Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen gezocht fietsreis Atlas Marokko - Forum Wereldfietser

Ervaringen gezocht fietsreis Atlas Marokko

Dag Fietsers,
Over twee weken vertrek ik voor bijna een maand naar marokko. Met reisgenoot willen we de Atlas-regio verkennen maar ook steden als Fes bezoeken. Omdat de afstanden te groot worden om alles te fietsen willen we een paar stukken per trein reizen. Kan iemand mij haar/zijn ervaring delen met betrekking tot het reizen met fiets per trein?
Verder zijn we ook benieuwd naar ervaringen over de luchthaven Marrakech, kun je daar fietsdozen kopen/opslaan?
Zijn er Fietsers die ervaring hebben met het kopen van Sim-kaartjes voor mobiel internet/telefoon?
Gr. Kees
Met het reizen met de trein heb ik geen ervaring, wel weet ik dat je fiets vaak met de interlokale bus mee kan. Die zijn best comfortabel, van Supratours bijvoorbeeld. Op de luchthaven Marrakesh kun je vast geen fietsdozen kopen, wij hadden een fietspyjama meegenomen en dat ging prima.
En voor de telefoon of iPad kun je in een telecomwinkel 3G-prepaid-simkaartjes van Maroc Telecom of Meditel kopen, voor het luttele bedrag van twee tientjes of zo heb je dan een maand internet en dat werkt uitstekend. Vraag wel even of ze het in de winkel op je telefoon installeren, want er moeten een paar menuutjes in het Frans worden doorlopen.
Dag Peter,

Bedankt voor je tips. Toevallig ook goede (of juist niet) ervaringen met overnachtigsadressen in Marrakech?

Gr. Kees
Er zijn genoeg hostels, riads, campings en B&Bs ... in Marrakech. De eigenaren zijn gewend aan vreemdelingen, ook fietsers. Maar het is er nu wel erg warm, ook in Fes. Eigenlijk zijn dit in de zomer de twee meest warme steden van het land met temperaturen van boven de 40c. Dat is niet echt leuk om te fietsen.

In de bergen is het weer wat koeler maar de tocht zal niet meevallen: onverhard, weinig comfort, voorzieningen ...

Waar je op moet letten :

Communicatie:
een eigen mobiel apparaat voorzien van Wi-Fi is erg handig. Je kunt gratis Internetten in cafes, restaurants, hotels... Dat bespaart irritaties in Internet cafes waar de pc's zijn traag en niet veilig en de toetsenborden in het Frans.

Water:
In de bergen moet je voorbereid zijn op minder comfort. De wegen zijn onverhard en je hebt veel schoon drinkwater nodig. Dat is overal te koop in flessen, ook in de dorpen, en kosten bijna niets.

Op deze website zijn een paar mensen een tocht in de Atlas aan het voorbereiden:
http://www.marrakech-atlas-etape.com/register/

Veel fietsplezier !
Dag Han,
Dank voor je tips. We zullen de koelere momenten van de dag nemen om te fietsen. In de hitte zullen we niet veel meer doen dan onder de tarp een boekie lezen en water drinken of een bezienswaardigheid verkennen.
Gr. Kees