Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Midden Marokko - Forum Wereldfietser

Midden Marokko

Wij willen de eerste week van november een fietstocht maken van Marrakech naar Fez of Meknes (of andersom)
Wie heeft hier ervaring mee? Is het een mooie route?, zware route?
Alle ervaringen welkom!, BVD
Niet op de fiets gedaan, maar gedeeltelijk met de auto. De N8 lijkt me niet aantrekkelijk vanwege het verkeer met veel bussen en vrachtauto's.
De parallelweg via Demnate, Azilal, El Kebab en Ain-Leuh naar Azrou is rustiger en mooier, maar zeker niet vlak. Maak dan even een afsteek naar de watervallen van Ouzoud met vlakbij de fraaie 'Nederlandse' camping Zebra.
Hoi,

Ik heb een paar keer in marokko gefietst. De eerste keer o.a. casablanca naar marrakesh gefietst en de hoofdwegen zoveel mogelijk vermeden. De N8 of andere grote wegen zou ik zeker niet kiezen als je wat fun wilt hebben. Voor een route van af fez zou ik dan ook zo iets doen als je dat perse wilt. De wegen zijn niet heel goed. Brede banden, water voor onderweg (woestijn achtig). Als je flexibel bent in begin eindpunt zou ik ten zuiden van Marrakesh gaan fietsen en gebruik maken van bus of taxi. Meer te zien en prettige om te fietsen. Een week is tamelijk kort om iets te doen met de fiets in marokko. Veel succes!
Er bestaat een jaarlijkse fietsronde tussen Marrakech en Fes :
http://www.atlas-challenge.com/fr/
Alvast bedankt voor al jullie reacties tot nu toe!!