Additionally, paste this code immediately after the opening tag: boodschappen Marokko - Forum Wereldfietser

boodschappen Marokko

Hoe is het gesteld met de mogelijkheid tot het doen van boodschappen in de kleinere plaatsen ?
Van de grote en middelgrote steden weet ik dat de laatste jaren de grote supermarkten als paddestoelen uit de grond schieten, maar hoe is dat in plaatsjes als:
Asni
Aoulouz
Askaoun
Tazenakht
Foum-Zguid
Mhamid
Tagounite
Zagora
Nekob
Ikniouln
Tinerhir
Agoudal
Boumalne
El-Kelaa M'Gouna
diverse gehuchten tussen Vallee du Dades en Atlas toppen

Heeft Ouarzazate een (grote) supermarkt ?

Ik ben hierin erg geinteresseerd ivm de hoeveelheid voedselvoorraad die we mee moeten nemen.
Markten zullen wel gebruikelijk zijn, maar is hier ook houdbaar voedsel te krijgen ?

alvast bedankt, Franck
In deze plaatsen is het zeker geen probleem om een winkel te vinden waar je inkopen kunt doen. Elk klein plaatsje kun je bij een lokale winkel wel een brood, sardientjes en water krijgen. Met wat geluk hebben ze ook gedroogde dadels (die lang goed blijven) en cake-jes. Maar het blijven allemaal winkels van het niveau toonbank voor een open deur. Soms is het even zoeken maar dit is bijvoorbeeld een winkel op de Tizi'n Test :D

Afbeelding

En dit is op een andere Pas

Afbeelding

Hier zijn vaak alle noodzakelijke dingen wel verkrijgbaar. In de plaatsen van het lijstje kun je ook prima 'uit eten' gaan. Verwacht in ieder geval geen grote Carrefour achtige supermarkten. Veel fiets plezier daar .... en laat maar horen hoe het er is bevallen !!

Wouter
Inderdaad overal vind je wel winkels en flessenwater.Soms is het niet echt duidelijk dat het een winkel is. Even vragen aan de lokale mensen. Alle plaatsen die je noemt hebben zeker een winkel alleen Ikniouln daar ben ik niet zeker van. Een goede tip is om dadels in te slaan, ze zijn compact maar leveren een bom aan energie onderweg.

We hebben het trouwens een keer meegemaakt dat er wel twee winkletjes waren in een piepklein dorpje maar geen bakker. De mensen holden naaar hun huizen toen we vroegen naar een bakker en kwamen terug met twee home made versgebakken broden. Betalen mocht niet (tja ...marokkanen he :wink: )

O ja kijk ook eens op mijn weblog.

Zie ik daar nu bekenden op die foto's? 8)

Veel plezier!

Blanche, die al 9x in Marokko was
Waar ik een probleem mee heb is de fiets (maar dat is niet het erge: mét 4 fietstassen die je er gemakkelijk afhaalt) bij een grote supermarkt achter te laten. Als je met zijn 2tjes bent is dat probleem al opgelost, maar alleen...
Als je in andere landen je fietsen wel even achter laat, waarom doe je het dan hier niet? :shock: :oops: Of ben je beinvloed door het imago wat de marokkanen hier in Nederland hebben :? :oops: Overigens kun je allerlei dingen verzinnen waardoor je tassen niet zo snel gejat kunnen worden. :idea: Ik denk echter dat er nogal wat verschil is tussen de marokkanen hier en in marokko
koekeloe schreef:Waar ik een probleem mee heb is de fiets (maar dat is niet het erge: mét 4 fietstassen die je er gemakkelijk afhaalt) bij een grote supermarkt achter te laten. Als je met zijn 2tjes bent is dat probleem al opgelost, maar alleen...
Denk dat je fiets buiten een winkeltje laten staan in Marokko zelfs veiliger is dan in Nederland. Daarnaast zijn de winkels vaak zo klein dat je niet eens naar binnen kan...zo ben je dus en aan het shoppen en op je fiets aan het passen :lol:
Blanche schreef:Denk dat je fiets buiten een winkeltje laten staan in Marokko zelfs veiliger is dan in Nederland. Daarnaast zijn de winkels vaak zo klein dat je niet eens naar binnen kan...zo ben je dus en aan het shoppen en op je fiets aan het passen :lol:
Ik had het dan ook over een grote supermarkt, in een stad ofzo, waar je geen overzicht hebt en je fiets enige tijd onbeheerd moet achterlaten. Die kleine winkeltjes in Arabische landen zijn ideaal, ook al hebben ze niet veel.
koekeloe schreef:Ik had het dan ook over een grote supermarkt, in een stad ofzo, waar je geen overzicht hebt en je fiets enige tijd onbeheerd moet achterlaten. Die kleine winkeltjes in Arabische landen zijn ideaal, ook al hebben ze niet veel.
Dan ga je ergens wat drinken en vraag je of de mensen van het cafeetje op je fiets willen passen. Enne grote supermarkten zul je alleen in de grootste steden vinden.
Bij verschillende grote supermarkten zijn betaalde (brom-)fietsstallingen. Voor 2 dirham wordt er netjes op gepast.

Bij het Internetten kwam het een paar keer voor dat de eigenaar zijn stoeltje buiten naast mijn fiets zette om deze te bewaken. Geheel ongevraagd en geld wilde hij er ook al niet voor hebben :-)

Met het kopen van brood heb ik ook enkele keren problemen gehad, met name in het zuidoosten: Uitverkocht (zowel 's morgens als 's middag) of geen bakker in het dorp dus geen brood in de winkel (maar wel zelf gebakken bij de mensen thuis).