Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko = uitlaatgassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Marokko = uitlaatgassen

Grootste probleem is het opslaan van electriciteit.
Ook daar wordt aan gewerkt. Tesla heeft al de Powerwall geïntroduceerd, waarmee elk woonhuis zijn eigen zonne-energie kan opslaan, dan wel overtollige elektriciteit van het net.
Jan Eleveld schreef:Tesla heeft al de Powerwall geïntroduceerd, waarmee elk woonhuis zijn eigen zonne-energie kan opslaan, dan wel overtollige elektriciteit van het net.
En dan maar hopen dat Tesla het brandgevaar beter oplost dan Samsung met zijn Galaxy Note 7. Hoe dan ook introduceren dit soort accu's brandgevaar. Naarmate hun capaciteit hoger wordt, wordt ook het brandgevaar groter.
Peter_K schreef:
Jan Eleveld schreef:Tesla heeft al de Powerwall geïntroduceerd, waarmee elk woonhuis zijn eigen zonne-energie kan opslaan, dan wel overtollige elektriciteit van het net.
En dan maar hopen dat Tesla het brandgevaar beter oplost dan Samsung met zijn Galaxy Note 7. Hoe dan ook introduceren dit soort accu's brandgevaar. Naarmate hun capaciteit hoger wordt, wordt ook het brandgevaar groter.
Ja, batterijen vormen een mogelijk risico. Maar verkijk je niet op de drive binnen consumentenelektronica om zoveel mogelijk capaciteit op te slaan in een zo klein mogelijk formaat. En dan ook nog met een zo snel mogelijke laadfunctie.
Leon schreef:Die 70% is namelijk alleen 70% van de electriciteit die de huishoudens gebruiken. Bedrijven in Nederland gebruiken ruim het dubbele aan electriciteit en dat zit niet in dit cijfer. Ook niet in het cijfer zitten het gasgebruik en het oliegebruik. Verdiep je daar eens in en je schrikt je rot.
Als ik mij niet vergis ben je erg zuinig met ruim het dubbele voor bedrijven. Ik dacht dat de verdeling eerder in de buurt ligt van 80-20. En ja, ook voor Nederland is er nog een lange weg te gaan. Maar behalve als de Nederlandse regering aankondigt dat ze tegen 2040 de gehele kustlijn volgebouwd zullen hebben met windmolens, is er niet echt iets meer qua schaal van projecten wat nog echt grote headlines zal maken. De bouw van nieuwe windmolenparken gaat nog altijd door. Het is een vrijwel continue proces.
Leon schreef:Ik erger me al jaren aan de bewering dat alle beetje helpen. Alsof mensen op het noordzeestrand een emmertje water uit de zee halen omdat de zeespiegel dan minder stijgt.
Initiatieven op kleine schaal is de enige reële mogelijkheid om als individu een bijdrage te leveren. Daarin is er dan ook vrijwel geen andere keus dan kleine beetjes te geven. Daar kun jij je dan misschien aan ergeren, maar zelf moedig ik het aan.

Van landen, EU, etc ben ik het eens dat het fraai zou zijn als duurzame voorzieningen daar een grotere prioriteit zouden krijgen. Maar geld is hierin simpelweg niet de enige beperkende factor waardoor grootschalige projecten zoals DESERTEC maar moeizaam van de grond komen.
quote="stef.l"
> Ja, batterijen vormen een mogelijk risico. Maar verkijk je niet op
> de drive binnen consumentenelektronica om zoveel mogelijk
> capaciteit op te slaan in een zo klein mogelijk formaat.
> En dan ook nog met een zo snel mogelijke laadfunctie.
Miniaturisering van electronica is toch een heel andere technologie dan die om zoveel mogelijk energie op te slaan in de stoffen in de chemische reactoren die batterijen en/of accu's genoemd worden.

>Leon:
>> Die 70% is namelijk alleen 70% van de electriciteit die de
>> huishoudens gebruiken. Bedrijven in Nederland gebruiken
>> ruim het dubbele aan electriciteit

>Als ik mij niet vergis ben je erg zuinig met ruim het dubbele
Als ik dingen uit het hoofd opdiep probeer ik meestal zuinig te zijn met mijn beweringen. Je zou best gelijk kunnen hebben.

>Leon
>>Ik erger me al jaren aan de bewering dat alle beetjes helpen.

> Initiatieven op kleine schaal is de enige reële mogelijkheid om
> als individu een bijdrage te leveren.
Tuurlijk, zonnepanelen op het dak hebben wij ook Dat noem ik geen kleine beetjes. Sommige mensen doen echter moeite om (ik heb het gehoord uit de eerste hand!) zelfs het nietje van het theezakje bij het oud ijzer te doen, het papiertje bij het oud papier en de rest bij het GFT en zijn daar nog trots op ook. "Ja wij doen ook iets aan het milieu."
Ook ken ik een slecht geïsoleerd schoolbegouw (jaren 60) in een gemeente hier niet al te ver vandaan waar de verwarming 365 dagen per jaar aan staat. De mensen die er komen hebben daar veel last van en het kost de gemeente vele duizenden euro's aan gas per jaar te veel, maar er is niemand die er iets aan probeert te doen want dat is binnen de sociale gemeenschap en de ambtenarij daar not done. Maar ze doen daar wel de theezakjes netjes bij het GFT...
Goed dag allemaal. Ik ben nieuw lid hier. Ik ben ex Motor rijder. Ik heb fiets rijden ontdekt. Ik begrijp je wel over de uitlaatgassen in Marokko. 30 jaar geleden was het probleem niet aanwezig en 10 jaar geleden begon het probleem.
Men mentaliteit als met auto doen . Prestige.
Kwaliteit van diesel als benzine.
Corruptie APK controle.
En andere sorte auto's die daar wordt verkocht anders dan hier. Affaire Volkswagen.
En vandaar ik wil graag fietsen van Nl naar Marokko.