Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko Anti Atlas 2011 - Forum Wereldfietser

Marokko Anti Atlas 2011

We zijn met 8 wereldfietsers net terug van een schitterende fietstocht in de Anti Atlas.
Hierbij alvast de mooiste foto's, het verslag volgt nog. Klik op de foto.Afbeelding
Leuk Jim!
Ik krijg meteen weer zin om op fietsvakantie te gaan!
De dagetappes staan allemaal op bikemap, bijv. http://www.bikemap.net/route/828451 .
Jan Cramer had onze totale route al op zijn site gezet:
Afbeelding
Mooie foto's, Marokko stijgt weer een paar plaatsen op mijn "to do"-lijst.
Ons rondje Anti-Atlas hebben we gisteren afgesloten, wel wat korter qua tijd en afstand, maar ook mooi.
Kijk even op http://bicitours.blogspot.com voor het verslag. De gps tracks worden later gepubliceerd.
We zijn nu gemotoriseerd op de terugweg.
Jim,

Weer prachtige foto's. Sommige foto's lijken een doublure van mijn Marokko Album, wat natuur betreft blijft Marokko een van mijn favorieten.

Groet,

Paul Snoeij
De complete route staat op bikemap, klik hier.
Hoi Jim,

Bijzonder mooie foto's. Dank ook voor de gps routes.

Een paar praktische vragen: hoe hebben jullie het qua fourage (water, ontbijt, middag- en avond eten) gedaan? Hadden jullie een paar dorpen of winkels in beeld waar je inkopen kon doen of is alles in ruime mate aanwezig en hoef je nergens rekening mee te houden?

Groeten, Willem

PS: nog even een andere newbie off topic vraag: heb(ben) jij (/jullie) de route meteen in bikmap uitgezet of eerst op een papieren kaart geplot en daarna over genomen?
Wilm schreef:Hoi Jim,

Bijzonder mooie foto's. Dank ook voor de gps routes.

Een paar praktische vragen: hoe hebben jullie het qua fourage (water, ontbijt, middag- en avond eten) gedaan? Hadden jullie een paar dorpen of winkels in beeld waar je inkopen kon doen of is alles in ruime mate aanwezig en hoef je nergens rekening mee te houden?

Groeten, Willem

PS: nog even een andere newbie off topic vraag: heb(ben) jij (/jullie) de route meteen in bikmap uitgezet of eerst op een papieren kaart geplot en daarna over genomen?
Onze route was zo opgezet dat het wildkamperen werd afgewisseld door een overnachting in een plaatsje waar weer alles was, eten, drinken, hotelletje. Op deze route moet je voor sommige dagen wel degelijk vooraf nadenken over water en eten. Water kan je in vrij veel plaatsjes onderweg kopen. Eten kan soms lastiger zijn, handig is om voor de wildkampeerplekken buitensportmaaltijden mee te nemen vanuit NL. Best duur maar o zo gemakkelijk. Sommige zijn zelfs best lekker. Heet water erbij, 8 minuten wachten, en klaar is je maaltijd. En je weet het, een 2-persoons maaltijd is voor ons fietsers altijd bestemd voor 1 persoon.
Neem wel een benzinebrander mee, op gastankjes zou ik niet rekenen.

De route bereid ik inderdaad thuis voor op bikemap, heel soms ook met behulp van een papieren kaart. De route die ik hierboven heb gezet is uiteraard de daadwerkelijk door onze GPS ter plekke vastgelegde route.

Wat zijn jouw plannen precies?
Geen concrete Marokko plannen maar een tocht als deze lijkt me heel mooi. Marokko stond en staat nog steeds op mijn wenslijst. Dit jaar staat een stedentrip (Montreal, evt Alberta, Toronto via Niagara Falls naar New York) op het program. In ieder geval t/m NF op de fiets.

Hoe lang was jullie tocht en hoeveel fiets dagen hebben jullie gebruikt?