Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geschikte fietsroute voor 15 dagen Marokko? - Forum Wereldfietser

Geschikte fietsroute voor 15 dagen Marokko?

Hallo iedereen,

ik heb mijn plan in de topic van Ellen & Kevin toch maar veranderd. De Hoge Atlas laat ik maar even links liggen vanwege de kans op slecht weer.

Ben daarom vandaag bezig geweest met een nieuwe route. Daar is dit uitgekomen: Marrakesh - Agadir (r212/n1) - Tafraoute (r105) - Amayn (r106) - Tizi n-Test pass (n10/r203) - Marrakesh (r203). In totaal ongeveer 850 km. Ik ben van plan om van 16 dec t/m 30 dec te gaan (heb dan 13 volle fietsdagen).

Lijkt jullie dit een haalbare route qua tijdsschema? En qua weer moet dit ook te doen zijn lijkt mij?

In eerste instantie had ik van Marrakesh naar Essaouira naar Agadir. Maar mijn inschatting is dat ik dit niet haal ivm tijd (deze route is 100 km extra dan rechtstreeks vanuit Marrakesh naar Agadir.

Alvast dank voor jullie meedenken en reacties.

gr .Han
Laat de boel eens lekker los - thuis en op het werk is alles al strak gepland. Denk niet in km's en to do's per dag/reis - er gaan overal bussen of grande taxies. En je betaald minder dan hier voor de trein. :idea: Ga gewoon lekker fietsen, neem de tijd en geniet! Tegen het end als je je rondje niet gaat halen neem je lekker vervoer. En misschien besluit je onderweg wel iets heel anders te rijden - das het fijne van fietsvakantie. In de anti Atlas en Hoge Atlas bestaat altijd gevaar op slecht weer en vorst in deze tijd. Houd daar rekening mee. Fijne reis!
Als je flink doorfietst, zou je het rondje Zuid-Marokko dat ik op mijn website heb beschreven wel kunnen maken in 15 dagen. Het is werkelijk een schitterende route die ik zonder meer kan aanbevelen. Het deel Marrakesh-Agadir hebben we per bus afgelegd, overigens, dat is geen enkel probleem. Ook een taxi nemen lukt overal, de fiets gaat gewoon in de laadbak.
Wij waren in februari en de nachten waren zéér koud, overdag was het een graad of twintig. Zoals je op de foto's kunt zien, hadden we geluk met het weer.
@Peter: Marrakech - Agadir op de fiets is ook erg mooi als je binnendoor gaat!
Hebben wij afgelopen jaar gedaan via de r212 en Vallei van het Paradijs. Ook al zijn we al 16 keer in Marokko geweest, we fietsen telkens nieuwe routes. Maar Sidi Ifni op het end is altijd een must (voor ons) 8)
@Wit: dankje voor deze wijze woorden!:) Je hebt helemaal gelijk! Ik heb zojuist de tickets geboekt naar Marrakech van 16 t/m 30 december! Kan inderdaad altijd vervoer nemen mocht ik het niet op tijd halen...

1 vraagje: de Vallei van het Paradijs. Is dat de P1000 en P1004 bij Immouzer?
Han van der Sanden schreef:
1 vraagje: de Vallei van het Paradijs. Is dat de P1000 en P1004 bij Immouzer?
Yup! Vorig jaar was de weg weggespoeld maar we konden er door met de fiets - het zal wel nu gerepareerd zijn dus je zult hem moeten delen met de auto's. Maar erg druk zal het wel niet zijn.
Thanks!

Nog een vraagje. Aangezien een gasflesje niet mee mag in het vliegtuig, zal ik deze in Marrakech moeten aanschaffen (wil nl zelf koken). Iemand tips hoe of waar ik dat kan doen in Marrakech?
De Marianne!
En tig jaren geleden (!) vlakbij station, voorbij hotel Farouk , eerste zijstraatje rechts. Maar de meeste gasflessen zijn groot. Koken op benzine is handiger! Kijk ook eens op Marokkoperrad.de - Ik heb daar al mijn info gedeeld.
Han van der Sanden schreef:Thanks!

Nog een vraagje. Aangezien een gasflesje niet mee mag in het vliegtuig, zal ik deze in Marrakech moeten aanschaffen (wil nl zelf koken). Iemand tips hoe of waar ik dat kan doen in Marrakech?
Je kunt het inderdaad proberen bij de Marjane hypermarché in Marrakesh, zie Google maps. Een andere mogelijkheid zijn de winkeltjes van de campercampings. Je moet een beetje geluk hebben, maar gascartouches zijn zeker verkrijgbaar. En anders: in elke plaats zijn prima restaurantjes waar je heerlijk kunt eten...