Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke kaart voor Garmin voor fietsen over Atlas Marokko - Forum Wereldfietser

Welke kaart voor Garmin voor fietsen over Atlas Marokko

Dag Fietsers,

In Augustus fiets ik een maand onder andere over de hoge en lage Atlas. Papieren kaarten zijn aanwezig. Maar nu heb ik onlangs een Garmin Edge 705 gekocht waar ik een geschikte kaart in wil laden. Kan een ervaringsdeskundige mij hierin adviseren? Zijn de kaarten van Open street maps goed te gebruiken?

Gr. Kees
Ben in begin juni drie weken in marokko geweest en had beide kaarten bij me en alleen in de steden wisselde ik ze vanwege de details.

Op de topokaart mooi de hoogtes weeggegeven op de openmap veel details in steden dus zeker beide meenemen. Verder nooit problemen gehad met de weg vinden.

jerry
Dank tipgevers.
Reis nu door Marroko met een papieren kaart. Aan de kaart op de Garmin heb ik niets. Het is net of de gegevens van de kaart niet overeenkomen met de coordinaten. Alle wegen en plaatsen zijn verschoven en een plaatsbepaling geeft ook niet de juiste plaats aan. Iemand suggestisch?
Groet, Kees
Dit is de enige "echte" complete kaart:

http://www.viagens4x4.com/mapas/mapa-marrocos/


En als ook op deze kaart je coördinaten blijken af te wijken, dan ligt het aan je coördinaten of mogelijk de verkeerde manier van lezen.

Datumformaat is WGS84 en notatie kan in:
hdd.ddddd hddd.ddddd
hdd mm.mmm hddd mm.mmm
hdd mm ss.s hddd mm ss.s

h = heading (N, S, E, W)
dd = graden / degrees (in n/s richting)
ddd = graden / degrees (in w/e richting soms een 0 extra ervoor zetten)
m = minuten
s = secondes

Let op de spaties en decimale punt. Een coördinaat met 2 of 3 decimale punten is verkeerd geschreven. De middelste is de meest gebruikte.

n4.47384 e56.84764 = N04.47384 E056.84764
n14.47 e6.84 = N14.47000 E006.84000

Via Stelin - Positie formaat in de GPS de juiste kiezen, invoeren en dan weer terugzetten. Als je in het verkeerde formaat invoert, kan de afwijking oplopen tot 70 tot 140km .......
@Marco
Inmiddles terug en weer online. Bedankt voor de link. Kaart was zeer bruikbaar. Op de pistes is echter geen enkele kaart volledig, maar geeft deze kaart wel een goed richtsnoer.
Gr. Kees