Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Outdoorshop in Kashgar - Forum Wereldfietser

Outdoorshop in Kashgar

Hallo allemaal,
Onze brander heeft het in Tadjikistan vrijwel begeven. We hebben hem weer aan de praat gekregen, maar wie weet voor hoe lang?
Voordat we richting Lhasa gaan (we zijn nu in Kirgizie), willen we graag een nieuwe aanschaffen. Weet iemand of er in Kashgar een outdoorshop zit waar een MSR- of Colemann multifuel brander gekocht kan worden?
We hopen wat te horen. (Of anders misschien in Bishkek?)
Groetjes, Jasper en Ilse (www.opdetrappers.nl)

Hoi Ilse en Jasper,

Da's wel heeeel toevallig. Ook wij zijn in Kirgistan beland en ook onze brander heeft het begeven.
De brander is eigenlijk wel in orde maar die K...pomp van msr (nieuw model, met de oude nooit problemen gehad) doet het niet meer. Hier in Osh probeer ik met veel kunst en vliegwerk de boel weer aan de praat te krijgen.
Waar zitten jullie in Kirgistan? Ook in Osh? Wij slapen in een hotelletje aan de weg Kirgistan. Hotelletje zit boven de botique Glamour en vlak naast de brandweer. Vanaf de New Mosque richting het noorden lopen (3minuten) en je bent er.

Goetjes,
Marco en Lisette

Oh ja, als iemand een Outdoorshop in Kashgar weet (liever nog in Osh:)) dan zijn we erg benieuwd.

Hoi Ilse, Jasper en Marco!

In Kashkar zijn een stuk of 4 outdoorshops. Eigenlijk zijn het meer sportzaken die ook een afdeling hebben met wat outdoorspullen als slaapzakken en tentjes. Er is echter 1 zaak die goed spul verkoopt van bekende merken. Kan je echter niet garanderen of je daar ook een nieuwe benzine brander kan kopen... Denk dat je via het Chini Bagh hotel of het Seman hotel wel aan de adresgegevens van deze zaak komt.

Mochten jullie besluiten onderdelen te laten opsturen; http://www.johncafe.net/ is een betrouwbare plek om post naar te sturen. Het kan zijn dat John hier geld voor vraagt, dus regel dat vooraf.

Succes!
groet Sander

China, en de hele derde wereld, is geheel overspoelt met rotzooi die het al begeeft als je er naar kijkt. Zo heb ik gezocht naar een matje, eindelijk gevonden, maar na 2 dagen was hij al lek en niet meer te repareren. Heb tot Lhasa met m'n kl. op de koude grond gelegen.

In Kashkar heb ik verder niets gezien dat op een brander lijkt. In Lhasa heb ik wel branders gezien maar daar heb je niets aan.

Er is nog een ander adres die je mogelijk kan helpen: Caravancafe (naast het Chinibagh hotel).
Ik ken een van de eigenaren en zal hem even een mailtje sturen. Ik weet echter niet wanneer ik antwoord krijg en hier in Oost-Tibet zijn de internetcafe's ook niet om iedere hoek.
Hoi allemaal,
Sander, bedankt voor je reactie.
En Flip, zou fijn zijn als je iets via die bekende van je zou horen. Zonder goede brander richting Lhasa fietsen, vinden we eigenlijk niet zo'n fijn idee!
En Marco, dat is erg toevallig. Wij zitten ook in Osh. We zitten in het Taj Mahal hotel, volgens mij is dat vlak bij jullie in de buurt.
We vertrekken morgen richting Ozgon en Jalalabad. Hebben net de Pamir-Highway afgerond.
Hopen nog iets positiefs over outdoor in Kashgar te horen, anders laten we een brander opsturen.
Groetjes allemaal en alvast bedankt!
Jasper en Ilse
Hoi,
Op http://virtualreview.org/china/zoom/321 ... in-kashgar vond ik een stuk van iemand anders die ook een kapotte brander in Kashgar had. Hem werd aangeraden contact op te nemen met de Kashgar Mountaineering Association, omdat bergbeklimmers wellicht nog wel iets zouden hebben liggen. Misschien heb je iets aan onderstaande info van www.r4e.org/kma.htm

"Kashgar Mountaineering Adventures logoKashgar Mountaineering Adventures is Xinjiang's leading, adventure travel organization, based in the famous Silk Road City of Kashgar. The company was formerly known as Kashgar Mountaineering Association and has over 24 years of experience. Following changes by the Chinese Government, the Association became a private company and has quickly developed into one of the biggest adventure travel organizations in Xinjiang.

