Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route jinghong / lijang - Forum Wereldfietser

route jinghong / lijang

beste fietsers,

inmiddels ben ik aangekomen in china, heb besloten om door te fietsen naar lijang.

ik heb wat vragen voor de ervaren yunnan fietsers

* wat is de mooiste route naar dali, via simao, lancang of zijn er nog betere opties?

* ik heb een chineese kaart zonder hoogtes, heb in laos wel het een en ander klimwerk gehad, heb begrepen dat lijang behoorlijk hoog ligt, wat kan ik aan klimmen verwachten?

* kun je vanuit lijang direct terugvliegen naar bangkok of moet dat via kunming, weet iemand iets over de prijzen?

alvast bedankt voor de antwoorden.

groetjes vanuit een inmiddels lekker zonnig jinghong

Gertjan

Hi gertjan,

Ik neem aan dat je
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6970
hebt gezien waarin Evelien een zelfde vraag stelde maar dan andersom. Met de beschreven route is niets mis. Je kan in Jinggu de variant over Jingdong nemen. Klasse weggetje.

Lijang ligt niet zo heel hoog, 2400 meter. Vanuit Lijang kan je heel makkelijk een nachtbus nemen naar Kunming. Zal iets van 13, 15 euro kosten inclusief fiets. Vanuit Dali kan je ook de trein nemen. Ik weet niets van het vliegen behalve dat je inderdaad rechtstreeks van Kunming naar Bangkok kan.
Afbeelding
Lijang

De vraag of er veel/weinig geklommen worden is altijd moeilijk te beantwoorden voor een ander. Het valt best wel mee maar het is geen noordoostpolder.
Voor een groot deel ziet het er zo uit:
Afbeelding

We kwamen Gertjan vandaag tegen, de eerste bekende van de Wereldfietser die we zomaar in het wild ontmoeten, leuk hoor.
Hebben hem al gewaarschuwd, maar voor overige Yunnan fietsers ook maar even: aan de weg Simao-Lancang wordt gewerkt, dat is enkeldiepe modder op het moment.

Gertjan: wat ik me later bedacht voor als je nog tijd over hebt: de weg van Lijiang naar Zhongdian is ook heel mooi, de oostelijke route dan via Daju, langs de Jade Dragon en Haba Snow Mountains, met daartussenin een interessante :wink: ferrycrossing van de Jangtze bij Daju en even de Tiger Leaping Gorge in. Alleen betaal je als je vanaf die kant komt volgens mij 160Y voor de tolweg vanaf Lijiang. Er zit een 3400m pas tussen LIjiang en Daju, is volledig kinderkopjes aan de noordzijde. Alternatief is om van Lijiang via de 214 naar Quiotao (oid, het stadje bij de westlijke ingang van de TLG) te fietsen, dan door de TLG en dan de oostroute naar Zhongdian via Baishuitai. Dikke trui mee, en een trainingsbroek heb je al zag ik. Veel plezier.

groet, Eveline

Ha Eveline & Jeroen,

Bedankt voor de tips, zal zeker eens kijken of ik daar kan komen als de tijd het toelaat.

Was erg leuk om jullie zo tegen te komen. Ik wist dat jullie op weg waren naar het zuiden maar dan is het nog wel heel toevallig als je precies dezelfde weg neemt en elkaar zo spontaan tegenkomt.

Veel plezier in Laos, o ja.... ga maar vast oefenen op het woordje 'Sabadee', mijn teller staat op 3542.

groetjes,
Gertjan
en nog geen idee waar we volgende week heen fietsen, hahahaha.

Maar wel een elektrisch deken op de kamer.

Misschien tot in den draai.


jorn en Even
hoi Eveline & Jeroen,

Het is druk met fietsers uit het noorden, kwam vandaag het franse stel tegen wat jullie onderweg vanuit tibet ook al ontmoet hebben.

Jullie moesten de hartelijke groeten hebben.

