Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gambia/Senegal in februari - Forum Wereldfietser

Gambia/Senegal in februari

We zoeken een leuke fietsbestemming voor de maand februari. In een ander topic zag ik een Gambia/Senegal suggestie voorbij komen. Wie kan er wat meer vertellen over deze bestemming?

-Leuke trajecten om te fietsen?
-Makkelijk wild kamperen?
-Wat moeten we zeker doen, en wat zeker niet?

Verder natuurlijk alle tips welkom!
In 2013 heb ik twee weken gefietst in Gambia en Zuid Senegal (Casamanche)
Echte highlights zijn er niet, maar fietsen in Afrika is een highlight op zich.
Wild kamperen heb ik niet gedaan, het lijkt me wel mogelijk. Ik zou er de voorkeur aangeven om me te melden bij een dorpsoudste in een klein dorpje.
Mijn route liep over de Southbankroad naar Basse in het oosten. Stops in Bintang Bolong lodge (een echte aanrader), Tendaba Camp en Basse. Daarna Senegal in via Velingara, Kolda, Sedhiou en Bignona naar Kafoutine aan de kust.
Van Kafoutine weer terug Gambia in. Op mijn blog kun je een aardige indruk krijgen en al wat details vinden. http://bicycletracks.blogspot.nl/2013_1 ... chive.html
Als je wat meer wil weten stuur maar een PB. Eind december zijn we weer in Gambia. (niet voor een fietsvakantie) en in februari is mijn echtgenote voor één maand in Gambia voor een project op een school in Kuloro.

Grtz Gerrit
Bedankt Gerrit, op je blog ziet het er aantrekkelijk uit!