest om een kakkerlak operatief te verwijderen uit zijn ... oor! :shock:
Ik neem aan dat dat oor ook in bed lag toen die kakkelak er in kroop... :D