Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederland - Mali.....? - Forum Wereldfietser

Nederland - Mali.....?

Ik volg dit forum al jaren als gast, maar nu... 1ste post & gelijk om tips vragen, sorry :oops:

Ik ga in juli een stukje fietsen naar Mali, Zijn er nog tips voor onderweg ?

Een beetje meer info, ik ben 29 jaar, heb eerder een 'local bike' gekocht in Malawi en daarmee het land doorkruist zonder versnellingen. Ook ben ik al meerdere keren in Gambia, Senegal & Guinee Bissau geweest. Nu wil ik dus vanuit nl. naar Mali en mogelijk verder Afrika in .. Ik heb inmiddels een Koga Randonneur gekocht met bijpassende bagage. Tent, kookgerei enz. is allemaal in orde.
Ik ben benieuwd naar mensen die deze route of delen ervan hebben gefietst met hoogtepunten en ervaringen .. Wat zijn routes in de diverse landen die zo fantastisch zijn dat ik ze moet inpassen in mijn tocht ?

Route die ik nu in het hoofd heb is; NL, Belgie, Frankrijk, Spanje (grotendeels St. Jacobs route), Portugal?, Marokko (incl. Fes, Marrakesh & Rabat), Mauretanie, Senegal, Gambia, Casamance (Senegal), Guinee Bissau, Guinee, (misschien Sierra Leone en weer terug naar Guinee), Mali -> Timbuctu.
Er zijn vele algemene tips te geven natuurlijk. Maar als je zelf al het één en ander hebt gefietst, dan zul je die zelf ook wel kennen. Toch leren we bij de weekenden van De Wereldfietser vaak nog bij van andere fietsers. Toevallig hebben we met Pasen weer een trektocht. Wees welkom en leer van en aan andere fietsers. :wink:

Tevens zijn er dan mensen bij elkaar waarbij de één wel wat weet van het ene gebied, en de andere wat meer van het andere gebied. Landentips uit eerste hand!
Kijk anders eens op de site van Wiesje en Robert: Cycling South

Zij zijn van Eindhoven naar Kaapstad gefietst, staat vast wel iets nuttig op de site!
Die site kende ik idd nog niet, dank !

Ik zoek niet naar tips over het fietsen zelf maar dacht meer aan ideeen voor de route. Delen staan vast (st jacobsroute tot spanje, alsfaltweg door mauretanie) maar voor de stukken daartussen lijken veel mooie opties te zijn...
Robertjan schreef:Toevallig hebben we met Pasen weer een trektocht. Wees welkom en leer van en aan andere fietsers. :wink:

Tevens zijn er dan mensen bij elkaar waarbij de één wel wat weet van het ene gebied, en de andere wat meer van het andere gebied. Landentips uit eerste hand!
Helaas, dan ben ik nog hard aan het werk, nog even wat centjes verdienen voor onderweg :)
Hoi Maarten,

Ik ben in 2006/2007 naar Mali gefietst. Een indruk van mijn reis kun je krijgen op mijn website www.wilbertgatochfietsen.nl

Als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen via de website.

Groet Wilbert
wilbert thoonen schreef:Hoi Maarten,

Ik ben in 2006/2007 naar Mali gefietst. Een indruk van mijn reis kun je krijgen op mijn website http://www.wilbertgatochfietsen.nl

Als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen via de website.

Groet Wilbert

Bedankt voor de link, staat veel leuke informatie op !!