Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Open Street Map Malawi (en buurlanden) - Forum Wereldfietser

Open Street Map Malawi (en buurlanden)

Hallo,

ik ben bezig met de kaarten van Malawi en buurlanden van Open Street Map te halen.
Er is echter keuze voor bv. Malawi:

OSM Generic Routable (MWI) of Openfietsmap Lite (MWI).
Ook voor een paar buurlanden is die keuze er.

Wat installeer ik het best? Iemand met ervaring?

Vriendelijke groeten,
Sabien
Ik ben niet bekend met Malawi maar ik denk dat je niet veel aan de Openfietsmap zal hebben omdat er wrsch. geen fietspaden of routes zijn. M.i. kan je het beste de generic routable new downloaden.
En dan beter een custom map aanvragen van de hele regio ipv voor ieder land afzonderlijk.
Dag Sabien,

Ik gebruikte voor Malawi de OSM Generic Routable.
Bijna ieder paadje stond erop. Onmisbaar bij kruispunten met 5 gelijkwaardige zandpaden :)
Controleer ook of bergwegen (vooral in het Noorden) die op je kaart staan, ook op de GPS voorkomen. Ik moest op een prachtige binnendoorweg door de bergen halverwege terugkeren omdat de weg letterlijk stopte in een dorp en de plaatselijke bewoners erg moesten lachen (dat doen ze overigens graag in Malawi) toen ze de doorgaande weg op mijn kaart zagen. "Sorry Bwana, no road, maybe in future".

Veel fietsplezier

Erik Veenstra
Bedankt voor de info, Eric.
Dus is de gps meer te vertrouwen dan de kaart, als ik het goed begrijp?

Sabien
Dag Sabien

De kaart was meestal ook accuraat, op een paar kleine bergwegen na, die wel op de kaart, maar niet op de GPS stonden. Ik gebruik graag een kaart en gebruik de GPS alleen bij kruispunten en bij spannende paadjes die niet op de kaart staan, maar mogelijk later wel weer op de hoofdroute komen.
Een keer ging de GPS route verkeerd: dwars door een akker waar echt geen pad liep. De kaart hielp ook niet genoeg.
Gelukkig was er een voorbijganger die me verzekerde dat ik op de goede route zat.
Je zal niet snel verdwalen in Malawi als je de GPS als check gebruikt.

Groet

Erik Veenstra
Misschien is dit een idee:

http://www.tracks4africa.ch/shop/gps-ka ... laden.html

Het zouden erg gedetailleerde kaarten moeten zijn, hoor er veel positiefs over. Helaas niet gratis.
Voilà, openstreetmap van Mozambique en Kenya is geïnstalleerd. Daarmee hebben we het hele gebied in kaart.
En nu maar hopen dat we niet te veel verloren rijden.
Alhoewel dat eens verloren rijden, de weg moeten vragen, ... ook soms zijn charmes heeft.

Alvast bedankt voor alle info,
Sabien
Oooh, wat leuk, wij zijn van plan om volgend jaar Malawi onveilig te maken.

Waar gaan jullie allemaal heen?
en hoe lang?

Veel plezier daar,
Jurjan
Hallo,

De bedoeling is het volgende:
we vertrekken vrijdag 3 juli naar Harare. We fietsen dan van Harare naar het zuiden van Malawi (we denken dan in een 10-tal dagen naar Blantyre in het zuiden van Malawi te fietsen). Dan via het Zomba-plateau en het Malawimeer naar het Nyeka plateau. Via het noorden van Malawi fietsen we dan Tanzania binnen om te eindigen in Dar es Salaam. We zijn zeven weken weg.
We zien wel wat haalbaar is in die tijd. Is onze eerste Afrikafietservaring. Wordt dus best spannend.

Vele groeten,
Sabien
www.dromenvanreizen.be
Hey Sabien,
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen in Malawi zijn geweest.

Hoe was het?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 15&t=25686

Al ben ik natuurlijk ook erg benieuwd naar het echte verhaal hier, of op http://www.dromenvanreizen.be :D