Beste lezers,



Ik ben nieuw hier, en überhaupt nieuw wat betreft fietstrekking. Ik ben een 25-jarige geneeskunde student en heb al wel het nodige gereisd in mijn leven (India, Nepal, Sri Lanka en veel bergen in Europa). In oktober-november zal ik een stage doen in Rwanda voor mijn studie en ik had bedacht om hieropvolgend ongeveer een maand te gaan fietsen. Hierover heb ik een paar vragen, waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:



- hoe staan jullie ten opzichte van alleen fietsen? Ik ben niet bang aangelegd en zou persoonlijk liever samen met iemand gaan, helaas heb ik nog niet iemand gevonden die op dat moment ook kan. Eigenlijk was ik wel van plan te gaan kamperen maar een GH onderweg kan natuurlijk ook. Naar wat ik begrijp is Rwanda redelijk veilig, maar fietsen/kamperen in mijn eentje is wellicht een ander verhaal. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van waar ik ga fietsen (zie ook onder).

- de route: Oorspronkelijk zou ik naar Malawi gaan (ik ben geboren in Nkhoma) en wilde ik naar Kampala (Uganda) fietsen waar mijn schoonouders wonen. Maar nu zit ik dus in Rwanda. Dit is een beetje een puzzel voor mij, en ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Het zou leuk zijn om in Kampala te eindigen (vlieg ik van daar terug) maar als dat echt niet reëel is hoeft het niet. Ik dacht zelf aan een "rondje Lake victoria" (tegen de klok in) maar weet met name niet hoe veilig ik Kenia moet inschatten. Ik dacht in een mand zon 50-60km/dag te kunnen fietsen dus een afstand van 1500-1800 km lijkt me wel reëel.

- Overige tips (ten aanzien van materialen bijvoorbeeld, navigatie, etc zijn ook meer dan welkom!!)



bij voorbaat hartelijk dank, Arne