Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is het druk in Madagascar? - Forum Wereldfietser

Is het druk in Madagascar?

Hallo,

Deze zomer willen we (gaan fietsen in) naar Madgascar.
Wie heeft ervaring? Ik ben benieuwd naar reisverhalen.
Maar vooral ook ben ik benieuwd hoe het verkeer in Madgascar is.

Alvast bedankt!

Hallo Blanche,

Wij fietsen afgelopen zomer vanuit de hoofdstad Tana naar de oostkust, en daarna een stuk naar het noorden. Ook gingen we vanuit Tana een eind naar het zuiden.

Wat het verkeer betreft hoef je je geen zorgen te maken. Als je Tana mijdt (dat is echt een verschrikking), is het heel goed te doen. Hoe verder je van de hoofdstad komt, hoe rustiger het wordt. Er zijn wel geregeld busjes en vrachtwagens die vreselijk walmen, maar over het algemeen wordt er rekening gehouden met fietsers. (En overal word je enthousiast toegezwaaid). Buiten de doorgaande wegen is er nauwelijks ander verkeer dan fietsers. Maar dat zijn helaas niet altijd de fijnste fietsroutes...

Als je meer wilt weten: ik probeer binnenkort de landeninfo aan te vullen. Maar als je tussentijds info wilt, kun je me mailen.

Alvast veel plezier met de voorbereiding!
Eefje

Klinkt reuze interessant Eefje. Nu fiets ik in onze zomer niet in de tropen, maar hoe is het weer op Madagaskar in onze winter? Heb je ook mooie foto's of dia's? Kom je nog langs op de FIETSVAKANTIEBEURS of de OP PAD BEURS?

Hallo Bert,
Ik zou nu niet graag op Madagascar fietsen. De temperatuur wordt wat mij betreft onaangenaam hoog, er valt relatief veel regen en cyclonen zijn niet ongewoon.
Ik kom op vrijdag naar de Oppad-beurs en kan wel wat dia's meenemen, maar de oogst was deze keer beperkt. Wat misschien interessanter is, zijn kaarten. Wij konden ze in Nederland niet krijgen, en dat maakte de voorbereiding wat lastig.
Dus misschien tot ziens?
Groetjes,
Eefje