Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lisette en Marco in Centraal Azie - Forum Wereldfietser

Lisette en Marco in Centraal Azie

Beste Fietsvrienden,

Over 2 weken zitten we weer op de fiets. Een volgende tocht, een nieuwe horizon, een verruimd blikveld.
Hoewel we alle twee in de automatisering werken zijn wij geloof ik één van de weinige reizigers die niet tijdens hun tocht de internetcafé's afstruinen. En eerlijk gezegd bevalt mij (Marco) dat ook wel. Maar goed, een berichtje naar huis is natuurlijk altijd leuk dus hebben we een weblog in elkaar gedraaid. Niet een profie site.....gewoon om berichtjes op te plaatsen over hoe het met ons gaat.
Benieuwd hoe het is om te fietsen door Kachastan, Kirgistan, Tajikistan, China, Tibet en Nepal?
Kijk op:
Laat gerust een reactie achter....

http://limaonbike.web-log.nl/

Afbeelding

Overige foto's blijven natuurlijk te zien op http://www.marcomeijerink.nl
Hi LiMa,

Veel succes en fietsplezier toegewenst.
De komende tijd zal ik jullie volgen via de weblog.

Marco en Lisette,

Veel succes.
Helaas ligt er nu geen sneeuw meer op der Sachristan-pas.

Bergen, bergen, bergen. Dit lijkt me een heel uitdagende trip met eerst met Tien Shan gebergte (dat waanzinnig mooi moet zijn) en dan compleet West Tibet, duizenden kilometers op 4000 meter en hoger. Gaan jullie nog een rondje rond de Mt Kailash, de allerheiligiste berg voor de Tibetanen? Vanaf daar is het "heuvelaf" naar Nepal, een lekker vooruitzicht. Deze keer lijkt de kans dat we elkaar onderweg tegenkomen iets kleiner dan op jullie vorige grote reis...

Ontzettend veel plezier toegewenst op jullie eerste trip als getrouwd paar!

Dennis

Hi Marco & Lisette,

Helemaal leuk, ik ga jullie volgen en ben benieuwd naar de verhalen!!

Geniet van de cultuur, natuur en elkaar!!!

Groet, Rena :wink:

Dat klinkt allemaal erg jaloersmakend... net een jaar geleden besloten dat ik niet weer lang op reis ga.. en heb nu toch al weer zin...I am hooked.

Nou zet toch maar vaak wat op de jullie log;dat is leuk om te lezen tijdens mijn werk.
Leuk dat ik eens hoor over mensen die naar Kazachstan gaan. Komt niet zo vaak voor!
Tip: In Almaty kan je overal pinnen (in 2002) verder niet in Kazachstan. En in de dierentuin hebben ze bij de exotische vogels een, jawel, meeuw!! Dus als je NL dan al mist...
En in de chique supermarkt in Almaty dien je je bodyguard buiten te laten (ach die arme maffia toch). Net als de hond!
Zorg dat je niemand zijn 'gast' wordt want dan moet je me toch een hoop wodka wegzuipen (als man dan, ikke lekker niet)
Ze verkopen er Cannondale fietsen.
Misschien zijn er nu meer hotels maar dat ene goedkope hotel uit de LP is echt lachen.. Gerund door oude vrouwen in slagersjassen
In een hotel in een andere plaatsje klommen er steeds hoeren onze kamer binnen, om zich aan te bieden.
Modern Talking was heel populair "Your my heart, your my soul etc"

mmm zie het allemaal weer voor me.
Heel veel plezier en pas een beetje op.

Dag Marco en Lisette, mooie site hoor. En mooie tocht ook, hoop ik, want Jeroen en ik gaan hem zelf binnenkort grotendeels ook fietsen, alleen beginnen we dit keer in Uzbekistan. Jullie stuk door Kazachstan / kyrgyzstan is iig prachtig. Mocht je genoeg tijd hebben dan is de (wandel)trip over de Inylchek gletsjer naar het basecamp van Khan Tengri en Pik Pobedy in Kyrgyzstan een aanrader.

Heel veel plezier, mooie ontmoetingen, en misschien tot ziens onderweg.

Eveline

@Dennis: denk het wel maar niets is zeker. Kan net zo goed zo zijn dat we heel Tibet niet gaan zien en dat we ergens in Mongolië uitkomen. Pin ons nergens op vast :lol: . Het is maar een ruw plan. Na onze ontmoeting in Malawi zijn we ook niet in Azië uitgekomen maar in Zuid-Amerika!
Een rondje rond Mt Kailash klink in ieder geval erg goed dus ik denk wel dat de kans er is.

