Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Kilimanjaro - Forum Wereldfietser

Rondje Kilimanjaro

Einde dit jaar overweeg ik ronjde Kilimanjaro te fietsen. Ik vraag me af hoe de accomodatiemogelijkheden zijn. Is het bijvoorbeeld noodzakelijk een tent mee te nemen. Normaliter neem ik geen tent mee maar misschien is het voor deze tocht wel nodig.
Tips van harte welkom.

Groet Fran
Hoi Fran,

Uit mijn hoofd (was 2012) en eenbeetje naar Google maps kijken.

Zuid kan : sowieso Himo en Moshi En waarschijnlijk Boma Ng'ombe
West kant: Tot aan Sanya Juu zijn een een paar lokaal guest houses geloof ik, ik heb in een geslapen maar weet niet precies welke dorp dat was. Verder omhoog richting het noorden is er niet veel meer na Sanya Juu. Google zegt wel dat er een "simba Farm" is https://www.google.nl/maps/place/Simba+ ... 37.0844364

Bij de grens overgang met Kenya bij Rongai is er misschien iets maar ik weet het niet meer zeker, als plan b zou je even de grens over kunnen piepen naar Loitokitok (ligt een beetje aan of de mannen van de grens post wakker zijn of niet)en dat met dezelfde rot wegetje weer om hoog in de ochtend.

Verder ben ik niet gekomen, en ik heb wel een nachtje wilde gekampeerd. Wel een mooi stukje om te fietsen. Er zijn wel af en toe wat kleine Massai dus je zou het ook kunnen overwegen om ergens aan te knopen (niet mijn ding maar wie weet).

Succes
Beste Shane,

bedankt voor je reactie. Nuttige info.

Mvg Fran