Additionally, paste this code immediately after the opening tag: foto's van Shane in Uganda - Forum Wereldfietser

foto's van Shane in Uganda

Shane fietst in Uganda.
Vanmorgen heeft hij een serie foto's ge-upload. Wow!
(klik op "Uganda photo's" voor de hele serie)

Frank
Mooie foto's, maar wat een "rode" stof... Wat ik me afvraag, want je zult ook wel eens "buiten de bebouwde kom, in het landelijke gebied fietsen of je in de steppe/savanne geen gevaar van wildebeesten(katachtigen etc.) te duchten hebt. Ik vraag dit vanuit het perspectief van iemand die het Afrikaanse continent nog nimmer heeft betreden.
Prachtig zeg. Wel heet, 40 graden. De weg zag er soms ook wel heftig uit op die foto's, en waarom lag die fiets uit elkaar? En al dat stof op de ketting. Erg mooi maar wel afzien geloof ik als ik het zo bekijk.

Shane ga je hier verhalen plaatsen net als Lars, vind ik wel heel leuk om te lezen!!

Driesba, valt wel mee met dat wild. Apen wel, katachtige niet. En wat betreft de wildparken, die waar katachtige zijn mag je alleen in gesloten voertuigen zitten, dus niet fietsen, op dak van een landrover zitten of zo.

De meest enge beesten die ik in Uganda tegen kwam zijn die in je voet kruipen en daar eitjes leggen en die je dan met een mes moet uitsnijden... Brrr ik durfde mijn bergschoenen niet uit te doen. Of Bilharzia in Victoria meer, dus ik ging ook het water niet in (maar de douche bestond uit een emmer water die juist tussen het riet werd gevuld in datzelfde meer...). Of safari ants. Die werden op de camping om de 3 dagen weggebrand. Ik zag niets toen ik mijn tent opzette, maar s' nachts zat mijn gesloten tent vol en zaten ze overal op mij, tussen mijn haren, overal, en ze beten, gek werd ik ervan. s' Ochtends liep er een breed spoor zo mijn tent in. Ik heb met bergtochten wel een groep stropers gezien met geweren en grote messen, dus die zullen toch wel ergens op jagen. We kregen bij een andere tocht daar rangers mee met wapens, tegen wild/stropers? Stropers waren sowieso de baas want ze zaten een tijdje bij de hotsprings met gevangen wild en een paar dagen kon niemand erheen want dan schoten ze. Maar dat is dan niet op een weg maar in de bergen/park.

Overigens zijn de mensen in Uganda heel erg aardig. Van "Mzungu" (buitenlander) werd ik ineens "Mama" en met respect behandeld. Er rende eens een jongen achter mij aan:mama, mama, ik liep door niet gewend aan die titel :) had ik mijn portemonnee laten liggen in de bus en werd die mij achterna gebracht.

De aller allermooiste bergtrektocht die ik ooit gelopen heb ligt hier ook.
fiets-ster schreef:Shane ga je hier verhalen plaatsen net als Lars, vind ik wel heel leuk om te lezen!!ebracht. De allermooiste bergtrektocht die ik ooit gelopen heb ligt hier ook.
als ik even namens Shane mag schrijven (die zit in de bush): hij verslaat z'n reis zowel op facebook als op een weblog. Er staat ongeveer hetzelfde maar Facebook moet je "lid" van zijn om te kunnen reageren. Op de weblog mag iedereen antwoorden.

Frank
Net voor de verkiezing veilig thuis 8)

Voorlopig is de link voor wat foto's hier, ik zal de komende weken meer bij plakken en de rotzooi weg halen/ opschonen.

De gevaarlijkste dieren in Oeganda zij de sort met een rijbewijs, voetgangers/fietser krijgen gewoon echt geen voorrang, liever mensen plat rijden dan op de rem trappen.
Dat gezegt heb ik in de Queen Elizabeth park toch de Ishaka road genomen ipv de Ishasha road. Ik vertrouwde mijn banden niet meer (zie hier onder) dus zag het niet zitten om met een lekke band tussen de olifanten en leeuw te zitten (maar je mag wel door het park fietsen als je het aandurft).

Mijn fiets zie je in stukken omdat ik in een klap 7(ja SEVEN) lekke banden heb gehad, dus was in een avond door al mijn plakkers en reserve band, dus moest de volgende dagen een fietsmaker vinden voor nieuwe plakkers/lijm. De Schwalbe Extreme rijdt erg lekker onverhard maar of het een expeditie band is te noemen heb ik mijn twijfels (3 dagen later weer lek gereden).

Het verslag is op mijn site te lezen (zie onderschrift) en ik zal in de komende weken een stuk schrijven puur voor fietsers met de route, tips gps tracks etc.

Wie in het Zuiden van Oeganda wil fietsen moet het snel doen , de kinderen in de buurt van Bwindi-Kabele-Kisoro zijn al vervelend en zullen alleen erger worden, ook hier zijn ze verpest door Touristen, NGO's en "goede doelen". Buiten deze streek waren de kinderen wel gewoon (100 keer mzungo roepen of "ow are you, fine") en de mensen overal waren zeer vriendelijk (alleen af en toe schrikken als je 5 mannen met hakmessen ziet, maar die gaan gewoon naar hun werk :lol: ).

Shane