Additionally, paste this code immediately after the opening tag: inlichtingen zuidwest Marokko gevraagd - Forum Wereldfietser

inlichtingen zuidwest Marokko gevraagd

Wij zijn wat aan het plannen voor de kerstvakantie, maar we willen graag wat duidelijkheid over wat ons te wachten staat.
Vandaar de volgende concrete vragen, maar aanvullingen dan wel andere tips zijn welkom.
- Van de R 104 : Tiznit ri. Tafraoute denken wij er aan om naar het noorden af te buigen naar Aït Baha/Biougra. Kan dat al bij Assaka ? Is Anezi > Tanalt een betere optie ? Volgens mij is de weg Tanalt naar Aït geasfalteerd. Klopt dat ?
- R 106 : Hoe ver is de weg tussen Tizi Mill en Igherm geasfalteerd. Open in de winter ?
- Blanche schreef in een ander draadje : eerst langs de kust richting Massa vanuit Ifni en dan de N1 oversteken en richting Biougra. Is dat na de N1 de 7060,7179 en 7171 ?

Alvast iedereen bedankt,

Hanny en Ariën
Hanarien schreef: - Van de R 104 : Tiznit ri. Tafraoute denken wij er aan om naar het noorden af te buigen naar Aït Baha/Biougra. Kan dat al bij Assaka ? Is Anezi > Tanalt een betere optie ?
Volgens mij is de weg Tanalt naar Aït geasfalteerd. Klopt dat ?
- R 106 : Hoe ver is de weg tussen Tizi Mill en Igherm geasfalteerd. Open in de winter ?
- Blanche schreef in een ander draadje : eerst langs de kust richting Massa vanuit Ifni en dan de N1 oversteken en richting Biougra. Is dat na de N1 de 7060,7179 en 7171 ?

1. Ja dat kan bij Assaka (heb je al op en Michelin kaart gekeken?),
weet niet of dat beter is (wat vind jij beter?),
ja dat klopt. Slaan jullie Tafraoute over?
2. Geheel geasfalteerd. Het kan er ook sneeuwen. Deze pas wordt niet gesloten in de winter maar of hij berijdbaar is hangt van het weer af. Ik heb ooit een blog gelezen waarin een fietser twee dagen vast zat in Ighrem vanwege de sneeuw. Tot nu toe hebben wij altijd doorgang gehad bij de allerhoogste passen in de winter. Maar het afgelopen jaar hebben we vanwege de gigantische regen een piste-pas overgeslagen en zijn twee dagen in een hotel gaan zitten.(Voor onze veiligheid!!) Er waren veel overstromingen en er zijn veel ongelukken gebeurd in die tijd. Zoals in elk land geldt sol niet met bergen en zelfs in Marokko kan het hel nat/koud worden. Onderschat de Marokkaanse regenbuien niet. Bekijk ter plekke de situatie.
3. De door jou genoemde wegnummers zeggen me niet zoveel. Kijk eens op de Michelin-kaart en dan zie je vanzelf de binnendoor-route.
Heeft iemand ervaringen met de weg vanaf de kruising bij Ida Oussemlal > Souk Aït Oufka > Izerbi > Gorges Aït Mansour naarTafraoute ?
Heeft iemand enig inzicht op de staat van de weg, mede gelet op de neerslag van de vorige winter.

Alvast bedankt : Ariën
Ik ken alleen de weg Ait Mansour - Tafraoute en die was maart 2010 goed te fietsen.
Erg fraai trouwens.
Bij mij is er alleen nog maar het plan om in de komende kerstvakantie naar Agadir te vliegen. Zaterdag maar eens een kaart kopen en dit draadje blijven volgen. Bijvoorbaat dank voor de informatie.
Fijn hè, vakantievoorpret.

Loes.
Hanarien schreef:Heeft iemand ervaringen met de weg vanaf de kruising bij Ida Oussemlal > Souk Aït Oufka > Izerbi > Gorges Aït Mansour naarTafraoute ?
Ik ben vorig jaar maart van Ida Oussemlal via Tizhourhane naar Tafraoute gefietst. Allemaal asfalt en zeker in het laatste stukje een waanzinnig mooi landschap. Dus deze route kun je achter de hand houden voor als blijkt dat de door jou genoemde route moeilijk begaanbaar blijkt te zijn.

Van Tafraoute naar Igherm vond ik het landschap wat saaier (maar nog steeds indrukwekkend). Van Igherm naar het zuiden (Over Tizi-Touzlimt naar Tagmoute en dan naar Tata) was wel weer erg de moeite waard en ook deze weg was volledig geasfalteerd.

Jan
Hanarien schreef:Heeft iemand ervaringen met de weg vanaf de kruising bij Ida Oussemlal > Souk Aït Oufka > Izerbi > Gorges Aït Mansour naarTafraoute ?
Heeft iemand enig inzicht op de staat van de weg, mede gelet op de neerslag van de vorige winter.

Alvast bedankt : Ariën
Ik heb nu geen kaart bij de hand maar kom hier vannavond op terug. Maar voor de duidelijkheid...Bedoel je de weg waarmee je via souk had Issi door het Mansourdal naar Tafraoute rijdt? We waren daar afgelopen jaar alleen zijn we via het dal ernaast van Tafraoute weggereden.
Dank voor alle reacties.
De weg via Tizourhane is ons bekend. Hebben deze al 2x gedaan, een keer west-oost, een keer oost - west.
Blanche ik ben misschien onduidelijk, ik bedoel de weg ten zuiden van de R 104.
Vanaf de Col du Kerdous voorbij Tiffermit buigt de R 104 naar het noordoosten, maar mijn vraag betreft de weg die daar "rechtdoor" gaat.
Bedankt Ariën