Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op de fiets door Kameroen, wie kan ons tips geven ? - Forum Wereldfietser

Op de fiets door Kameroen, wie kan ons tips geven ?

Beste allemaal,
mijn man en ik (45-50ers) zijn verslaafd geraakt om met onze fiets op reis te gaan. Cuba en Noord-Thailand hebben we zo al bezocht, fantastische ervaring ! De jaren voordien gingen we steeds met de rugzak en openbaar vervoer op reis. Zo hebben we reeds vele landen in Aziê en Latijns Amerika bezocht maar nog nooit Afrika. Eerst dachten we aan Ethiopië maar wegens de stenen-gooiende-kinderen is dit afgelast.
Na aanraden van enkele lezers van dit forum hebben we nu onze zinnen gezet op Kameroen (oa omdat het in dec-jan daar geen regenseizoen is)
Kunnen jullie ons bevestigen of dit een veilig land is om met ons tweetjes door te fietsen en indien ja, welke plaatsen/steden we zeker moeten bezoeken ?

Alle voorstellen natuurlijk altijd welkom !
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Danny & Ilse
Hier wat foto's van mijn trip in 2009. De foto's zijn gegeotagged, zodat je kunt zien waar ze gemaakt zijn. Vooral het eerste stuk was uitdagend. Daar zit een stuk ergens tussen Yabassi naar Bafang waarop ik een dag lang gefietst heb zonder één mens gezien te hebben. Dat is onverhard. Het is ook mogelijk verharde wegen te kiezen. Die zijn wat drukker, maar ook wat makkelijker.
mooie fotoserie, Peter K