The Mountaineers now operate year round and offer: K2, Muztagh Ata, Kongur climbing & trekking expeditions, Silk Road exploration, Taklamakan trekking, Overland trips to Tibet, private vehicle tours, guide service, city tours, excursions, individual tours, safaris, Mountain bike tour, free information service, Hotel& transport arrangements, Hunza Valley in Pakistan, Central Asia, and more!

Contact information:

45 Sports Road , Kashgar, Xinjiang , China
Zip Code: 844000
Tel: 0086 -998-2523660
Fax: 0086 -998-2522957
Email: keyoum@263.net
Web site: http://www.ksalpine.com "

Deze laatste website krijg ik niet aan de praat.

Succes,

Leon

Hoi Ilse en Jasper,

In Bishkek zitten ook outdoorshops, geen idee of ze daar ook een brander hebben...
Veel succes, misschien zie ik jullie onderweg weer.

Jeetje, Marco, das heeeeel toevallig. Ik zit hier dus ook. In een heerlijke B&B in een buitenwijk op de heuvel. Lekker eten, elke dag een echte warme douche, fatsoenlijke ple, leuke familie..... Ik trek woensdag verder richting Bishkek, kom ook vanuit Tajikistan, geweldig! Wat is jullie route?

groet,
Bernadette
www.bernadette.reisprofiel.nl

Grappig, zo'n "onder ons-je" in Verweggistan! krijg ik toch ook zin op die kant op te gaan... :D

Even wat anders, maar wel on-topic: Ilse en Jasper, veel succes met het vinden van een brander! Als je het echter over een betrouwbare brander hebt zou ik zeker niet voor Coleman gaan, die generatoren van hen zijn veel te kwetsbaar. Als je ze kunt vinden: MSR, Optimus, Primus.

cyclingreddevil schreef:Hoi Ilse en Jasper,

In Bishkek zitten ook outdoorshops, geen idee of ze daar ook een brander hebben...
Veel succes, misschien zie ik jullie onderweg weer.

Jeetje, Marco, das heeeeel toevallig. Ik zit hier dus ook. In een heerlijke B&B in een buitenwijk op de heuvel. Lekker eten, elke dag een echte warme douche, fatsoenlijke ple, leuke familie..... Ik trek woensdag verder richting Bishkek, kom ook vanuit Tajikistan, geweldig! Wat is jullie route?

groet,
Bernadette
www.bernadette.reisprofiel.nl

Hoi allen in de buurt van Bishkek,

Komt er een uitgebreid bericht met foto´s van de grote ontmoeting? Toch altijd leuk om in het midden van nergens bekende Wereldfietsers tegen te komen. Kan ineens heel onverwacht zijn.


Bert

Stukkie binnenband, stukkie ijzerdraad, gaatjes in het plastic branden en lekker inventief knutselen....klaar! Kost een paar uurtjes in een land waar de westerse onderdelen niet voor het oprapen liggen maar het resultaat is beter dan het origineel.
Dat is nou het leuke van reizen....op zoek gaan naar de plaatselijke mogelijkheden! (een plaatselijke Bever was natuurlijk ook wel handig geweest :))

Bernadette; we vertrekken morgenvroeg richting het zuiden naar Tajikistan. Als je vanavond nog in het centrum van deze wereldstand komt....je bent van harte welkom.

Jasper en Ilse; we lopen zo nog even bij de Taj langs.

