Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee mensen onderweg in Afrika - Forum Wereldfietser

Twee mensen onderweg in Afrika

In december 2011 kwam ik tijdens een korte trektocht in Andalusie twee fietsers tegen. Ze vertelden dat ze in Nederland waren begonnen en nu al zo'n 6 maanden op de fiets zaten. Na een afscheidsrondje in Nederland gingen ze op de fiets op weg naar Afrika voor een tocht die ongeveer een jaar of tien zal gaan duren. Ik fietste circa 40 km met ze mee en in een plaatsje ergens in de buurt van de Spaanse kust namen we afscheid. Ik moest terug naar Malaga, zij gingen door naar Marokko. Maar we hielden contact. Ik geniet van hun verhalen via hun website. De verhalen die ze schrijven zijn van hoog niveau en ontstijgt menig reisverslag. Ze hebben oog voor het leven van de mensen daar, de manier van leven. Nu zijn ze in Sierra Leone en het is boeiend om te lezen hoe de situatie daar nu is. Het is een aanrader om hun verhalen te volgen. Kijk dus maar eens op hun website.
En ze zien er ook zo gelukkig uit zo saampjes.
Een aantal foto's zijn ook heel erg te pruimen. (ik wil ook weer, ik wil ook weer!)
Dank je. Leuke tip. Ben gek op reisverhalen en sinds de big Afrika Cycle is afgelopen zat ik een beetje zonder. Nu niet meer
HansvanderVeeke schreef:Dank je. Leuke tip. Ben gek op reisverhalen en sinds de big Afrika Cycle is afgelopen zat ik een beetje zonder. Nu niet meer
Ik zal proberen mijn boek klaar te hebben voor je zomer vakantie Hans :lol:
@Shane. Mag ik dan het eerste exemplaar ontvangen?
Zelf wil ik graag met deze lieve mensen een stuk meefietsen. Als het te plannen valt. Ik denk aan Burkina Fasso - Ghana. Zijn er hier meerdere personen die ook mee willen. Gezellig. Denk aan januari / februari / maart. Niet te gehaast. 50 km per dag.
Shane schreef:
HansvanderVeeke schreef:Dank je. Leuke tip. Ben gek op reisverhalen en sinds de big Afrika Cycle is afgelopen zat ik een beetje zonder. Nu niet meer
Ik zal proberen mijn boek klaar te hebben voor je zomer vakantie Hans :lol:
Shane,

Dat zou mooi zijn! Eerder mag ook. En ben je de eerste reiziger die het als digitaal boek uit gaat geven?
@Hans,

Niet de eerste denk ik maar het komt alleen in digitaal vorm. En is bedoeld als toevoeging aan mijn blog ipv een los verhaal. Daardoor is er ook veel nieuwe stof voor de blog lezers :)

Echt schrijven duurt nog even, ik heb eerst grote fiets plannen voor de winter.

@Rutger

Leuk als je met Marcel en Ingrid gaat mee fietsen, voor hun zal het erg fijn zijn om iemand tegen te komen die ze al kennen. Tijdens een lange reis kom je alleen maar neiuwe mensen tegen. Ik zou het soms heel fijn vinden om iemand te spreken die ik langer dan 2 biertjes ken. In de eerste 8 maand in Afrika ben ik 3 fietsers tegen gekomen.....niet veel dus :roll:
Ik ben nog eens aan het terugdenken aan mijn fietsreis in Zuid-Amerika in 2004-2005. Ik kan me echter maar 1 stel herinneren dat ook op de fiets-zonder-hulpmotor onderweg was. Dan is 3 in 8 maanden dus relatief veel... :lol: