Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegen naar Malawi - Forum Wereldfietser

Vliegen naar Malawi

Wij gaan naar Malawi. Dat is al heugdelijk nieuws an sich, maar... nu de vraag: hoe vlieg je naar Malawi. Wat ik heb kunnen vinden is allemaal erg aan de prijzige kant. Daarnaast: we willen graag van noord naar zuid of andersom, en dat schikt niet helemaal met waar de vliegtuigen landen.

Tanzania schijnt als populaire afrika-bestemming een stuk goedkoper op te vliegen zijn. Is dat een optie? Of is treinen en bussen in Malawi zelf, of een rondje reiden de oplossing?

Ik ben benieuwd wat fietsers in malawi voor ervaringen hebben.
(en ja, ik weet het, ik ben alle toekomstige reisjes nu al aan het bedenken, maar dat zijn vast de post-vakantie-blues... :-) )
Als je fiets meegaat is SAA waarschijnlijk het goedkoopst.
Vanaf London ongeveer € 850
Bij SAA voordeel dat je en op Blantyre en op Lilongwe kan vliegen voor een zuidelijk rondje
Anders Ethiopian vanaf Brussel. Het hangt af van de juffrouw aan de telefoon hoeveel je voor je fiets moet betalen. Schriftelijk laten bevestigen !

Succes Ariën
Ik ben destijds eveneens met SAA naar Jo'burg gevlogen, en daarna met Malawi airways naar Blantyre. Kostte me ook rond 850 Euro. Goedkoper wordt denk ik moeilijk. Succes met het vinden van een geschikte vlucht!
Hoi Janneke,

Alvast veel plezier toegewenst. De mensen zijn er erg aardig....

Wij zijn toen met KLM (Ethiopian) naar Lilongwe gevlogen.
We wouden toen naar Mozambique fietsen, maar door allerlei omstandigheden lukte dat niet (o.a. het weer).

Hebben toen in Blantyre gekeken naar een vlucht naar Maputao (via Johannesburg), en dat was flink aan de prijs...600 euro. Bussen tussen Malawi en het buitenland rijden er niet. En een binnenlandse vlucht was ook duur geloof ik...of niet mogelijk. Hebben toen de Nationale busmaatschappij genomen. De fietsen gaan dan in een rek op het dak. (gewoon je fietstassen (in je turkentas of rollbag die je in het vliegtuig gebruikt) en onder de fietsen leggen ter voorkoming van beschadiging. En zorg dat je iemand uitkiest om de fiets naar boven te tillen, en in ieder geval moet je er voor zorgen dat je voor in de bus zit, bij de uitgang, zodat je er als eerste uit bent en op het dak zit, zodat je ook weer iemand kan aanwijzen die de fiets naar beneden tilt. Anders staan 10 man aan je fiets te sjorren en willen geld omdat zij de fiets zogenaamd naar beneden hebben gebracht.

Soms gaat de fiets ook op het achterwiel achter de bestuurdersplaats....als de bus geen rek heeft.

Maar de bussen kosten bijna niets. Er zijn verschillende concurrerende maatschappijen..Voor een paar euro jakker je het (hele) land door. De tijdschema's zijn Afrikaans.... wees ruim op tijd aanwezig,...maar waarschijnlijk komt ie een paar uur later. Maar als je vraagt komt de bus altijd direct, een paar minuten....

En treinen rijden er volgens mij niet....misschien van Lilongwe richting Zimbabwe...
Succes!
Malawi is het eerste Afrikaanse land waar ik ben geweest dat ik iedere -ook eventueel onervaren- fietser kan aanraden. (ik heb in 15 Afrikaanse landen gefietst)
Je kan luxe fietsen en overnachten als je wilt, maar je kan ook onverhard en bij locals slapen als je wilt.

Hier kun je wat filmpjes zien: http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... ka/malawi/

Als je meer wilt weten, Carla is vaak op donderdagavond in de winkel. Als je het haar vriendelijk vraagt, wil ze vast wel een paar uurtjes voor je uittrekken om je e.e.a te vertellen. Heeft ze vorige week over Chili en Argentinië gedaan.
En je mag ook mee-eten om 18.30 uur:-)

Eric