Additionally, paste this code immediately after the opening tag: help.... we willen van Nepal naar Kirgystan !!!!! - Forum Wereldfietser

help.... we willen van Nepal naar Kirgystan !!!!!

Hallokes allemaal.

Momenteel zitten we nog in Vietnam, maar er dringt zich enige planning op voor de rest van onze route.

Eigenlijk wilden we Tibet doen, maar omwille van het klimaat en het feit dat we niet georganiseerd willen reizen, moeten we dit schrappen.

Dus hebben we een alternatief bedacht.

Begin maart zouden we een vlucht nemen vanuit Bangkok naar Katmandu. We plannen 1 tot 2 maanden voor Nepal. Daarna willen we fietsen door N-W-China, richting Kashgar om uiteindelijk Kirgystan te bereiken.

Alleen: het ontbreekt ons aan concrete info. Surfend door het grote internet-bos lopen we verloren.
Graag hulp van ervaren fietsers dus.

Ik probeer concreet te zijn, al staan de vragen niet in volgorde van belangrijkheid.


1. Wat kost een vlucht Bangkok-Katmandu? Welke goedkope vliegtuigmaatschappijen komen in aanmerking?

2. Is 1 maand voldoende voor Nepal of anderzijds: zijn 2 maanden teveel?

3. Zijn er veel fietsroutes mogelijk in Nepal? Heen en terug fietsen is geen probleem voor ons, als de panorama's navenant zijn.

4. Is het mogelijk een extension te verkrijgen in Katmandu? Prijs?

5. Zijn er grensovergangen over land mogelijk tussen Nepal en N-W-China? Tussen Nepal en Ladakh, India? Tussen Ladakh, Idia en N-W-China?

6. Welke belangrijke fietsinformatie moeten we weten over een +/- route Katmandu- Kashgar? Kamperen? Geld? Veiligheid? Hoogtes?

7. Waar moeten we de visa regelen voor China, India en Kirgystan? Op voorhand of ook mogelijk aan de grens?

8. Wat kost een terugvlucht naar Europa vanuit Kirgystan?

9. Klimaatsgewijs ziet onze route er +/- zo uit:
- Maart/april: Nepal
- Mei
- Juni: Ladakh?
- Juli/augustus: N-W-China
- Augustus: Kirgystan


Ik weet het, het zijn veel vragen. Maar we zitten echt wat met onze neus te dicht bij de computer, hahahaha, om er een duidelijk zicht op te krijgen.

Wie redt ons?


Feetzgreetz uit Sapa,


Even en Bjorn

Hi Bjorn,

Ik denk niet dat het een oplossing is Bjorn. Je krijgt in Khatmandu vermoedelijk alleen een soort permit op naar Tibet, Lhasa te gaan. Misschien dat je in een van de hoofdsteden van Zuid-Oost Azie een normaal visum kan krijgen. Het levert mogelijk wel gezeur op om over de grens te fietsen vanuit Nepal.

Een toch wel heel mooi alternatief is van Nepel naar India en dan Pakistan en de Karakorum Highway op.
Er zijn wat probleempjes even ten westen van het eerste gedeelte van de KKH (Swat-vallei, maar je kan dan eventueel de bus (of vliegtuig) naar Gilgit nemen als de problemen nog groot zijn tzt. Een visum vooor China zal geen probleem opleveren om die in Islamabad te krijgen. Zie voor details:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5568

Ik kan je alles over de KKH vertellen. Kom daarvoor op 4 november naar de Wereldfietsersbeurs, :lol:

Als je begin maart vanaf Bangkok wil vliegen kan je ook door Oost Tibet. Bedenk ook dat je in West Tibet ook eigenlijk een permit nodig hebt. Ik ken ook geen voorbeelden van mensen die recent door West Tibet van oost van west hebben gefietst .

Hoi Bjorn,

De route van Flipse is echt een goed idee en mooi ook.
Je zit in juli/aug op de KKH wel in het warme regenseizoen met meer kans op landslides,
Qua veiligheid zit je op de hele KKH goed m.u.v. Kohistan tussen Besham en Chilas. Een verdomd mooi stuk maar er zitten kids die graag stenen naar je gooien vanuit hun schuilplaatsen hogerop. Draag dus een goede helm. De rest van de bevolking is erg aardig. Neem veel proviand mee voor onderweg. Mocht je het niet willen fietsen dan zijn er bussen. Van Islamabad tot Mansehra is erg druk op de weg. Vanaf Sust moet je met de bus naar Tashgorkun. Je kunt wel naar de Kunjerab fietsen maar er beslist niet over.
Chinees visum in islamabad met gemak voor 3 maanden te koop.
Visum voor Kyrgyzstan niet aan de grens te koop, moet je tevoren regelen. Meestal binnen 5 minuten gedaan.
Grens China-Kyrgyzstan via Torugart: vanaf Kashgar mag je niet fietsen
Grenspost Erkehstam: alleen 's middags geopend en je mag alles fietsen.

Ik ben van de andere kant gekomen, heb net de KKH gefietst en nu in India.

Succes en plezier met de voorbereiding.

Bernadette

Let bij het terugvliegen op als je een overstap in Moskou hebt. Moskou telt meerdere luchthavens. Waaronder twee met de naam Sheremetevo. En om van de ene naar de andere te gaan moet je door de douane heen (visum! De andere luchthavens zijn op dat gebied veel handiger, zeker omdat vanaf daar goedkopere vluchten naar Duitsland vertrekken (bijv. met Germanwings of GEXX) die fietsen voor een aangenaam tarief meenemen. Een goed alternatief is vliegen via St. Petersburg, vanaf daar kun je met Germanwings voor rond de 100 Euro terugvliegen naar Keulen.

Hoi Bjorn,

Je kunt niet (legaal) individueel van Ladakh of Nepal naar West Tibet (dat bedoel je neem ik aan met N-W China?). Wat je wel kunt doen is het volgende: zorg dat je een voldoende lang Chinees visum hebt, 3 maanden zou genoeg moeten zijn, MAAR NIET UIT KATHMANDU. De Chinese regering gaat ervan uit dat iedereen die in Kathmandu een viusm voor China wil, gaat lopen rotzooien in Tibet. Je krijgt daar dus alleen een groepsvisum en het is een hel om je daarvan los te laten splitsen. Misschien kun je een 3 mnd visum kopen in Bangkok? Vlieg dan vanaf Kathmandu naar Lhasa (nu was er even geen toegang tot Lhasa mogelijk, vanwege de medaille die de Dalai Lama van de US congress heeft gehad maar dat zal tzt wel weer okee zijn) en fiets dan door west tibet naar Kashgar. Wat ik van anderen begreep is het enige tricky checkpoint die kant op bij Lhatse. In het zicht van dat checkpont splitst de weg naar west tibet van de friendship highway af. Je kan gewoon een paar km doorfietsen op de FH (die is niet verboden), kamperen en s ochtends vroeg als alle chinese politietjes nog op een oor liggen de weg naar west tibet opfietsen.

Maar Oost tibet en Noord Yunnan is echt HEEL ERG MOOI!!! en heel leuk te combineren met west tibet, zoals Flip je kan vertellen. Ik zou me niet te druk maken over permit, er zijn hordes mensen die ieder jaar die route van Yunnan naar Lhasa doen zonder veel problemen.

En de Ladakh/KKH optie lijkt me ook wel wat.

Of de combinatie!!! Ah mijn droomrondje Himalaya :roll:
Choices choices....

Succes!

Eveline

PS: laat maar weten of je onze Tibet kaart nog nodig hebt