Additionally, paste this code immediately after the opening tag: suggestie fietsroute Thailand - Forum Wereldfietser

suggestie fietsroute Thailand

Hoi fietsers,

Heeft iemand een suggestie voor een fietsroute in Thailand? Ik probeer ongeveer 5 weken uit te trekken voor de tocht. Beetje afwisseling is leuk, bergen, vlak land, misschien een stranddagje. Misschien dat iemand nog een beschreven route, of een gedeelte daarvan, thuis heeft liggen.
Ook verdere do's and don'ts zijn welkom.

Groet, Cor

Zie mijn gids FIETSEN IN THAILAND
13 november vertrek ik weer naar het land van de glimlach om een nieuwe route uit te zetten
Bert Sitters, www.fietswegen.nl

bert sitters schreef:Zie mijn gids FIETSEN IN THAILAND
13 november vertrek ik weer naar het land van de glimlach om een nieuwe route uit te zetten
Bert Sitters, www.fietswegen.nl
Zal je in de verkeerde richting sturen :lol:
Corr schreef:Hoi fietsers,

Heeft iemand een suggestie voor een fietsroute in Thailand? Ik probeer ongeveer 5 weken uit te trekken voor de tocht. Beetje afwisseling is leuk, bergen, vlak land, misschien een stranddagje. Misschien dat iemand nog een beschreven route, of een gedeelte daarvan, thuis heeft liggen.
Ook verdere do's and don'ts zijn welkom.

Groet, Cor
Bij Vlieg en fiets en AWOL verkopen ze routeboekjes.

Somchai schreef:
bert sitters schreef:Zie mijn gids FIETSEN IN THAILAND
13 november vertrek ik weer naar het land van de glimlach om een nieuwe route uit te zetten
Bert Sitters, www.fietswegen.nl
Zal je in de verkeerde richting sturen :lol:
Hoi Bert,

Na enig gespit in de boeken heb ik m'n aandacht verlegd naar Laos, overigens mede naar aanleiding van je diapresentatie van een jaar geleden in ons clubhuis. Kan ik je daar, wellicht telefonisch, wat vragen over stellen, onder het motto "wereldfietsers helpen wereldfietsers"?

Groet, Cor

Beste Corr
Graag vertel ik je wat over Laos. Heb je vorig jaar mijn stuk gelezen in het tijdschrift Azie? Wat is je e-mail? Overingens weten John en Gudy, Henk Burgler en vooral Bernadette Speet nog veel meer te vertellen over fietsen in Laos.
Hai Cor

Visum en Treintickets voor de nachttrein naar de grens van Laos kan je allemaal regelen in de hotelletjes in Bang Lampoo in Bangkok. Het barst hier van de toeristen. Zo ook in de grotere plaatsen van Laos, vang vieng en luang prabang. Het voordeel is dat je als fietser er goed boodschappen kan doen en westers kan eten. :wink:

Route: Vientiane-Vang Vieng-Luang Prabang. (asfalt)
Boot naar Pakbeng
Pakbeng-Udom Xai (onverhard in 2001)
Udom Xai- Muang Sing (slecht asfalt in 2001)
Muang sing-Xieng Kok (onverhard)
Grens Thailand-Chiang Mai (prachtig asfalt)

:arrow: Vele fietsers hebben dit inmiddels gedaan, dus het is misschien een klassieke route geworden. Maar het leukste is natuurlijk zelf wat uitstippelen op de kaart (doen wij ook altijd). Maar er zijn niet zo gek veel wegen die door Laos leiden, (veel oerwoud, weinig dieren, want die worden allemaal opgegeten) Pas op voor opiumhandelaars, zijn agressief...

Mocht je meer willen weten, kan je altijd mailen. :wink:
groetjes
Gudy

bert sitters schreef:Beste Corr
Graag vertel ik je wat over Laos. Heb je vorig jaar mijn stuk gelezen in het tijdschrift Azie? Wat is je e-mail? Overingens weten John en Gudy, Henk Burgler en vooral Bernadette Speet nog veel meer te vertellen over fietsen in Laos.
ok, ik zal hen vragen. M'n email-adres is cweel@hetnet.nl.
Ik zal naar de bieb op de Prinsengracht scheuren om je artikel te lezen in Azie.

Thanks, Cor
gudy schreef:Hai Cor

Visum en Treintickets voor de nachttrein naar de grens van Laos kan je allemaal regelen in de hotelletjes in Bang Lampoo in Bangkok. Het barst hier van de toeristen. Zo ook in de grotere plaatsen van Laos, vang vieng en luang prabang. Het voordeel is dat je als fietser er goed boodschappen kan doen en westers kan eten. :wink:

Route: Vientiane-Vang Vieng-Luang Prabang. (asfalt)
Boot naar Pakbeng
Pakbeng-Udom Xai (onverhard in 2001)
Udom Xai- Muang Sing (slecht asfalt in 2001)
Muang sing-Xieng Kok (onverhard)
Grens Thailand-Chiang Mai (prachtig asfalt)



:arrow: Vele fietsers hebben dit inmiddels gedaan, dus het is misschien een klassieke route geworden. Maar het leukste is natuurlijk zelf wat uitstippelen op de kaart (doen wij ook altijd). Maar er zijn niet zo gek veel wegen die door Laos leiden, (veel oerwoud, weinig dieren, want die worden allemaal opgegeten) Pas op voor opiumhandelaars, zijn agressief...

Mocht je meer willen weten, kan je altijd mailen. :wink:
groetjes
Gudy
Hoi Gudy,

Ik begrijp dat deze route in noordelijke, en latere in westelijke richting gaat, vlakbij de grens met Birma. Xieng Kok kon ik niet vinden op de kaart. Is de noordelijke route een beetje veilig met die opiumhandelaars? Met hoeveel fietsdagen moet ik rekening houden als ik deze route fiets?
In eerste instantie dacht ik de Mekong af te fietsen naar het zuiden, tenminste tot Pakse, nadeel is dan dat je daarna nog een heel eind door THailand moet om in Bangkok weer op het vliegveld te stappen, of weer helemaal naar de hoofdstad Veintane terug moet. Het laatste zou echt teveel tijd kosten. Maar goed, als ik ongeveer weet hoelang de route duurt die jij hebt gefietst, kan ik ook wel een beetje inschatten hoeveel tijd de route naar Pakse in beslag neemt.

Alvast bedankt voor je reactie,

Groeten, Cor

Mijn vriendin en ik zijn van plan om a.s zomer 3 of 4 weken in Azie te gaan fietsen.
Onze voorkeur gaat nu uit naar Thailand en naar 4 weken. Is dit de moeite waard of is 4 weken te kort? Als het wel de moeite waard is, ..welk gebied kunnen we dan het beste aan doen?
Laatste vraag dan: misschien kunnen we maar 3 weken vrij krijgen..is dat nog te doen of kunnen we dan beter in Europa blijven?