Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malawi fietsen van Chelinda naar Livingstonia? - Forum Wereldfietser

Malawi fietsen van Chelinda naar Livingstonia?

Hoi!
Wij zijn van plan om eind augustus in malawi te gaan fietsen.
We gaan ook naar het Nyika plateau en het leek ons mooi om van Chelinda naar Livingstonia te fietsen. We weten dat er een hike is (en dus een pad ;-), maar nu vragen wij ons af of er mensen zijn die de route gefietst hebben? Is het te doen? Of is het te steil/rotsig? Hoe lang doe je erover?
Dankjulliewel!
Groeten,
Bram en Thekla
Hoi Thekla,

ik zit eigenlijk met dezelfde vraag als degene die jij had;
heb je een antwoord gekregen van iemand;
of hebben jullie deze weg ter plekke verkend?

Was de rit naar Nyika zwaar of goed te doen?

Thx,

Thomas
Ik vond op het Internet Livingstonia-Trail-14dagen.pdf en wat ik daar op pagina 6 lees doet me sterk vermoeden dat "de hike" niet te fietsen is.

Het lijkt me wel mogelijk om over dirt-roads door het park heen te trekken.
Carla en ik zijn tot het Nyika plateau gefietst. We wilden het park in, maar het wegdek was zo slecht dat wij er vanaf gezien hebben (kijk maar naar dit filmpje: https://www.vakantiefietser.nl/reisimpr ... -filmpjes/)

Het moet wel leuk blijven:-)
De weg door het Nyika park richting Chelinda stijgt langzaam en is ondanks het slechte wegdek wel goed te doen, omdat je niet hard fietst. Als je van Chelinda teruggaat naar de ingang (vermoedelijk de enige optie, want rechtstreeks naar Livingstonia gaat volgens de gegeven informatie over kleine steile wandelpaadjes met verdwaalrisico en doornige stukken) kun je er ook voor kiezen, zoals ik heb gedaan, eerst de landrover paden te volgen, zodat je niet het hele eind terug hoeft over dezelfde wasbordweg. De landroverpaden gaan in het begin vanaf Chelinda redelijk vlak en aan het eind moet je een paar steile stukken lopen, maar wel te doen en erg mooi, mits je van antilopes en zebra's houdt, want die lopen daar veel :) . Als je dan weer op de wasbordweg komt is het niet zo heel ver meer naar de poort.
Ik fietste vanaf Vwasa park in één dag naar Chelinda, maar dan moet je echt vroeg vertrekken, anders kun je bijvoorbeeld bij de poort overnachten (wat Eric en Carla volgens mij hebben gedaan).
Neem een warme slaapzak mee, ik had 's nachts vorst op de mooie camping met heet houtgestookt douchewater.
Vanaf Chelinda naar Ruphi is goed te doen in een dag. Ruphi heeft een (Nederlands) weeshuis met goedkope kamers voor toeristen.

Geniet ervan, Nyika en Vwasa waren zonder meer toppertjes.

Erik