God, het lijkt hier wel de fietsveluwe op zaterdagmiddag! :lol:

primus was in mijn herinerring relatief eenvoudig te vinden in china, en voor een stuk mooiere prijs dan dat die dingen in nederland kosten. ik ga zo eens kijken of ik een kaartje van kashgar kan vinden, want aanwijzen gaat me na een jaar toch een stuk makkelijker af dan precies de route beschrijven. slaag je er echter in de giant fietswinkel te vinden (in het zuidelijke deel van kashgar) dan heb je daar in ieder geval al een paar outdoor winkels bij in de buurt zitten. plekken waar ik destijds mijzelf, mijn fiets en mijn uitrusting hersteld heb na de overstroming niet over de grens. meteen dus nog een tip; NIET in de rivierbeddingen gaan kamperen daar net over de grens met china.. in urumqi heb je trouwens nog meer keuzevrijheid, maar als je afslaat naar tibet kom je daar niet echt in de buurt

Hoi,

Ik heb een antwoord uit Kashkar. Het Caravancafe is voorlopig gesloten maar mijn contact bericht me:

Regarding multi-fuel stoves, previously I would have said that would for certain not be any. Now, they may actually be able to find one in one of the small sports stores or small outdoor equipment shops in Kashgar. Likely, they will pay a premium price, but they may find one.

Geen echt groot nieuws maar toch een beetje hoopvol.
Zonder brandpot naar Lhasa lijkt mij inderdaad geen echt goed idee. Zonder poncho, paraplu, regenpak, redingsvest en -vlot naar Oost-Tibet in het midden van de regentijd ook niet overigens.

Marco schreef:
Stukkie binnenband, stukkie ijzerdraad, gaatjes in het plastic branden en lekker inventief knutselen....klaar! Kost een paar uurtjes in een land waar de westerse onderdelen niet voor het oprapen liggen maar het resultaat is beter dan het origineel.
Dat is nou het leuke van reizen....op zoek gaan naar de plaatselijke mogelijkheden! (een plaatselijke Bever was natuurlijk ook wel handig geweest )
Tja, hoeveel mensen zijn er zo handig? Ik in ieder geval niet. Is absoluut wel een voorwaarde als je een bepaald soort fiets hebt denk ik. :twisted:

ok, de kaarten van kasghar die op het net te vinden zijn zijn echt heel erg teleurstellend, dus ik ga even heel diep graven in mijn achterhoofd; precieze namen en lokaties weet ik niet, maar waarschijnlijk kom je er wel heel erg in de buurt mee van de winkels die ik bedoel:

- vanuit simuan binguan (de beroemde hostel/hotel bij het oude russische consulaat; aanrader!) rechts de deur uit. op het grote kruispunt (1km verder op?) links af, door de grote straat. aan je rechterhand is er na ong nog een km een groot warenhuis.

1. voor nummer een moet je hier in een klein straatje naar rechts, net na een aantal cafe's, populair bij buitenlanders, moet je aan je linkerkant een outdoorwinkeltje hebben

2. voor nummer twee en die giant bikestore blijf je op de hoofdweg doorgaan, tot het grote kruispunt waar op de hoek links tegenover je een bank zit, rechts tegenover je een grote fotograaf, en aan je rechterhand een boel brillenwinkels. bij deze grote straat ga je rechts. vanaf hier een kilometer of 2-3 doorrijden, geen herkennispunten, want daar werd vorig jaar overal druk gebouwd. op een gegeven moment links (net na het ziekenhuis?) daar vind je een paar honderd meter de straat in een (of twee?) outdoor winkels en een stukje verder links de giant bikestore.

hoop dat jullie hier iets mee aan kunnen, en, nog beter, er daadwerkelijk in slagen een nieuw brandertje te vinden. ga je onderweg naar tibet, dan alles groot inkopen in kashgar, na jengisar zijn er geen echte winkels meer. wat eventueel wel leuk zou zijn, is een uitstap naar hotan, een stad drie dagafstanden verder met een super zondagsmarkt (tien keer beter dan die kashgar), maar dus ook drie dagen uit de route van de weg naar tibet..