De poolse fietsers zijn voor een paar dagen uitgeschakeld, de man was flink gevallen in een bocht, een scan wees uit dat er gelukkig niets gebroken was, alleen flink gekneusd.

Het blijft opletten met die afdalingen hier, 60 km voorbij simao zijn ze aan de weg aan het werken, ze frezen hele stukken asfalt uit de weg, de gaten zijn wel 20 cm diep, oppassen dus voor wie er nog langs moet.

Wel een ongelooflijk mooie route vandaag, vooral het stuk binnendoor, noord oostelijk boven pu-er. Prachtige uitzichten onder het genot van een lekker zonnetje.

Ik heb geen electrische deken zoals bjorn en het koelt hier behoorlijk af dus maar vroeg onder het dikke dekbed.

groeten,
Gertjan

Ik zit momenteel in Oudom Xai, Laos.
Men plan was om van hier naar Boten en dan naar Dali door te fietsen (en Lijiang indien ik het leuk vind in China).
Door de koude in China dacht ik eerst nog een maandje noord-Vietnam te befietsen, maar daar blijkt het nog kouder te zijn.
Heeft er iemand ervaring met het fietsen in Yunnan in deze periode ?

De route Jinhong - Simao - Jinggu - Jingdong - Dali lijkt populair.
Was deze druk ?
Iemand ervaring met de route Jinhong - Lancang - Lincang - Dali ?
Zou deze minder druk zijn ?

groetjes,
Koen.

Ook wij zouden blij zijn met een antwoord op Koen's vragen!

Sabine & Chris
vanuit een fris Luang Prabang

Aha, is het in Luang Prabang ook zo fris ?
ik fietste vanuit Oudom Xai naar de grens, en die dag klommen de temperaturen nog vlot boven de dertig graden.
De ochtend erna was het 19 graden, en zakte de temperatuur elke 10 kilometer met 1 graad.
In Mengla was het nog 14 graden.
Hier, in Jinghong is het nu 16 graden. De laatste 5 dagen zwaar bewolkt.
Ik kwam een Duitser tegen die vanuit Kunming 1 dag richting Jinghong gefietst heeft en dan de bus genomen heeft, vluchtend voor de kou.
En er zit niet onmiddellijk beterschap in heb ik de indruk.
Ik kwam een Franse fietser tegen die via Lincang en Lancang afgedaald is.
Hij vertelde dat er een stuk van +/- 150 km op die route onverhard was, en zwaar te fietsen.

Vanaan de grens heb ik tot Mengyuan over de nieuwe Highway gefietst.
Geen verkeer en maximale klim tot 5 %.
In Mengyuan ben ik dan de "oude 213" opgegaan.
De Fransman had de hele highway gefietst vanuit Jinghong, maar er was 1 tunnel die niet klaar wwas en waar hij zen fiets en bagage 500 meter door de modder moest slepen.
Weg 213 is veel drukker dan de highway, en vervelend druk tussen Menglun en Jinghong.
Zie dat je iets van verlichting bij hebt, er zitten veel tunnels in de highway (eentje meer dan 3 km).

Groeten,
Koen

Weishan-Dali/Xiaguan is ook druk en nogal hobbelig. Veel getoeter.
Parallel zijn ze met een nieuwe weg bezig. Het laatste stuk van de 15km klim voor Xiaguan naar 2400m (je komt van 1700m) zijn ze begonnen met de weg te vernieuwen. De oude weg is alvast weggehaald, je krijgt een paar km onverhard met veel keien en stof. Dalen naar Xiaguan is de weg nu nog o.k.

Weishan-Dali/Xiaguan is ook druk en nogal hobbelig. Veel getoeter.
Parallel zijn ze met een nieuwe weg bezig. Het laatste stuk van de 15km klim voor Xiaguan naar 2400m (je komt van 1700m) zijn ze begonnen met de weg te vernieuwen. De oude weg is alvast weggehaald, je krijgt een paar km onverhard met veel keien en stof. Dalen naar Xiaguan is de weg nu nog o.k.