Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Berbers op de foto: niet gelukt :-( - Forum Wereldfietser

Berbers op de foto: niet gelukt :-(

Net terug uit Marokko en een hele toffe ervaring rijker. Hier gaan we zeker nog een keer naartoe!

Tijdens het fietsen van Aoulouz - Igherm - Tafraoute zijn wij veel berbervrouwen tegengekomen in te gekke outfits: indigo blauw met vaak een knalrode hoofddoek. In de omgeving van Tafraoute werd dit zwart, wat wat minder impressive was. Ik heb zo'n blauwe doek, amilhef genoemd, te pakken gekregen en een berbermeisje heeft mij ingepakt op de traditionele wijze. Ik bleek echter afgezet te zijn: mijn doek was maar 3 meter lang, en dat hoort 6 meter te zijn :-) een echte Marokko ervaring dus :-)

Wij hebben veel mooie foto's kunnen maken, maar mensen op de foto zetten werd vaak echt niet op prijs gesteld. Portretten maken is dus niet echt gelukt.
Ik heb op internet niet de mooie vrouwen in blauwe outfit kunnen ontdekken dus ik vroeg mij af:

Weet iemand of er een mooi boek te verkrijgen is met foto's van de verschillende klederdrachten etc. Of is het iemand wel gelukt portretten te maken?

Daarnaast nog tips voor volgende keren hoe mensen te benaderen als je een foto wilt maken?

gr Janneke
Janneke schreef:Net terug uit Marokko en een hele toffe ervaring rijker. Hier gaan we zeker nog een keer naartoe!

Ik heb zo'n blauwe doek, amilhef genoemd, te pakken gekregen en een berbermeisje heeft mij ingepakt op de traditionele wijze. Ik bleek echter afgezet te zijn: mijn doek was maar 3 meter lang, en dat hoort 6 meter te zijn :-) een echte Marokko ervaring dus :-)

gr Janneke
Waarschijnlijk loopt een andere toerist nu met de overige 3 m :)
Gisteren een WF op 't rondje Rotterdam met zo'n blauwe doek gezien, pastte mooi bij de kleur van z'n fiets. Zou hij dan misschien....
Janneke schreef: Ik bleek echter afgezet te zijn: ..... een echte Marokko ervaring dus :-)
Tja...ik begrijp waarom ze niet bij jou op de foto willen :roll: :wink:

Mensen fotograferen is een kunt op zich. Je moet er heel veel tijd insteken en niet langs komen zoeven en ff klikken. Hoe zou jij het vinden als dat met jou gebeurde?
Als je meer wilt weten over het fotograferen van mensen op een nette wijze zou je contact op kunnen nemen met een vriendin van mij, Gudy Rooijackers.
Zij maakt van mensen op een respectvolle manier foto's. Hiervoor verblijft ze vaak meerdere dagen op een plek om de mensen echt te leren kennen. Je kan haar vinden in het forum. Zij heeft o.a berbervrouwen op een heel mooie manier gefotografeerd. Ze neemt haar fotoboeken ook altijd mee naar de beurzen. Google haar eens en je vind haar foto's

p.s ga naar Cuba, daar wil iedereen op de foto :>
In principe mag het ook niet van de Koran (net als in het Oude Testament: gij zult U geen gesneden beeld maken). Vandaar ook dat er geen echte portretkunst is, maar juist al die geometrische motieven.
Wim
Ha,
we vinden het zelf inderdaad ook niet leuk om als toeristische spot gefotografeerd te worden, toch was het in Marokko wel erg lastig, ook als je wat langer in gesprek was met mensen.
Het maakt mij verder ook niet zoveel uit of ik zelf een foto heb gemaakt of niet, maar zou erg graag die klederdracht weer terugzien.
Mischien wil Gudy foto's verkopen? Ze heeft net nieuwe gemaakt :wink:
En anders heeft ze echt wel tips voor boeken.

http://cid-8d1b6c3cfe1f9839.photos.live ... px/Marokko