@Rena: ik geniet elke dag van Lisette :lol:

@Spinnetje: een meeuw in de dierentuin. Dat lijkt me schitterend om te zien. Ja, dat wodka wegzuipen zie ik wel een beetj tegenop. Ook weer zonde om niet mee te doen want het is toch een beetje cultuur. aaah...modern talking.....hoop wel dat de muziek wat is veranderd :D

@Eveline: lijkt ons leuk je onderweg te ontmoeten. We houden contact. Heb je zelf ooit die trektocht gemaakt?

Groet,
Marco

Ach ik ben ooit heel dronken geworden van de wodka in Bulgarije en daar draaiden ze ook Modern Talking en sindsdien vind ik het wel lachen..
Toch grappig dat deze twee Duitsers tot aan de grens met China populair zijn! Fout is het wel....

Hoi,
Ja die inylchek tocht hebben we zelf 5 jaar terug gelopen, het was als ik het goed herinner 10-12 dagen, dus wel zware rugzak met eten mee.
De eerste dagen zijn in de foothills, dan gletsjerpuin en de laatste dagen kampeer je op de gletsjer (hij is 60 km lang en 2 km breed), erg koud natuurlijk maar mysterieus die geluiden in het ijs. Hij is niet heel steil, dus geen stijgijzers nodig en meestal is ie deze tijd van het jaar ook aper, dus we liepen niet aan touw.
We hadden wel een gids gehuurd in Prezwalsk / Karakol (bij ene Sergei..., hij heeft ook een soort yurt guesthouse in het centrum van Karakol) omdat de gletsjer voortdurend van vorm verandert en dus bijv de rivieren in de gletsjer van route veranderen en je plotseling de weg kunnen blokkeren.
Weg terug vanaf het base camp was met een oude legerhelicopter die klimmers dropt in het Khan Tengri basecamp en dus toch al daar naartoe vliegt. Basecamp ligt op 4600m en je kunt nog een dag doorlopen naar ABC. Tot aan dat BC hebben we welgeteld 1 iemand anders gezien, dus lekker alleen in het hart van de Tien Shan met een massa naamloze 6000+m pieken en hangende zijgletsjers om je heen, fantastich mooi.

Veel plezier!!

Eveline

Hoi Lisette en Marco,

Een hele goede reis gewenst!

Op de Shahristanpas ligt inderdaad nu geen sneeuw, dat is maar goed ook want de weg (nou ja weg...) is er bijzonder plocha! Daarna is de Anzobpas (met sneeuw naast de weg) een stuk gemakkelijker! Voor de ingewijden: de weg wordt vernieuwd door de Chinezen en is over een jaar klaar.

Mocht je zin hebben kijk dan op www.bernadette.reisprofiel.nl Mijn weblog onderweg en over een paar dagen richting Pamir!

groetjes,
Bernadette

Hoi Berbadette!

Wij hebben vorig jaar ook enorme hoeveelheden Chinezen gezien aan de kant van Dushanbe, op de Anzob.
Ik heb geen idee waarom de Chinezen hier investeren in infrastructuur.
Ook in China zal de alleen de zon voor niets opgaan.
Misschien kunnen Marco en Lisette het vragen aan een handige Chinees met talenknobbel.

Groeten, John.

johntelleman schreef:Ik heb geen idee waarom de Chinezen hier investeren in infrastructuur.
Chinezen zijn kapitalisten geworden die welvaart uitdrukken in vierkante meters asfalt en witte tegeltjes en kubieke meters beton.
Leon

Chinezen zijn rare jongens! Maar investeren in het wegennet van de armste republiek in Centraal Azië is niet om deze arme inwoners meer inkomen te verschaffen.

Waarschijnlijk moeten die arme Tajieken gaan genieten van allerlei plastic zooi, witte tegeltjes, en hopelijk de Chineze keuken.

Erger zou zijn dat ze de zelfde dingen willen als ene Adolf H met een asfaltweg richting Polen...

Groeten, John.

Beste Fietsvrienden,

Na de sprong van het vliegen van Amsterdam naar Almaty, Kachastan zijn we eindelijk begonnen echt te reizen. Op onze weblog staan 2 nieuwe berichten. Een bericht mag je lezen, de andere mag je bekijken. Voor de digibeten onder ons....klik met je muis op het filmpje en de rest gaat vanzelf.

http://limaonbike.web-log.nl/

Oh ja, we zitten nu in Karakol, Kirchisie.

Groetjes,
Lisette en Marco


Tijdens de reis door Centraal Azie houden Lisette en Marco af en toe een weblog bij.
De log is niet professioneel, heeft geen enkele status, er zitten waarschijnlijk spelfoudten in en de opbouw kan wellicht ook beter.
Maar dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling is om jullie te laten zien dat we springlevend zijn en om te laten zien hoe mooi de wereld is.
Wees niet bang als jullie een tijd niets van ons horen. Er is (gelukkig) niet altijd internet.
Reacties kan je altijd op de weblog plaatsen.
http://limaonbike.web-log.nl/

hoi Lisette en Marco,

ik denk niet dat jullie ons nog gaan inhalen (we hebben Kyrgyzstan achter ons gelaten en zitten nu in Kashgar), maar we wilden jullie een geweldige mooie reis toewensen. Geniet ervan!

Groetjes,
Sonya en Aaldrik :D
http://www.tour.tk

Beste Fietsvrienden,

Vanuit Almaty naar het oosten gefietst, toen naar het zuiden Kigistan in en daarna door de bergen naar het westen om uiteindelijk in Naryn uit te komen.
http://limaonbike.web-log.nl/

Sommige van jullie hebben onze filmpjes op YouTube gezien. Die filmpjes zijn voor Lifescan. Een organisatie die zicht bezig houdt met het ontwikkelen van testmiddelen voor diabeten. Natuurlijk mogen jullie die filmpjes zien :lol: maar het is in principe niet gemaakt voor fietsende vakantiegangers. Ik (Marco) houdt zich oa bezig met een positief beeld van hun ziekte te geven aan mensen met diabetes.

Groetjes,
Lisette en Marco


Tijdens de reis door Centraal Azie houden Lisette en Marco af en toe een weblog bij.
De log is niet professioneel, heeft geen enkele status, er zitten waarschijnlijk spelfoudten in en de opbouw kan wellicht ook beter.
Maar dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling is om jullie te laten zien dat we springlevend zijn en om te laten zien hoe mooi de wereld is.
Wees niet bang als jullie een tijd niets van ons horen. Er is (gelukkig) niet altijd internet.
Reacties kan je altijd op de weblog plaatsen.
http://limaonbike.web-log.nl/

Bedankt voor het delen van zowel de verhalen, als de filmpjes, als de foto's.
Goed dat je op deze manier je positivisme verspreidt (ism deze producent). Voor reizigers, diabeten en de landen waar jullie doorheen reizen.

Schapenkop, mag je dat wel eten? :twisted:

Beste Vrienden,

Natuurlijk, we zouden jullie graag willen vertellen hoe zwaar we het hebben gehad daarbij hopend op het ontvangen van medeleven en natuurlijk alle eer voor het loodzware werken. Maar ach, dat soort berichten wekken eerder de slaaplust op dan dat het interessante kost is om te lezen. Om kort te zijn: de bergen zijn hoog, de dalen laag, de wegen onverhard en vol met keien en los grind, het eten is simpel en het klimaat is hard.
Maar daar tussendoor is het ongelofelijk schoon (mooi woord van die Belgen!).
Kijk maar op de vernieuwde log. http://limaonbike.web-log.nl/
Wij zitten nu in Osh, Kirgistan en gaan nu op weg naar Tajikistan.

Groetjes,
Marco en Lisette

PS: yep, schapenkop mag ik eten.....helaas :lol:
------------------------------------------------------------
Marco Meijerink en Lisette Verzijl
Tijdens de reis door Centraal Azie houden Lisette en Marco af en toe een weblog bij. De log is niet professioneel, heeft geen enkele status, er zitten waarschijnlijk spelfoudten in en de opbouw kan wellicht ook beter. Maar dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling is om jullie te laten zien dat we springlevend zijn en om te laten zien hoe mooi de wereld is. Wees niet bang als jullie een tijd niets van ons horen. Er is (gelukkig) niet altijd internet. Reacties kan je altijd op de weblog plaatsen. http://limaonbike.web-log.nl/

Beste Vrienden,

Vijf nieuwe berichten op de weblog.
Mocht je willen weten hoe wij het vonden om door Kachastan, Kirgistan en Tajikistan te reizen kijk dan op onze weblog.
http://limaonbike.web-log.nl/

We staan op een kruispunt van wegen.
Links gaat naar Iran, rechts gaat naar Nepal. Beiden fietsen over land te bereiken. We hebben nog geen idee wat het gaat worden. Hebben jullie suggesties?

Groetjes,
Marco en Lisette

------------------------------------------------------------
Marco Meijerink en Lisette Verzijl
Tijdens de reis door Centraal Azie houden Lisette en Marco af en toe een weblog bij. De log is niet professioneel, heeft geen enkele status, er zitten waarschijnlijk spelfoudten in en de opbouw kan wellicht ook beter. Maar dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling is om jullie te laten zien dat we springlevend zijn en om te laten zien hoe mooi de wereld is. Wees niet bang als jullie een tijd niets van ons horen. Er is (gelukkig) niet altijd internet. Reacties kan je altijd op de weblog plaatsen. http://limaonbike.web-log.nl/