Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Delhi naar Calcutta - Forum Wereldfietser

Van Delhi naar Calcutta

Hallo daar, momenteel ben ik bezig met mijn wereldreis op de fiets. nu zit ik in Oman en 20april vlieg ik naar Delhi. Van Delhi zal ik naar Calcutta fietsen. Weet iemand een mooie route, eventueel via Kathmandu en Darjeeling.
Alvast bedankt,

Mattijs

Hoi Mattijs,

Ik heb net een 1/2 jaar door India gefietst en ik ben nu in Kathmandu.

In Nepal kun je door het zuiden van west naar oost over de Mahendra Highway. Een goede rustige (zeker als je uit het drukke India komt een verademing) asfaltweg door aardig tropisch laagland. Verder vond ik de weg van Butwal door de bergen naar Pokhara fraai. Je kunt van daaruit naar Kathmandu. Terug naar de Mahendra Highway is de bergpas (2500 meter) langs Daman prachtig.

Maar als je ook wat van India wil zien zou ik het westelijk deel van de Mahendra Highway over slaan en via Agra (en Fatepur Sikri), Orcha, Kajuraho en Varanasi gaan. (Ik hoop dat ik dit in de goede volgorde zeg, want ik heb hier geen kaart bij de hand.) Van daaruit kun je naar Nepal.

Ik ben ook naar Darjeeling geweest. De weg omhoog die langs de bekende spoorlijn loopt is mooi en je gaat langzaam omhoog. Ik ben via een andere weg terug gereden en kreeg een behoorlijk steile afdaling.

Verder moet je in India proberen een route uit te zetten die niet over de National Highways gaat. Die NH's zijn vaak druk en gevaarlijk.

Ik ben zelf niet in Delhi geweest, dus ik heb geen idee of er een goede route is om deze grote stad uit te fietsen.

Goede reis.

Groet Wilbert

wilbert thoonen schreef: Maar als je ook wat van India wil zien zou ik het westelijk deel van de Mahendra Highway over slaan en via Agra (en Fatepur Sikri), Orcha, Kajuraho en Varanasi gaan. (Ik hoop dat ik dit in de goede volgorde zeg, want ik heb hier geen kaart bij de hand.) Van daaruit kun je naar Nepal.
Inderdaad ! Nog toe te voegen wegens zeer de moeite : Gwalior (ligt daar ook ergens tussen, maar wegens ook geen kaart hier bij de hand ;-) ).

Delhi uitrijden is een kwestie van even verstand op nul en blik op oneindig... Redelijk danteske taferelen. Het is niet overdreven om met een stofmasker te fietsen.

Geen probleem om Delhi uit te fietsen, zorg dat je bij ieder kruispunt minstens 5 verschillende Indiers ondervraagt zodat je niet de verkeerde kant word op gestuurd.

Houdt rekening met de hitte, het word dagelijks warmer en warmer hier dus misschien is het verstandiger om het wat hogerop te zoeken. Nepal is perfect rond deze tijd van het jaar. Maar Varanasi mag je zeker niet missen!

Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik in India ben ga ik eerst kaarten kopen en dan waarschijnlijk richting Agra en Varanassi en dan om en dan weer naar benden naar Calcutta.
gr.
Mattijs