Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie is er onlangs in Madagaskar geweest? Of plannen hebben? - Forum Wereldfietser

Wie is er onlangs in Madagaskar geweest? Of plannen hebben?

Hoi,

Zie dat het op de landenwiki van Madagasakar redelijk rustig is afgelopen jaar.

Daarom wil graag in contact komen met iemand die onlangs (2013 en later) in Madagaskar heeft gefietst. Ben opzoek naar extra info betreffende veiligheid en leuke tips.

Zijn er ook mensen die van plan zijn in juli in Madagaskar te gaan fietsen?

Vriendelijke groet,

Ferry
Betreffende de veiligheid zou je eventueel contact kunnen opnemen met Guesthouse Meva. De mede eigenaar - Wendy - is een vriendin van ons. Ze komt oorspronkelijk uit Nederland maar woont al jaren in Madagaskar.
Beste Maarten & Line,

Dank je voor de tip ik zal even contact zoeken.

vriendelijke groet,

Ferry
Staat ook nog op ons lijstje voor fietsvakanties... je schijnt er nl ook goed te kunnen duiken (een andere bezigheid die we leuk vinden).

Laat svp even weten wanneer je nieuwe informatie hebt..
Hoi,

Wat ik terug kreeg uit Madagascar van het bovenstaande contact, dat het vriendelijke mensen zijn en dat deze vrouw zelf geen negatieve ervaringen had. Risicoloos is het ;and ook niet, laat ze weten. Laatste jaren schijnt er wel wat te zijn veranderd qua veiligeheid. Suggestie was als je je onveilig voelt neem de taxi en sla een stuk je over.

NL-Minbuza is vrij mild, maar de US-minbuza is wat voorzichtiger:
http://travel.state.gov/content/passpor ... ascar.html

Ik ben van plan op de landen wiki pagina een update te geven, maar dat zal ergens augustus worden. Stuur anders even een pb.

groetjes Ferry
Ik heb zelf erg veel interesse om in Madagascar te fietsen. Laat maar iets weten,

mvg, Rudy
Hoi,

Recent een update/cleanup op de madagaskar landeninfo pagina gedaan. Hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je nog dingen missen dan hoor ik het graag.

groet,

Ferry
ferry schreef:Hoi,

Recent een update/cleanup op de madagaskar landeninfo pagina gedaan. Hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je nog dingen missen dan hoor ik het graag.

groet,

Ferry
Bedoel je de wiki?

Heel heel erg jammer dat de pagina's landeninfo en de landeninformatie op de wiki door elkaar geüdated worden. Dat is alleen met extreem veel werk recht te zetten. Het gaat bij elkaar immers om meer dan 3000 pagina's A4 die je onderling moet vergelijken om de uiteindelijke versies te maken.
@Ave Gone: Leo, kun je dit toelichten, bij voorkeur met links? Ik vul wel eens wat aan maar geen idee of ik dat dan op de juiste plaats doe ...
En kun je ook vertellen waarom informatie blijkbaar op 2 plaatsen wordt weggeschreven? (Misschien kan ik het allemaal wel vinden via de website, maar deze mededeling is voor mij nogal cryptisch ..)
arnob schreef:@Ave Gone: Leon, kun je dit toelichten, bij voorkeur met links?
Ik bedoel deze op de wiki: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Madagaskar
Daarnaast worden er onder Bestemmingen en Reisverhalen (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewforum.php?f=38) ook veel landengegevens gepubliceerd, die niet vanzelf op de wiki komen.
@Ave Gone: Dank voor je snelle toelichting!
Altijd lastig om de subjectieve ervaringen en emoties te concretiseren in de Wiki. Misschien is het mogelijk op de "verhalenpagina" een vraag te zetten om een link aan te maken in de Wiki? Dan heb je in ieder geval iets.
En misschien werkt het niet bevorderend (maar wel heeeel begrijpelijk) dat voor het wijzigen van de Wiki registratie verplicht is.
Ik vertrek 6 juli 2017 voor zeven weken naar Madagscar.
Ik overweeg van Antanarivo naar het uiterste noorden te fietsen en dan via de oostkust terug te fietsen. Een rondje dus.
Weet iemand of dit qua wegdek haalbaar is? Mn over de wegen in het noordoosten lees is moeilijkheden.
Verder zou ik graag een kaart op mijn telefoon downloaden. Kan iemand een versie aanraden?
Groet, Jan
Hoi Jan,

Misschien heb je hier iets aan, deze gast is er net geweest.
https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 19501&v=B0

goede reis,
José
Hi,
Ik heb zelf 9 maanden in Madagaskar gewoond (en gewerkt) en heb er ook een aantal weken gefietst (van Antananarivo naar het Zuiden). Prachtig land en ik heb zeker wat tips ;-) Ligt er een beetje aan wat je leuk vind..
Ik zag ook dat iemand vroeg of je langs de Oostkist terug kan met de fiets. Dat kan niet, want tussen Maroantsetra en Ambohitralanana is er geen weg (ik heb het zelf in 5 dagen gelopen - onder fiets..).
Ik zou eerder de route naar het Zuiden fietsen. Wegen in Noord / Oost zijn ook heel slecht begaanbaar.
Zuid Oost kust is ook nog een (avontuurlijke optie). Vriendin van mij heeft haar spatborden er af moeten halen omdat er zo veel rode modder tussen haar spatborden bleef kleven... Route naar het Zuiden kan grotendeels over verharde weg (zonder veel verkeer)..
Je kan mij altijd bellen / mailen met verdere (specifieke) vragen op laurasmeets@gmail.com of 0619392915.
Groetjes,
Laura
Hier nog een leestip, in het Engels: http://ursi-rae-madagascar.blogspot.nl/ Rae en Ursula zijn vrienden van ons, ze zijn net terug uit Madagascar (georganiseerde fietsreis).

Louise
Beste José, Louis en Laura,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb deze helaas niet meer gelezen voor mijn vertrek, maar leuk om te lezen nu ik net terug ben. Ik heb van Antanarivo naar Tulear gefietst, een week aan het strand vertoeft (walvissen met jong gezien) en vervolgens geregeld dat ik met fiets bovenop de taxi weer terug kon naar Antanarivo. (Twee lange dagen)
Prachtige trip, conditioneel goed te doen (heb zelf geen topconditie en nader de 60). Wel erg veel (in mijn ogen onnodige) armoede op het platte land. Confronterend! Moeilijk land voor de inwoners zelf.
Drie maal gekampeerd bij gebrek aan hotel.
Geen problemen gehad m.b.t. veiligheid. Wel van belang om niet in het donker te fietsen. Wordt daar echt afgeraden.
Paar tips:
In Antanarivo woont op dit moment Jürg uit Zwitserland, waar je waarsch kan logeren als je lid bent van "Warm showers". Aardige man die veel actuele fietstips heeft, ook over de veiligheid bijv.
Ong 500 m van de luchthaven: Hotel Le Chat' O. (ong E30,- per kamer via Booking.com) Zij komen je ook 's nachts incl fiets afhalen met een pick-up voor ong E3,- Mijn fietsdoos heb ik daar kunnen stallen.
Mijn Bradt Madagascar-reisgids (PDF versie) was actueel qua uitgave, maar info lijkt al jaren (soms 10 jaar) niet goed aangepast te zijn.

Groet,

Jan