Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Agadir naar Marakkech - Forum Wereldfietser

Fietsen van Agadir naar Marakkech

Hallo,

wie heeft er ervaring met het fietsen van Agadir naar Marakkech?

Groeten,

Maarten
Ik ben vorig jaar o.a. van Marrakech door de Hoge Atlas naar Agadir gefietst.
Wat wil je er van weten?

Jan
Het plan is, misschien een beetje gek, om dit in 3 dagen te doen! Is dit mogelijk en zoja, wat is dan de beste route. We doen dit binnen 2 weken, maar weet niet wat we kunnen verwachten van temperatuur....
Blanche weet dat vast wel te vertellen, zij is onze Marokko kenner op dit forum!

Fiets je nog meer in Marokko of alleen dit stukkie? Als het alleen dit stuk is, mis je wel een boel moois hoor.

We hebben er ook gefietst, foto's kun je hier vinden.

Succes!
Tja,

het is inderdaad maar een korte trip, effe er tussenuit. Het is misschien wel wat gek, maar weet jij of het te doen is op 3 dagen? Eventueel ook zonder tent?
Met hulp van een stevige wind uit het noordoosten op de laatste dag heb ik het in 3 dagen gedaan, dus 3 dagen kan als je redelijk getraind bent. De gevolgde route: Marrakech - Asni - de bergpas Tizi-n-Test - Taroudant - Agadir

De temperatuur is afhankelijk van het jaargetijde. Ik was er begin maart en toen was het hoog in de Atlas bij bewolkt weer nog geen 15 graden en lag er verse sneeuw langs de weg boven de 2000 meter. Op de laagvlakte ten zuiden van de Hoge Atlas liep de temperatuur een dag later op tot boven de 35 graden.

Jan
Bedankt voor de info!! Is het ook mogelijk zonder tent mee te nemen? We vertrekken binnen 2 weken trouwens.
Het is iets van 300 km dus zeker met weinig bagage goed te doen. Zonder tent: hotel in Taroudannt en Gite in Ljoukak dan rij je 80, 130 en 90 km.
Als je dan echt zoveel wilt racen dan zou ik hetzelfde adviseren als Jan en Zuiz. Zoals ik je al schreef via de PB neem vooral niet de hoofdroute naar Marrakech. Die is veel te druk. Neem trouwens ook niet de hoofdweg naar Taroudant. Er lopen een aantal parallelwegen zuidelijker naar taroudant die veel leuker zijn.

Wat jammer maar drie dagen! Wij zijn nog steeds niet uitgekeken en gaan deze winter voor de 12e keer. :wink: