Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hotelletje in Lilongwe (Malawi) - Forum Wereldfietser

Hotelletje in Lilongwe (Malawi)

Het gaat ons dit jaar toch echt lukken, wij gaan naar Malawi.

Nu willen we graag de eerste nacht(en) en de laatste nacht in hetzelfde hotel/hostel doorbrengen, zodat we daar de fietsdozen kunnen achterlaten.

Heeft iemand een aanrader?
of juist een ongelofelijke afrader?

alvast bedankt!

edit: typefouten
Ik heb geen namen voor je maar ga voor de wat duurdere hotels bij de andere zullen ze je beloven de doos te bewaren maar is er bij terug keer vermoedelijk niet meer.

je zou ook vso Malawi aan kunnen schrijven zitten met kantoor ook in Lilongwe en kijken of je daar je doos in de storage mag.
Wij hebben overnacht in de Sanctuary Lodge.
Niet goedkoop, maar je zult vaak genoeg voor niets ergens overnachten. Dus dat compenseert weer een beetje :D

Hier kun je wat filmpjes zien: http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... -filmpjes/

Afbeelding
Dank jullie wel voor de reacties.

de VSO zullen we zeker in het achterhoofd houden als we verder geen oplossing vinden.
De lodge gaan we eens verder bekijken.
Mocht je met vso Malawi contact opnemen laat ze dan weten je deze tip van een ex Malawi vso'er hebt gekregen. Wel weer even geleden dat ik er was 95-97 (in Nsanje).

Ben trouwens erg benieuwd naar jullie tocht - welke route wil je gaan fietsen?

Mocht je bij Blantyre komen het escarpment was altijd erg gevaarlijk (gaten en nogal steil naar beneden vanaf Blantyre gezien). In Kasungu (noord vanuit Lilongwe) stond een handig motel/ hotel-achtig iets waar veel tea-farmers, ministers en vso'ers ed kwamen op doorreis van en naar.

Dowa plateau is erg mooi, alsmede het meer en een aantal natuurparken.

Staat bij mij op mijn verlanglijstje om weer eens terug te gaan en kijken hoe het land veranderd is.
Inge,
we zijn aan het kijken naar de route.

We hebben maar vier weken.

Een vriendin van ons werkt in Kuti wildlife reserve en we willen haar dus ook bezoeken.
Op dit moment is het idee om vanuit Lilongwe via Kuti naar Senga te fietsen, en dan een stukje de boot nemen naar het noorden.
Daar ergens uit te stappen en verder met de fiets naar Nyika National Park gaan.
Daarna weer terug naar Lilongwe om weer op het vliegtuig te stappen.

We zijn er nog niet eens uit of we WEL een tent mee zullen nemen, en of we onze kookspullen wel meenemen.
We neigen op dit moment naar wel tent en kookspullen, maar minder spullen is wel beter.

Maar kom maar op met de ideeën!
Noorden schijnt erg mooi te zijn. Ben zelf niet hoger dan Kasungu geweest.
Tent zou ik denk ik wel meenemen. Althans afhankelijk van hoe remote je gaat. Anders een guesthouse voor een beetje kwacha's.

Eten is vooral rice of nsima en chicken of chicken en rice/ nsima vaak met wat bonenbladeren of een beetje tomaat. tenzij je in de grotere plaatsen komt zoals Lilongwe, Blantyre daar vind je ook een chinees enzo. Komt door de expats die er wonen.

Nkata bay is trouwens wel leuk. Beetje touristisch - backpackers enzo.

Onder Lilongwe in Dedza zat - weet niet of deze er nog is - een toffe pottenbakkerij met een tearoom - lekkere carrotcake.