Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kaarten kalimantan, sulawesi, flores, sumbawa/lombok/bali - Forum Wereldfietser

kaarten kalimantan, sulawesi, flores, sumbawa/lombok/bali

dag allemaal,

over een aantal maanden hoop ik eindelijk indonesie te gaan bereiken. hopelijk een mooi summum tot mijn fietsavonturen van de afgelopen tijden!

helaas heb ik nog niks aan kaartmateriaal voor dit land liggen, en ben ik ook niet echt in de mogelijkheid een van die heerlijke kaartwinkels in amsterdam in te duiken. bestellen moet echter wel lukken, dus hopelijk dat jullie me met een eventuele bestelkeuzen zouden kunnen helpen; wat zijn goede fietskaarten om in deze gebieden te gebruiken, en door wie woorden ze uitgegeven??

alvast heel erg bedankt!


Eelco (die kerst aan het vieren is op Shikoku Island in ver Japan)

De enige reële mogelijkheid lijkt me een toko buku binnen te lopen in de eerste grote Indonesische stad waar je komt. Daar hebben ze vast wel redelijke provinciekaarten. De Nelles-kaarten die je in heel Azië in grote steden kunt kopen zijn ook wel bruikbaar.

waarschijnlijk kom ik op kota kinabalu aan, dus grote stad is meteen voorhanden. echter, ik geloof dat de relatie tussen maleisie en indonesie nou niet helemaal je van het is, dus betwijfel of een eventuele aanschaf daar gaat slagen. ik ga het zien..

De Nelles kaarten die vind ik erg fijn (ook al kloppen ze niet altijd). Ze zijn soms buiten Europa verkrijgbaar onder de naam Periplus.

Kijk zeker ook eens naar de kaarten van Rough Guide of Reise-Know-How (dat zijn dezelfde kaarten). Vaak zijn ze op waterproof papier gedrukt en met name de kaarten van Bali/Lombok/Komodo zijn erg goed.

En kun je op Komodo fietsen? Ja hoor, ik heb het wel eens gedaan. Alleen wel zorgen dat je niet door een Komodo-draak wordt ontdekt. :lol:

Hallo,

Wij hebben afgelopen jaar op Flores, Sumbawa, Lombok en Bali gefietst. De Nelles kaarten zijn erg goed. Van Flores is geen kaart te koop. Wij hebben alle winkel afgezocht/gebeld, maar dit is er niet. Scheelt weer dat er in principe maar 1 weg is op het eiland, de hoofdweg en nog 1 of 2 delen van het eiland hebben een weg langs de kust. Voor Sumbawa is ook zo'n beetje elke kaart goed, want ook hier is maar 1 centrale weg. Lombok en Bali hebben wij met de Nellis kaart gedaan, en die voldoet prima.

Heel veel plezier!

Anouk