Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kwaliteit drinkwater Marokko? - Forum Wereldfietser

Kwaliteit drinkwater Marokko?

Ik heb zelf zonder problemen leidingwater gedronken in Marrakech, Agadir en een paar plaatsen in de Hoge Atlas, dus ik krijg de indruk dat kraanwater best redelijk is, maar een Nederlands sprekende Marokaan die ik ontmoette adviseerde toch mineraalwater te kopen. Althans dat deed hij zelf. Ook elders wordt veelvuldig gewaarschuwd om mineraalwater te kopen.
Wat is jullie ervaring met drinkwater in Marokko?
En hoe zit het met de waterputten?

Thx
Tijdens een woestijntocht hebben we uit putten gedronken waar Marokkanen ook uit dronken.
Niemand gaat je een algemeen advies geven dat voor een heel land geldt, Marokko is best groot en omvat heel verschillende gebieden.
In de woestijn zit je nog gunstig want er is weinig of geen vee en er zijn ook geen bestrijdingsmiddelen gebruikt de afgelopen 50 jaar. In gebieden met landbouw weet je dat maar nooit.
Je weet ook niet hoe de grondwaterlagen voor elke put in elkaar zitten en hoe de stromingen zijn.
Dus als Marokkanen volenthousiast water drinken uit een put dan zul je het ook wel overleven, maar als het erg stil is bij een put...?
Poeh, ik zou het toch maar afraden. Paar druppeltjes in je water doet wonderen. Heb teveel op de toilet gezeten om water zomaar te vertrouwen. Zelfs als locals het drinken zou ik er toch maar van afblijven. Ook locals worden ziek.
Och, ook midden in de woestijn kun je landbouw tegenkomen. Zo hebben wij ervaren. Bij de putten in de grote zandbak gewoon met een filtertje het water gezuiverd. Kost een kwartiertje per dag voor 2 personen, maar dan verklein je de kans op problemen wel.