Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets te koop in Kenia? - Forum Wereldfietser

fiets te koop in Kenia?

Hallo lezer,

Over een maand wil ik graag gaan fietsen in Kenia. Om een fiets mee te nemen in vliegtuig moet ik voor een enkeltje 100 euro betalen. Ik vroeg mij af of het eenvoudig voor dat geld een fiets in Kenia te kopen?
Verder is het mogelijk om door de nationaal parken te fietsen? Niet in de parken waar "gevaarlijk" wild rondloopt wat wel een hapje mens lust, maar meer in algemene zin is het toegestaan en zijn de wegen goed befietsbaar?

heeft iemand antwoord op deze vragen?

Beste Ruud,

Fietsen kopen in Kenia gaat zonder problemen maar over het algemeen zijn het fietsen van chinese of indiase makelij. Kwalitatief dus niet erg goed. Maar van de andere kant, je kan ze overal laten repararen.
De fietstassen zullen niet zonder meer passen. De dragers zien er iets anders uit dan die van de NL toerfietsen.
Zo rond de 100 euro zit je aardig in de richting. Maar erlijk gezegd zou ik toch mijn eigen fiets meenemen.

Fietsen in de Nationale Parken is soms wel of soms niet verboden. Waar het niet verboden is gaat men ervan uit dat niemand zo gek is om hier te fietsen. Kortom: niet echt slim.
Wij hebben het wel gedaan maar ik geef eerlijk toe dat dat niet de beste beslissingen waren. Maar goed, wanneer je van avontuur houdt dan kom je wel aan je trekken:)

Wat betreft de wegen. Dat verschilt. Je kan kiezen uit hard of zacht zand. En dat is ook weer afhankelijk van het jaargetijde. Vele delen van Afrika zijn prima te befietsen. Sommige delen waar je het totaal niet verwacht zijn uitermate slecht. Het onverwachte is ook wel het leuke van Afrika.

Succes,
Marco

Afbeelding