Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Zambia - Forum Wereldfietser

fietsen in Zambia

Ik ben benieuwd naar ervaringen van fietsers in Zambia. Is het mogelijk om tussen plaatsen onderdak te vinden? Op de kaart lijken de plaatsen zo ver uit elkaar te liggen. Is het te doen om daar te kamperen? Hoe en met welke vliegmaatschappij heb je je fiets meegenomen naar Zambia? Kun je daar je fiets meenemen met het openbaar vervoer? Allemaal vragen waar ik ervaringen over wil lezen! gaarne reactie!
Jan van Baar
Ineke van Paassen schreef:Ik ben benieuwd naar ervaringen van fietsers in Zambia. Is het mogelijk om tussen plaatsen onderdak te vinden? Op de kaart lijken de plaatsen zo ver uit elkaar te liggen. Is het te doen om daar te kamperen? Hoe en met welke vliegmaatschappij heb je je fiets meegenomen naar Zambia? Kun je daar je fiets meenemen met het openbaar vervoer? Allemaal vragen waar ik ervaringen over wil lezen! gaarne reactie!
Jan van Baar
Hoi Jan,

Hieronder vind je mijn antwoorden:
Is het mogelijk om tussen plaatsen onderdak te vinden?
Ja, dat is mogelijk. Helaas is het niet zo dat er vooraf uitgebreide info te vinden is waar je wel en niet kunt slapen. In bijna elk dorpje kun je je tent neerzetten of in een hut slapen. Maar doe dit niet zonder meer. Probeer altijd de dorpsoudste te vinden en te vragen of het in orde is. Dit is afrika en mensen zijn gehecht aan goede omgangsvormen.

Is het te doen om daar te kamperen?
Zie boven. Wanneer je niet een (goed) dorp kunt vinden om te kamperen probeer dan een plek zo ver mogelijk van de weg en de bewoning te vinden. Water kan een probleem zijn. Waar water is, zijn ook mensen. Vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar optie 1.

Hoe en met welke vliegmaatschappij heb je je fiets meegenomen naar Zambia?
Kan ik niets over zeggen. Ik weet het niet. We zijn ernaar toe gefietst.

Kun je daar je fiets meenemen met het openbaar vervoer?
Dit is Afrika, alles kan mee. Kippen, geiten, zakken graan, fietsen, scooters, enz.
Alles kan mee maar het is natuurlijk niet altijd comfortable.

Op mijn websiteje vind je nog wat fotootjes terug van dit hele mooie land.
http://www.marcomeijerink.nl/slideshow/zambia.htm

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Op de komende fietsvakantiebeurs (www.fietsvakantiebeurs.com) zijn er ook lezingen over Afrika te vinden.

Succes,
Marco