Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tanzania - Forum Wereldfietser

Tanzania

Hallo,

Weet er iemand of het mogelijk is om met het openbaar vervoer op een vlotte manier van Arusha naar Dar es Salaam te geraken, met fietsen mee?

Groetjes,
Sabien
www.dromenvanreizen.be
Er gaan dagelijks veel bussen op die route. Alle soorten vracht gaat ook mee in de bussen, je moet alleen iets meer betalen voor je fietsen en veel tassen.

Na de 10-14uur in de bus zal je denken, had ik het maar gefietst :shock: Maar die weg fietsen is ook alles behalve leuk met zo veel gekke bussen.......
Bedankt voor je reactie.

Voor het geval we toch tijd zouden hebben om het te fietsen, moet het waarschijnlijk mogelijk zijn om niet de drukke hoofdweg te nemen maar langs binnenwegen te fietsen. Iemand ervaring mee?

Sabien
Als je richting Tanga gaat wordt het wat rustiger, daarvoor zou je idd wat stukken binnendoor kunnen nemen maar niet alles.

Tanga naar Dar is prima te doen.

http://www.shanecycles.com/africa/2012/ ... le-safari/
Er zijn zat kleine weggetjes. Pas op voor de doorn(tje)s als je van de weg afgaat.

Het is een paar jaar gelden dat ik in Tanzania gefietst heb, maar tegenwoordig is een Smartphone met navigatie reuze handig. Vroeger fietste ik op een kaart van 1 op 2 miljoen. Maar met een GPS navigatie-ding kun je ook mooie kleine wegen vinden. Ik wil niet meer zonder!
Bedankt voor de reactie.

Ik heb nog geen GPS maar overweeg er wel eentje te kopen. Daar beslis ik in de loop van volgende maand over om dan nog tijd te hebben om ermee te werken.
Ik hoop dat er dan voldoende detailkaarten te vinden zijn van de streek om op de GPS te zetten.

Vele groeten,
Sabien
Mijn advies: gebruik je smartphone! (kijk maar eens hier: http://www.vakantiefietser.nl/praktisch ... e-op-reis/)

Zelfs Garmin is nu bezig aan GPS te ontwikkelen met Android als besturingssysteem. Nu nog even wachten en ze komen met een GPS waarmee je kunt bellen, Whatsappen, fotograferen, internetten enzovoort :lol:
Leuke gedachte Eric. Maar eh zou wel heeeeel erg handig zijn.
Voor die kleine weggetjes voor op je gps in Tanzania bied tracks4africa perfect detail kaarten aan! Zelfs de "restplaatsen" zijn aangegeven of ze schaduw bieden ja of nee...en waar er water te vinden is....

Veilige reis,
Alwart
Bedankt voor de reacties. Dus koop ik ofwel een GPS ofwel een smartphone want die heb ik ook nog niet.
En ik ga me straks amuseren met het bekijken van de kaarten op de computer.