veel plezier, hopelijk niet te veel wind en hitte in de woestijn en nog minder last van de checkpoints onderweg. oja, en als je te laat bij de chinese grens bent (acht uur dicht), en de beamte wil je pasport innemen, dan is dat waarschijnlijk goed bedoeld, en mag je op borg daarvan vast een nachtje in een hotel en aan de roerbak mie aan de andere kant van de grens. als je ergens geld weet te wisselen dan, want van euro's zijn ze een beetje vies..

ciao ciao,


Eelco

flip, ik heb die dingen gezien, dus je contact schat het waarschijnlijk een stukje te negatief in. echt goedkoop waren die winkels niet, zeker naar chinese maatstafen, maar goed, wij als fietsers zijn europees, hebben wat meer geld en zijn van die dingen afhankelijk om te overleven. dan mag je dus niet klagen naar mijn mening.

daarnaast, goede tip voor china als je geen zin hebt om te koken: neem een tupperware bakje mee, en laat dat tijdens je lunch met een tweede maal voor 's avonds vullen

Aan alle branderlozen:

ok hier gaat ie. Wij hebben een tijdje in Kashgar gebivakkeerd en ik denk inderdaad dat je het beste met John van Johns cafe contact op kunt nemen. Het cafe zit nu in de tuin van het Seman hotel.
(ps zou overnachten aan de overkant, Sahar Hotel, stuk goedkoper voor een tweepersoons kamer, maar dat even ter zijde).

Caravancafe is gesloten vanaf mei of zoiets, "wegens management changes... (ruzie?)"

Een vriend van ons heeft zich het leplazerus gezocht (pardon my French)naar een brander, en heeft uiteindelijk gekozen voor een gastankje brander. Chinees en ziet er natuurlijk niet zo solide uit als een Primus of zo, maar beter dan niets. Enige nadeel is dat je een bagagedrager nodig hebt voor de tankjes. Maar was wel lekker goedkoop.

Hij heeft deze gekocht in K2 Outdoor Shop. Zit op Renminxi Lu, in een enorm winkelcentrum op de eerste verdieping, je kunt het van de buitenkant zien. Maar John kan je daar zeker bij helpen. En ik denk niet dat hij er iets voor wil :-) hele aardige vent.

Nou dat was het.

Voor overige info kan ik jullie natuurlijk doorverwijzen naar de geweldige website van een Nederlands/Australisch koppel, die op het ogenblik in noord-Pakistan zijn. Hou de boel in de gaten de komende dagen, want er komt weer een update aan. En niet zo maar een, het eerste jaar zit er op op 31 juli!! Dus leef je uit!

Groetjes,
Sonya en Aaldrik :D

Hoi
Ik weet niet of het jullie brander is die het begeven heeft of jullie pomp? Indien je het probleem hebt dat je de pomp niet goed in kunt duwen:

Wij zijn nu op de fiets in Tajikistan, onderweg naar West Tibet, met een nieuwe MSR XGK Expedition. Op de eerste dag deed onze pomp het al niet meer. Het bleek het ventieltje te zijn wat op het uiteinde van de pomp in de fles zit. Gelukkig had een ik een setje reserve onderdelen bij me, zodat ik het dingetje kon vervangen. De volgende dag had het reserve ventieltje helaas hetzelfde probleem: de plunger van de pomp was ook nu weer niet in te drukken. Ik ben er achter gekomen dat sommige benzine het stukje rubber wat door het veertje als klep functionneert, opzwelt door bepaalde benzine, en dan blokkeert. We hebben een aantal dagen dus moeten alterneren met het originele ventieltje en de spare. Toen ik nieuwe benzine tankte, was het probleem ineens opgelost! Ik heb ook gezien dat andere MSR XGK pompjes een ander ventiel hebben op het uiteinde: in plaats van een zwart rubber blokje zit een er een bruin rubber balletje in het veertje geklemd, wat niet dit probleem schijnt te geven.

Indien dit je probleem is heb je geen nieuwe brander nodig; alleen een reserve ventieltje.

Groeten en succes

Jeroen

Eveline Geubbels schreef:Ik ben er achter gekomen dat sommige benzine het stukje rubber wat door het veertje als klep functionneert, opzwelt door bepaalde benzine, en dan blokkeert.
Ik weet niet of jullie de pomp uit de fles halen als jullie niet koken, maar als dat niet zo is, is dat in dit geval dus wel een aanrader.
Leon

Sinds 2 dagen zijn we in Kashgar en vandaag heb ik een aantal buitensportzaken en de bekende Giant store gevonden. Omdat we nog geen mooie site hebben om al deze gegevens op te schrijven, zet ik het antwoord maar even onder de oorspronkelijke vraag (ik zal het ook kopieren naar de landeninfo van China). Het helpt om een goede kaart van Kashgar op te halen bij een van de grotere hotels om de winkels ook echt te vinden, want de meeste loop/fiets je voorbij voordat je er erg in hebt.

1. Giant Store: ga zuidwaarts over Jiefang Road en sla bij het No.2 Hospital linksaf op de Saglam Road (richting het oosten). De Giant Store zit ca. 200 na het stoplicht aan de linkerkant van Saglam Road. Complete fietsen, maar ook Shimano onderdelen en fietstassen.
2. Outdoor Store: ga zuidwaarts over Jiefang Road en sla bij het No.2 Hospital linksaf op de Saglam Road (richting het oosten). De Outdoor Store zit ter hoogte van het stoplicht aan de rechterkant. Veel Chinees spul (tenten, slaapzakken, rugzakken, fietstassen, kleding, schoenen, branders, etc.) maar ik heb ook een MSR brander gezien. Volgens een Zweedse bergbeklimmer wisselt het aanbod nogal.
3. Toread: ga zuidwaarts over Jiefang Road en sla rechtsaf op Keziduwei Road (dit is dus dezelfde kruising als naar de Giant store, alleen ga je nu naar rechts ipv naar links). Toread heeft alleen spullen van het Chinese merk Toread. Ook hier een compleet assortiment. Ca. 200 meter na de kruising aan de rechterkant vind je Toread.
4. Converse store: vanaf Toread vervolg je je weg op Keziduwei Road naar het noorden. Ongeveer 200 meter ten zuiden van het grote kruispunt met de Renmin Road, zit een Converse winkel aan de oostkant (ter hoogte van een voetgangersbrug). Ook hier een vrij volledig assortiment, o.a. een MSR waterfilter gezien en een Vaude store
5. K2 store: West Renmin Road, een paar honder meter ten westen van de kruising Jiefang Road en Renmin Road in het grote winkelcentrum. Ik vond het assortiment nogal tegenvallen.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie. Het scheelt in elk geval een hoop zoeken mocht je nog iets nodig hebben.

Groetjes vanuit Kashgar,
Lisette

PS: het lijkt er inderdaad op dat het verstandig is om de pomp uit de fles te halen tijdens vervoer. Als je de handleiding van MSR leest dan staat dit er ook in, maar met onze vorige MSR branders hebben we dit nog nooit gedaan en ook nog nooit problemen gehad. Inmiddels hebben we het stukje rubber vervangen door een stukje leer, dan lost minder snel op in benzine. Zonder brander door Tibet vinden wij toch wel een uitdaging.

hoi Lisette, zijn jullie nog in Kashgar?

Zin in kopje koffie of biertje?

We zijn gisteren aangekomen, zitten in Seman Hotel, kamer 501.

Groetjes, Eveline

Hoi Lisette,

Zonder brander in Tibet? Bedenk dan wel dat je vrijwel geen brood kan vinden. Er zijn van die lekkere grote, platte broden in Kashkar en Karkalik en, als je mazzel hebt, nog in een dorpje even verder, maar dan houdt het ook op.
Ook is er op de Aksay Qin, net voor Tibet, een stuk van pakweg 250 km zonder bevoorrading.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen.